Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49.50 zł
10% taniej
Spis treści:Wstęp Pedagogika i jej struktura w dyskursie o nauce, naukowości i naukoznawstwie Rozdział pierwszy. Naukowość w triadzie nauki i naukoznawstwa1. Nauka 2. Naukowość3. Naukoznawstwo Rozdział drugi. Nauka w poznawaniu i gromadzeniu oraz systematyzowaniu wiedzy1. Człowiek w procesie poznania i tworzenia nauki2. Wiedza i jej specyfika oraz systematyzacja w opisie dyscyplin naukowego poznania2.1. Wiedza – jej rodowód oraz rodzaje2.2. Elementy strukturalne wiedzy naukowej u podstaw jej naukowości3. Wybrane klasyfikacje nauki – różne koncepcje3.1. Dziedziny poznania umysłowego podstawą systematyzowania (klasyfikowania) dziedzin wiedzy naukowej3.2. Metody podstawą klasyfikowania nauki3.3. Klasyfikowanie nauki według jej genezy3.4. Klasyfikowanie nauki dla potrzeb organizacyjnych3.5. Wybrane międzynarodowe klasyfikacje nauki3.6. Międzynarodowa Klasyfikacja Kierunków Kształcenia ISCED-F 2013 Rozdział trzeci. Metodologia u podstaw struktur nauki1. Metodologia – jej rozumienie i systematyzacja 2. Metodologia − jej systematyzacja a związki z nauką3. Wybrane metody badawcze versus techniki stosowane w naukach społecznych, w tym w pedagogice oraz jej subdyscyplinach – charakterystyka3.1. Obserwacja3.2. Wywiad 3.3. Ankieta3.4. Badanie dokumentów, w tym wytworów np. pracy3.5. Testy pedagogiczne3.6. Eksperyment3.7. Testy psychologiczne3.8. Monografia pedagogiczna3.9. Metoda indywidualnych przypadków (metoda kazuistyczna, studium przypadku)3.10. Metoda autobiograficzna3.11. Metoda symulacji komputerowej4. Typologie metod versus technik badawczych – propozycje wybranych metodologów4.1. Typologia T. Pilcha z modyfikacją T. Bauman 4.2. Typologia metod badawczych według M. Łobockiego4.3. Typologia metod badawczych według S. Juszczyka4.4. Typologia metod badawczych według W. Zaczyńskiego4.5. Typologia metod badawczych według K. Konarzewskiego Rozdział czwarty. Teoretyczność wyrazem naukowości opisanej kryteriami wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych1. Dyskusja znaczeniowa pojęcia teorii2. Podstawy wyodrębniania teorii3. Drogi dochodzenia do teorii4. Funkcje teorii – wybrane stanowiska4.1. Funkcje teorii według C. Ornsteina i F.P. Hunkinsa4.2. Funkcje teorii według A. de Tchorzewskiego Rozdział piąty. Dyscyplinarność i instytucjonalność kolejnymi kryteriami wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych 1. Kryteria instytucjonalizacji u podstaw wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych2. Kryteria dyscyplinarności u podstaw wyodrębniania dyscyplin (subdyscyplin) naukowych PodsumowanieBibliografiaStreszczenie
Wstęp
Barbara Baraniak doktor habilitowana w zakresie pedagogiki (pedagogiki pracy), profesor uczelni (Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie), kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej i Pedagogiki Pracy, a od 2019 roku kierownik Katedry Pedagogiki Społecznej; wieloletni pracownik Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie - adiunkt, sekretarz naukowy i p.o. dyrektora Instytutu. Autorka licznych publikacji o charakterze monografii autorskich i wieloautorskich, podręczników, słowników, prac redakcyjnych, druków zwartych oraz artykułów. Twórczyni teorii doboru treści kształcenia zawodowego, teorii programów kształcenia zawodowego, integracji teorii edukacji zawodowej oraz pracy człowieka i potrzeby jej badania, a także zielonego poradnictwa zawodowego. Stanowią one treść następujących monografii: Treści kształcenia zawodowego - kryteria i metody doboru; Programy kształcenia zawodowego. Teoria, metodologia, aplikacje; Edukacja w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej; Metody badania pracy i Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji, pracy i badań oraz monografii wieloautorskiej Poradnictwo zawodowe zorientowane na kształtowanie świadomości ekologicznej społeczeństwa. Od teorii do praktyki. Dopełnienie twórczości stanowią prace zwarte pod redakcją, a wśród nich m.in. Wartości w pedagogice pracy; Jubileusz 95 lat życia Tadeusza W. Nowackiego; Od manualizmu do pedagogiki pracy; Człowiek w pedagogice pracy oraz współautorskie opracowanie Nowego Słownika Pedagogiki Pracy. Odznaczona Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Ackoff R.L., O systemie pojęć systemowych, „Prakseologia” 1973, nr 2. Ajdukiewicz K., Język i poznanie, Warszawa 2006. Ajdukiewicz K., Logika pragmatyczna, Warszawa 1975. Ajdukiewicz K., Język i poznanie, t. II, Warszawa 1965. Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii, Warszawa 1949. Ajdukiewicz K., Metodologia i metanauka, „Życie Nauki” 1948, z. VI. Apanowicz J., Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. prace doktorskie i habilitacyjne, Warszawa 2005. Apanowicz J., Metodologia nauk, Toruń 2004. Ary Jacob L,Ch., Razevieh A., Introduction to research in education, Fort Worth, Horcourt Brace, 1996. Babicki Z., Duchowy wymiar opieki nad dzieckiem, [w:] Pedagogika wobec duchowości-duchowość wobec pedagogiki, (red.) Z. Babicki, D. Stępkowski. 2016. Baszkiewicz J., Młodość uniwersytetów, Warszawa 1997. Baraniak B., Marzenia, duchowość i mistrzostwo zawodowe wpisane w dążenia człowieka – pracownika do kariery zawodowej w koncepcji Tadeusza W. Nowackiego, [w:] Ad moiora natus sum. Człowiek na skrzyżowaniu materialno-duchowych wyzwań współczesności, (red.) E. Sternal, L. Kijewaja, J. Burzyńska-Sylwestrzak. Seria Humanistyka t. 21, Świecie 2008. Baraniak B., Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji, pracy i badań, Warszawa 2010, wyd. I; 2013, wyd. II. Baraniak B., Metody badania pracy, Warszawa 2009. Baraniak, Szkolny i pozaszkolny system kształcenia zawodowego, [w:] Edukacja a rynek pracy, (red.) S.M. Kwiatkowski, A. Bogaj, Warszawa 2008. Baraniak B., Kwalifikacje i kompetencja oczekiwanymi kategoriami współczesnej pracy, cz. I, Pedagogik pracy, 2004, nr 43−44. Baraniak B., Programy kształcenia zawodowego. Teoria, metodologia aplikacje, Warszawa 2001. Bogaj M., O etosie, etyce, etykiecie oraz moralności ogólnej i zawodowej, [w:] Szkoła a rynek pracy, Warszawa 2006. Borowska T., Pedagogika ograniczeń ludzkiej egzystencji, Warszawa 1998. Chojnacki. W., Teoria poznania, Warszawa 1969. Cohen L., Manion L., Research Methods in Education, London & New York 1995. Czerepaniak-Walczak M., Podmiotowość jako kategoria pedagogiczna i edukacyjna, [w:] Podmiotowość w wychowaniu. Między ideą a realnością, (red.) E. Kubiak-Szymborska, Bydgoszcz 1999. Czerwińska M., Aktywność twórcza w procesie rehabilitacji osób w niepełnosprawnością wzrokową, [w:] Dylematy (niepełno)sprawności – rozważania na marginesie studiów kulturowo-społecznych, (red.) M. Dycht, L. Marszałek, Warszawa 2009. Czyżowski T., Uniwersytet nowoczesny, [w:] Tożsamość uniwersytetów, (red.) W. Wiecławski, Toruń 1994. Czeżowski T., Główne zasady nauk filozoficznych, Toruń 1946. Danner H., Methoden geisteswissenschaftliecher. Podagogik, Munchen−Basel 1989. Duraj-Nowakowa K., Modelowanie systemowe w pedagogice, Kraków 1997. Encyklopedia popularna, Warszawa 1992−1998. Feyerabend P.K., Jak być dobrym empirystą?, Warszawa 1979 (wyd. I. polskie; wyd. oryginalne 1978). Furmanek W., Podstawy edukacji technicznej, Rzeszów 2000. Furmanek W., Zarys humanistycznej teorii pracy, Warszawa 2006. Gasparski E. (red.), Rozważania metodologiczne. Język – literatura – teatr, Warszawa 2000. Gerstmann S., Rozmowa i wywiad w psychologii, Warszawa 1976. Gnitecki J., Zarys teorii programów kształcenia w szkole wyższej, Zielona Góra 1991. Goleman D., Inteligencja emocjonalna, Poznań, 1997. Goleman D., Inteligencja emocjonalna w praktyce, Poznań 1998. Goźlińska E., Szlosek F., Słownik nauczyciela szkoły zawodowej, Radom 1997. Groben N., Subjective theories and the explanation oh human action, [w:] Everyday understanding: social and scientific implication, (red.) G.R. Semin, K.J. Georgen (red.), London 1990. Grobler A., Typy nauk i ich odmienności metodologiczne, [w:] Nauki pogranicza, E. Zielonacka-Lis (red.), Poznań 1998.Grzegorczyk A., Życie jak wyzwanie. Wprowadzenie w filozofię realistyczną, Warszawa 1993. Guzik-Tkacz M., Badania diagnostyczne w pedagogice i psychopedagogice, Warszawa 2011. Hałas E., Biografia a orientacja symbolicznego interakcjonizmu, [w:] Metoda biograficzna w socjologii, (red.) Włodarski J., Ziółkowski M., Warszawa−Poznań 1990. Hejnicka-Bezwińska T., Pedagogika ogólna, Warszawa 2008. Hejnicka-Bezwińska T., W poszukiwaniu tożsamości pedagogiki. Świadomość teoretyczna i metodologiczna współczesnej pedagogiki polskiej (geneza i stan), Bydgoszcz 1989. Heller M., Filozofia nauki, Kraków 1992. Hoerning E., Rola wydarzeń życiowych: doświadczenia i rewitalizacja w perspektywie biograficznej, [w:] Metoda biograficzna w socjologii, (red.) J. Włodarek, M. Ziółkowski, Warszawa−Poznań 1990. Hessen S., Podstawy pedagogiki, Warszawa 1997. Jadacki. J.J., Spór o granice poznania. Prolegomena do epistemologii, Warszawa 1985. Jan Paweł II, Laborem exercens. Tekst i komentarz pod red. ks. Jana Kruciny, Wrocław 1983. Jan Paweł II, Pamięć i tożsamość. Kraków 2004. Janowski A., Poznanie uczniów. Zdobywanie informacji o pracy wychowawczej, 1985. Juszczyk S., Metodologiczne podstawy badań w informatyce, Kraków 1998. Kamiński A., Metoda, technika, procedura badawcza w pedagogice empirycznej. Studia pedagogiczne. T. XIX. Metodologia środowiskowych badań pedagogicznych, Warszawa 1970. Kamiński S., Nauka i metoda. Pojęcie nauki i klasyfikacja nauk, Lublin 1998. Kamiński S., Pojęcie nauki i klasyfikacja nauki, Lublin 1981. Kamiński S., Jak filozofować, Lublin 1989. Kamiński S., Metodologia nauk. Współczesne problemy i tendencje. „Zeszyty naukowe KUL”, 19, 1976, nr 2. Kamiński S., Filozofia nauki, [w:] Encyklopedia katolicka. T. V, Lublin 1989. Kardynał Stefan Wyszyński, Duch pracy ludzkiej, Poznań 1991. Kartezjusz, Rozprawa o metodzie. Rozprawa nad zasadami filozoficznymi, Warszawa 2008. Kerlinger F., Zais R.S., Curriculum principles and foundations, Crowell, New York 1988. Kielar-Turska M., Rozwój człowieka w pełnym cyklu życia, [w:] Psychologia – Podręcznik akademicki (red.) J. Strelau, Gdańsk 2000. Kierski F., Wstęp. Kartezjusz. Rozprawa o metodzie. Rozmyślania nad zasadami filozofii, Warszawa 2008. Kijeński J., Miedzy ambicjami a Europą. Kształcenie w zawodach chemicznych (Referat wygłoszony na kongresie chemików), Wrocław 1998. Kiryk F., Nauk przemożna perłą, Kraków 1986 Kmita J., Rozwój poznania naukowego, [w:] Filozofia a nauka. Zarys encyklopedyczny, (red.) Z. Cackowski, Wrocław 1987. Kofta M. (red.), Wychowanie jako podmiot działań, Warszawa 1989. Kohli M., Sozilogie de Lebenlufs Dermastandt-Neuwied, Luchterhand Verlag, 1978. Kohli M., Robert G., Biographie und Soziale Wirklichkeit, Stuttgart 1984. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000. Kotarbiński T., Dzieła wybrane. Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk, Wrocław−Warszawa−Kraków−Poznań 1999. Kotarbiński T., Abecadło praktyczności, Warszawa 1972. Kotarbiński T., Sprawność i błąd, Warszawa 1970. Kotarbiński T., Elementy teorii poznania logiki formalnej i metodologii, Wrocław−Warszawa−Kraków− Poznań 1961. Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Łódź 1955. Kozielecki J., Humanistyka przełomu wieków, Warszawa 1997. Kozielecki J., Koncepcje psychologiczne człowieka, Warszawa 1980. Krajewski W., Prawa nauki. Przegląd zagadnień metodologicznych, Warszawa 1982. Kryszewski W., Nauka, [w:] Wielka encyklopedia T. XVII, Warszawa 2001. Kuhn T.S., Struktura rewolucji naukowej, Warszawa 1968 (wyd. oryginalne 1962). Kuhn T.S., Tradycja i nowatorstwo w badaniach, Warszawa 1985. Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Lublin 1991, wyd. I; 1993 wyd. II. Lewin A., System wychowania a twórczość pedagogiczna, Warszwa1983. Lewowicki T., Humanista i idee humanizmu spełnione w pedagogice pracy, [w:] Pedagogika pracy w kontekście integracji europejskiej, (red.) Z. Wiatrowski, U. Jeruszka, H. Bednarczyk, Warszawa 2003. Łobocki M., Metody badań pedagogicznych, Wrocław 1978. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2006. Moskwa J., Prorok i polityk, Warszawa 2006 Maslow A.H., Motywacja i osobowość, Warszawa 1996. Muszyński H., Ideał i cel wychowania, Warszawa 1972. Muszyński H., Wstęp do metodologii pedagogiki, Warszawa 1971. Nagel E., Struktura nauki, Warszawa 1961. Niemiec J., Homo Creator, Pedagogika Pracy 2003, nr 43. 156 | Bibliografia Niemierko B., Koncepcja systemu oceniania wyników kształcenia zawodowego, [w:] Wdrażanie i ewaluacja kształcenia zawodowego w Polsce, K. Symela (red.), t. III serii Unowocześnianie kształcenia zawodowego, Warszawa 1998. Niemierko B., Inwentarz programowy, [w:] Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, A.C Ornstein., F.P. Hunkins, Warszawa 1998. Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia zawodowego, Warszawa 1997. Niemierko B., Testy osiągnięć szkolnych. Podstawowe pojęcia i techniki obliczeniowe, Warszawa 1975. Nowa L., Model ekonomiczny, Warszawa 1972. Nowak M., Podstawy pedagogiki otwartej, Lublin 1999. Nowak S., Metodologia badań socjologicznych, Warszawa 1970. Nowak S., Studia z metodologii nauk społecznych, Warszawa 1965. Nowacki T., Świat marzeń, Warszawa 2010. Nowacki T., Przedmowa, [w:] Andragogika pracy, L. Turos, Warszawa 2006. Nowacki T., Wspomnienia, [w:] Jubileusz 95-lecia życia, (red.) B. Baraniak, Warszawa 2005. Nowacki T., Leksykon pedagogiki pracy, Radom 2004. Nowacki T., Korabiowska-Nowacka K., Baraniak B., Nowy słownik pedagogiki pracy, Warszawa 2000. Nowacki T., Zawodoznawstwo, Radom 1999. Nowacki T., Pedagogika jako dyscyplina pedagogiczna, [w:] Problematyka i przegląd badań. pracy, Warszawa 1982. Nowacki T., Metodologia pedagogiki pracy, Warszawa 1976. Nowacki T., Pedagogika jako dyscyplina pedagogiczna, [w:] Pedagogika pracy. Rocznik 1, Warszawa 1975. Nowacki T., Teczka biograficzna ucznia, Warszawa 1974, wyd. II; 1960, wyd. I. Nowacki T., Nauczanie programowane i zadania dydaktyczne w wojsku, Warszawa 1965. Nowacki T., Podstawy dydaktyki zawodowej, Warszawa 1971; 1976, 1977. Nowacki T., Jeruszka U., Dydaktyka pracy, Warszawa 2004. Obuchowski K., Człowiek intencjonalny, Warszawa 1993. Obuchowski K., Galaktyka potrzeb, Poznań 2001. Okoń W., Nowy Słowni pedagogiczny, Warszawa 1996. Ossowscy M. i S., Nauka o nauce, [w:] O nauce, S. Ossowski, Warszawa 1967 Ornstein. A.C,. Hunkins F.P., Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa 1998. Palka S., Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, Warszawa 2018.Palka S., Metodologia Badania Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006. Palka S., Teoria pedagogiczna a praktyczne doświadczenie nauczycieli, Warszawa 1989. Paszkiewicz E., Struktura teorii psychologicznych. Behawioryzm. Psychoanaliza. Psychologia humanistyczna, Warszawa 1983. Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Wrocław−Warszawa−Kraków.1961. Pieter J., Nauka i wiedza, Warszawa 1967. Pietrusiński Z., Ekspansja nowych umysłów. Nowy renesans i ożywcza autokreacja, Warszawa 2009. Pilcha T. i Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 2001. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wrocław−Warszawa 1995. Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Wrocław–Warszawa 1977. Piorunek M., Projektowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej w okresie wczesnej adolescencji, Poznań 2004. Poniatowski Z., Religia a nauka, Warszawa 1963. Popielski T., Egzystencja: wzrastanie bio-psycho-duchowe, [w:] Wzrastanie człowieka w godności, miłości i miłosierdziu, (red.) E. Kalinowski. Lublin 2005. Popper K.R., Logika odkrycia naukowego, Warszawa 1977 (wyd. polskie); 1959 (wyd. oryginalne). Popper K.R., Wiedza obiektywna. Ewolucyjna teoria epistemologiczna, Warszawa 1992. Pszczołowski T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii zarządzania, Wrocław 1978. Puślecki W., Metody badań pedagogicznych, Kielce 1985. Readings R., Uniwersytet w ruinie, Warszawa 2017. Schaff A., Zajęcie zamiast pracy, [w:] Mikroelektronika i społeczeństwo. Na dobre i na złe, (red.) Fridrisch G., Schaff A., Warszawa 1987. Scriven M., The Methodology of Evaluation, [w:] Perspectives of curriculum evaluation, (red.) R. Tyler, R.M. Gange, M. Scriven, Chicago 1967. Słownik wyrazów obcych (red.) W. Kopaliński, Warszawa 1983. Snow R., ASCD Committe on research and Theory Measuring and attaining the gools of education. Aleksandria, Va.: Association fir Supervision and Cuuriculum Development, za: Ornstein A. C., Hunkins F. P. (1998), Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa1980. Socha P., Psychologia rozwoju duchowego. Zarys zagadnienia, [w:] Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia, osobowość, wiara, religijność, stadialne koncepcje rozwoju w ciągu życia (red.) P. Socha. Kraków 2000. Solak A., Z etosu nauczycielskiej asystencji, [w:] Uczeń i nauczyciel w wyścigu do wiedzy – wybrane aspekty nauczania i uczenia się, (red.) W. Furmanek, S. Chrobak, Warszawa 2006. Spengler O., Historia. Kultura. Polityka, Warszawa 1990.Spradley J.P., The etnograic interview, New York, Holt, Rinehart i Winston 1979. Stępień A.B., Wstęp do filozofii, Lublin 1976. Strzelecka A., Konstruowanie indywidualnych charakterystyk pedagogicznych, [w:] Z metodologicznych i empirycznych problemów pedagogiki, (red.) B. Żochowska. Toruń 1990. Such J., Wiedza naukowa a wiedza potoczna, [w:] Kulturowe konteksty poznania, (red.) B. Kotowa, J. Such, Poznań 1990. Such J., O rodzajach wiedzy, „Człowiek i Społeczeństwo” 1986, nr 2. Such J., Szcześniak M., Filozofia nauki, Poznań 1997. Such J., Problemy klasyfikacji nauk, [w:] Nauki pogranicza, E. Zielonacka-Lis (red.), Poznań 1998. Suchodolski B., Badanie a nauczanie, „Nauka Polska”, Warszawa 1936, t. XXI. Sztobryn S., Historia wychowania, [w:] Pedagogika. Podstawy wychowania, (red.) B. Śliwerski, t. I, Gdańsk 2006. Sztumski J., Wstęp do metod i technik badań społecznych, Katowice 1999. Sztumski J., Wstęp do technik i metod badawczych, Katowice 1995. Ślipko T., Podmiotowość człowieka − na czym polega i dokąd prowadzi?, [w:] Podmiotowość w wychowaniu. Między ideą a realnością, (red.) E, Kubiak-Szymborska. Bydgoszcz 1999. Tatarkiewicz W., Nauki nomologiczne a typologia. Roczniki – historia − filozofia Polska, Warszawa 2008. Tchorzewski de A., Wychowanie w kontekście teoretycznym, Bydgoszcz1993. Tomaszewski T., Człowiek jako podmiot i człowiek jako przedmiot, [w:] Studia z psychologii motywacji i osobowości, emocji, (red.) J. Reykowski, O.W. Owczynnikowa, K. Obuchowski, Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk 1977. Tulejska B., Monografia pedagogiczna i studium przypadku, [w:] Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, (red.) S. Palka, Kraków 1998. Turos L., Andragogika pracy, 2006. Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy, Bydgoszcz 2005. Wiatrowski Z., Praca zbiorach pracujących, bezrobotnych i młodzieży szkolnej, Włocławek 2004. Wiatrowski Z., U podstaw pedagogiki pracy, [w:] Szkoła – Zawód – Praca, Złotów 1973; Warszawa 1974. Wiatrowski Z., Kryteria wyodrębniania i samodzielności dyscyplin naukowych, [w:] Szkoła – Zawód – Praca, Złotów 1975; Warszawa 1976. Wielka encyklopedia PWN, Warszawa 2010. Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1968. Ziemski M., Powstanie i rozwój nauki w czasie, Warszawa 1971. Zieleniewski J., Organizacja zespołów ludzkich. Wstęp do teorii organizacji i kierowania, Warszawa 1976. Netografia: Główny Urząd Statystyczny, Oddział w Gdańsku, dane z dnia: 27.07.2019. Henrich W., Poradnik dla samouków, Warszawa 1901, https://www.sbc.org.pl/dlibra/ publication/60487 (dostęp: 12.08.2019). https://pl.wikipedia.org/wiki/Uniwersytety_w_Polsce (dostęp: 31.01.2019). https://pl.wikipedia.org/wiki/ Pieróg S., Seminarium „Historia Filozofii”. Słowo: wpro-wadzające, Wł. Tatarkiewicz o pisaniu historii filozofii (dostęp: 7.10.2020). https://pl.wikipedia.org/wiki/Uniwersytety_w_Polsce (dostęp: 31.01.2019). https://www.studenckamarka.pl/serwis.php?s=73&pok=2056 (dostęp: 2.02.2019). Międzynarodowa Klasyfikacja Kierunków Kształcenia ISCED-F 2013, http://proces- bolonski.uw.edu.pl/dane/aktualna%20klasyfikacja_isced.pdfSzkolnictwowyższe (dostęp: 14.12.2020). www. Wilikpipedia. Hasło: nauka (dostęp: 21.07.2019). www. Szkolnictwo wyższe i ich finanse w 2017 r. https://www.google.com/search- ?client=firefox-bd&q=WWW.+Szko%C5%82y+wy%C5%BCsze+i+ich+finanse (do-stęp: 12.08.2019). www. Szkolnictwo wyższe i ich finanse wg stanu za rok 2017. https://www.google.- com/search?client=firefox-b-d&q=WWW.+Szko%C5%82y+wy%C5%BCsze+i+- ich+finanse (dostęp: 12.08.2019). Akty prawne: Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zmianie ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. RP z 5.09.2014 r., poz. 1198). Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. − Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. 2005 r. Nr 164, poz. 1365). Ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. − Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668 z 30.08.2018). Rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 1 września 2011 roku w sprawie tytułów zawodowych nadawanych absolwentom studiów, warunków wydawania oraz niezbędnych elementów dyplomów ukończenia studiów i świadectw ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru suplementu do dyplomu (Dz. U. z 2011 r. Nr 196, poz. 1165). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 kwietnia 2007 r. w sprawie do Polskiej Klasyfikacji Działalności /PKD/ (Dz. U. z 2007 r. Nr 251, poz. 1885).
10.00 zł 40.00 zł Cena netto: 9.52 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
42.70 zł Cena netto: 42.70 zł
52.20 zł 58.00 zł Cena netto: 49.71 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
59.40 zł 66.00 zł Cena netto: 56.57 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..