Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami
- Autor: Alicja Tanajewska Renata Naprawa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-885-5
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 136/B5
- Oprawa: broszurowa
Cena detaliczna
-
25.00 zł
22.50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22.50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami zawiera ramowy i szczegółowy program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W aneksie znajdują się przykładowe miesięczne arkusze obserwacji dziecka sześcioletniego, które są mierzalnym, realnym i efektywnym źródłem informacji z realizacji
programu nauczania.
Program przeznaczony jest dla nauczycieli uczących:
- dzieci z wychowania przedszkolnego,
- uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji matematycznej,
- uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj.edukacji matematycznej,
- uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym,
- uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
- uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Polecamy:
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania edukacji matematycznej
1.1. Nauczanie czynnościowe
1.2. Kształtowanie pojęć matematycznych
Rozdział 2. Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
2.1. Ramowy Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
2.2. Szczegółowy Program zajęć edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Aneks
Przykładowe miesięczne arkusze obserwacji dziecka sześcioletniego
Wzory pism do organu prowadzącego w sprawie objęcia uczniów pomocą psychologiczno-pedagogiczną
Literatura
Alicja Tanajewska nauczyciel dyplomowany, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagog, terapeuta. Ukończyła studia licencjackie na kierunku pedagogika wczesnoszkolna z wychowaniem przedszkolnym oraz studia podyplomowe z terapii pedagogicznej i studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Posiada I i II stopień specjalizacji zawodowej (w zakresie nauczania początkowego). Wykłada na warsztatach szkoleniowych, kursach doskonalących, kwalifikacyjnych oraz grantach kuratoryjnych dla nauczycieli. Od wielu lat pełni funkcję lidera zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej oraz opiekuna nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy. Jest nauczycielem klas 1-3, prowadzi w szkole terapię pedagogiczną oraz zajęcia rewalidacyjne. Jest współautorką licznych publikacji dla nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli klas 4-6 i nauczycieli gimnazjum, dyrektorów szkół oraz dla terapeutów, oligofrenopedagogów i logopedów. Za szczególne osiągnięcia w pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej otrzymała Nagrodę Pomorskiego Kuratora Oświaty oraz Nagrodę Ministra Edukacji Narodowej, jak również Medal KEN.
Renata Naprawa nauczyciel dyplomowany, były konsultant do spraw pedagogiki specjalnej, wizytator Wydziału Pedagogiki Pozaszkolnej i Specjalnej. Ukończyła studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna oraz studia podyplomowe na kierunkach: socjoterapia, wychowanie do życia w rodzinie i zarządzanie oświatą. Wykłada na warsztatach szkoleniowych, kursach doskonalących, kwalifikacyjnych, studiach podyplomowych oraz grantach kuratoryjnych dla nauczycieli. Jest wychowawcą i terapeutą w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Współautorka licznych publikacji dla nauczycieli przedszkoli, edukacji wczesnoszkolnej, nauczycieli klas 4-6 i nauczycieli gimnazjum, dyrektorów szkół oraz dla terapeutów, oligofrenopedagogów i logopedów.