• Patologia analfabetyzmu emocjonalnego. Przyczyny i skutki braku empatii w rodzinie i w środowisku pracy

Patologia analfabetyzmu emocjonalnego. Przyczyny i skutki braku empatii w rodzinie i w środowisku pracy

  • Autor: Stanisław Kozak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-656-4
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 304/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    45.00 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45.00 zł

    10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Książka traktuje o patologiach emocjonalnych w rodzinach i w środowiskach pracy. Analfabeta emocjonalny to osoba, która nie umie poznawać, odczytywać emocji i uczuć u siebie i u innych osób, w rodzinie czy w pracy. Analfabeci emocjonalni to: dzieci, młodzież, dorośli, którym w życiu codziennym brakuje empatii, czyli ciepła, miłości, przyjaźni, chęci niesienia pomocy, wrażliwości na cierpienia innych.

Spis treści:

Wprowadzenie
 
Rozdział 1. Charakterystyka podstawowych stanów emocjonalnych człowieka w ujęciu interdyscyplinarnym
 
1.1. Definicje, podziały, źródła oraz składniki i funkcje emocji
1.2. Różnorodność i charakterystyka niektórych stanów emocjonalnych: lęk, strach, miłość i inne emocje
1.3. Inteligencja emocjonalna człowieka i inteligencja zespołowa
1.4. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w życiu rodzinnym i zawodowym człowieka
 
Rozdział 2. Problematyka empatii i aleksytymii w literaturze przedmiotu
 
2.1. Empatia w badaniach: psychologów, pedagogów, socjologów, filozofów, etyków i lekarzy
2.2. Rodzina najważniejszym środowiskiem kształtowania empatii u dzieci i młodzieży
2.3. Metody badania empatii w relacjach rodzinnych, postawach ludzi wobec uczuć innych osób oraz ludzi starszych
2.4. Aleksytymia – zaburzenia procesów emocjonalnych u ludzi – przyczyny i skutki
 
Rozdział 3. Rodzina dysfunkcyjna - zachowania rodziców i ich wpływ na dramatyczne traumatyczne przeżycia emocjonalne dzieci i młodzieży
 
3.1. Definicje i rodzaje rodzin dysfunkcyjnych – przyczyny i skutki patologii
3.2. Nieprawidłowe postawy rodzicielskie a zagrożenia psychospołeczne rozwoju dzieci i młodzieży
3.3. Przemoc w rodzinie wobec dzieci i jej skutki psychospołeczne w życiu dorosłym, emocjonalnym i społecznym
3.4. Dzieci ulicy – przyczyny tkwiące w rodzinach dysfunkcyjnych
 
Rozdział 4. Środowisko pracy a inteligencja emocjonalna pracowników
 
4.1. Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osobowości przełożonych i podwładnych w środowisku pracy
4.2. Inteligencja emocjonalna wskaźnikiem sukcesu zawodowego
4.3. Psychopatia pracowników a zaburzenia dyssocjalne osobowości - o deficytach psychicznych
 
Rozdział 5. Etapy sukcesów zawodowych i porażek emocjonalnych pracowników – od pasji, poprzez pracoholizm do wypalenia zawodowego i utraty zdrowia
 
5.1. Pojęcie, rodzaje, przyczyny i skutki pracoholizmu
5.2. Zjawisko wypalenia zawodowego – przyczyny i skutki
5.3. Profilaktyka i leczenie wypalenia zawodowego
 
Rozdział 6. Empatia a wypalenie zawodowe w działalności wolontariuszy, pielęgniarek, lekarzy i ratowników medycznych oraz pracowników socjalnych
 
6.1. Opinie wolontariuszy w Polsce o ich działalności w hospicjach
6.2. Motywacje i empatia w działalności wolontariuszy Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
6.3. Empatia a wypalenie zawodowe pielęgniarek, lekarzy, ratowników medycznych
6.4. Wyniki badań nad stresem i wypaleniem zawodowym wśród pracowników personelu medycznego i służb socjalnych
6.5. Problematyka badań wypalenia zawodowego w opinii pielęgniarek

Bibliografia

prof. Politechniki Opolskiej dr hab. Krzysztof Kowalik:

Książka zdecydowanie zasługuje na publikację i promocję, gdyż podejmuje kolejny (na wzór poprzednich książek Autora) aktualny problem ujawniający się w życiu społecznym, a którego zdiagnozowanie oraz terapia mogą wydatnie wpłynąć na korzystne jego zmiany.

Stanisław Kozak
dr, pedagog i psycholog, wykładowca ergonomii, adiunkt w Akademii Morskiej w Gdyni. Od 1976 roku prowadzi zajęcia dydaktyczne z psychologii i socjologii morskiej oraz komunikacji interpersonalnej (również w Wyższej Szkole Zarządzania w Gdańsku). Autor kilkudziesięciu referatów wygłoszonych na konferencjach krajowych i zagranicznych.

Książki tego autora

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane