Organizacja współczesnej recepcji hotelowej T.11.1 Część 1
- Autor: Cielecka-Jasińska Beata
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-662-6
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 128/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
26,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,91 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Organizacja współczesnej recepcji hotelowej. Część 1 to niezwykła pozycja wydawnicza na rynku podręczników szkolnych. Autorka jest wieloletnim praktykiem w zawodzie hotelarza, a od kilku lat także wykładowcą przedmiotów zawodowych. Doświadczenie zawodowe, pasja i chęć podzielenia się swoją bogatą wiedzą zaowocowały przekrojowym opracowaniem o szczegółach pracy współczesnej hotelowej recepcji XXI wieku, która opiera się na starannie wykształconych pracownikach i systemach informatycznych.
Podręcznik został napisany z myślą o uczniach techników i szkół policealnych, przygotowujących się do pracy w zawodzie hotelarza. Nowa podstawa programowa zwraca uwagę na działalność recepcji jako wiodącej komórki w hotelu. W podręczniku znaleźć można teoretyczną i praktyczną wiedzę, która pomoże przygotować się do egzaminu zawodowego z kwalifikacji zawodowej T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji. Przedstawione w podręczniku treści zgodne z wymogami nowej podstawy programowej są poparte licznymi przykładami i urozmaiconymi ćwiczeniami. Podręcznik nie ogranicza się tylko do wymogów kształcenia w zawodzie, ale zawiera także wiele treści przydatnych dla pracowników branży hotelarskiej. Można tu znaleźć informacje o różnych procedurach i zasadach związanych z pracą w recepcji, niepublikowanych dotychczas w podręcznikach.
Hotelarstwo XXI wieku wymaga znajomości języków obcych, dlatego też każdy rozdział podręcznika został wzbogacony branżowym słownictwem i zwrotami w języku angielskim.
W serii polecamy:
1. Organizacja współczesnej recepcji hotelowej T.11.1 Część 2
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Fragment książki
Rozdział 2. Rola i zadania recepcji
Autor książki
Cielecka-Jasińska BeataSpis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Goście hotelowi
1.1. Gościnność – najważniejsza misja hotelarstwa i gwarancja dobrego biznesu
1.2. Różne oczekiwania, czyli segmentacja gości
1.3. Gość w podróży
1.4. Gość turysta
1.5. Gość wypoczywający
1.6. Biznesmen, czyli gość w pracy
1.7. Gość z rodziną
1.8. Gość na konferencji lub szkoleniu
Rozdział 2. Rola i zadania recepcji
2.1. Recepcja
2.2. Wygląd i funkcjonalność recepcji
2.3. Podstawowe zadania recepcji i jej rola w hotelu
2.4. Recepcjonista – sprzedawca
2.5. Znajomość obiektu i oferty usług
2.6. Informatyzacja w recepcji
2.7. Etapy obsługi gości w recepcji
2.8. Znaczenie prawidłowo funkcjonującej recepcji
Rozdział 3. Wyposażenie techniczne recepcji
3.1. Podstawowe urządzenia techniczne recepcji
3.2. Centrale telefoniczne i systemy alarmowe
3.3. Systemy łączności wewnątrz hotelu
3.4. Komputery, oprogramowanie, kasy fiskalne i internet
3.5. Drukarki, faksy, skanery, kopiarki, niszczarki do dokumentów
3.6. Skrytki depozytowe
3.7. Systemy kluczy elektronicznych
3.8. BHP w recepcji
Rozdział 4. Wizerunek pracownika recepcji
4.1. Prezencja, uśmiech i życzliwość
4.2. Zasady zachowania w stosunku do gości
4.3. Wygląd i higiena osobista
4.4. Kultura języka ojczystego i znajomość języków obcych
4.5. Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie
4.6. Regulaminy wewnętrzne
Rozdział 5. Struktura recepcji
5.1. 24-godzinny serwis w recepcji
5.2. Rola i zadania kierownika recepcji
5.3. Rodzaje stanowisk pracy w zespole recepcyjnym
5.4. Struktury organizacyjne recepcji
Rozdział 6. Rezerwowanie usług – terminologia branżowa
6.1. Kodeks postępowania praktycznego
6.2. Definicja rezerwacji, jej rodzaje i inne pojęcia związane z rezerwacją
6.3. Współczesne źródła pozyskiwania rezerwacji
6.4. Potencjał hotelu i dostępność miejsc
6.5. Nazwy handlowe pokoi
6.6. Rezerwacje internetowe
6.7. Zarządzanie sprzedażą na portalach rezerwacyjnych
6.8. Pozyskiwanie i ochrona danych gości
Rozdział 7. Zasady i standardy związane z przyjmowaniem rezerwacji
7.1. Rezerwacje bezpośrednie i standardy ich przyjmowania
7.2. Formy płatności za usługi hotelowe
7.3. Rezerwacje grupowe
7.4. Potwierdzanie rezerwacji
7.5. Gwarantowanie rezerwacji
7.6. Anulowanie i zmiany w rezerwacjach
7.7. Instrumenty promocji usług hotelarskich
7.8. Współpraca z innymi działami, czyli specjalne życzenia gości
Rozdział 8. Dokumentacja i standardy obsługi stosowane w rezerwacji usług hotelarskich
8.1. Dokumentacja rezerwacji indywidualnych i grupowych
8.2. Formularze rezerwacyjne
8.3. Grafiki rezerwacji
8.4. Kosztorysy, instrukcje do grup
8.5. Praktyczne sposoby obsługiwania rezerwacji
Bibliografia