• Organizacja współczesnej recepcji hotelowej T.11.1 Część 1

Organizacja współczesnej recepcji hotelowej T.11.1 Część 1

  • Autor: Cielecka-Jasińska Beata
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7930-662-6
  • Data wydania: 2015
  • Liczba stron/format: 128/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

29,90 zł

26,91 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,91 zł

10% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Organizacja współczesnej recepcji hotelowej. Część 1 to niezwykła pozycja wydawnicza na rynku podręczników szkolnych. Autorka jest wieloletnim praktykiem w zawodzie hotelarza, a od kilku lat także wykładowcą przedmiotów zawodowych. Doświadczenie zawodowe, pasja i chęć podzielenia się swoją bogatą wiedzą zaowocowały przekrojowym opracowaniem o szczegółach pracy współczesnej hotelowej recepcji XXI wieku, która opiera się na starannie wykształconych pracownikach i systemach informatycznych.

Podręcznik został napisany z myślą o uczniach techników i szkół policealnych, przygotowujących się do pracy w zawodzie hotelarza. Nowa podstawa programowa zwraca uwagę na działalność recepcji jako wiodącej komórki w hotelu. W podręczniku znaleźć można teoretyczną i praktyczną wiedzę, która pomoże przygotować się do egzaminu zawodowego z kwalifikacji zawodowej T.11. Planowanie i realizacja usług w recepcji. Przedstawione w podręczniku treści zgodne z wymogami nowej podstawy programowej są poparte licznymi przykładami i urozmaiconymi ćwiczeniami. Podręcznik nie ogranicza się tylko do wymogów kształcenia w zawodzie, ale zawiera także wiele treści przydatnych dla pracowników branży hotelarskiej. Można tu znaleźć informacje o różnych procedurach i zasadach związanych z pracą w recepcji, niepublikowanych dotychczas w podręcznikach.

Hotelarstwo XXI wieku wymaga znajomości języków obcych, dlatego też każdy rozdział podręcznika został wzbogacony branżowym słownictwem i zwrotami w języku angielskim.

W serii polecamy:
1. Organizacja współczesnej recepcji hotelowej T.11.1 Część 2

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Fragment książki

Rozdział 2. Rola i zadania recepcji

Autor książki

Cielecka-Jasińska Beata

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Goście hotelowi

1.1. Gościnność – najważniejsza misja hotelarstwa i gwarancja dobrego biznesu
1.2. Różne oczekiwania, czyli segmentacja gości
1.3. Gość w podróży
1.4. Gość turysta
1.5. Gość wypoczywający
1.6. Biznesmen, czyli gość w pracy
1.7. Gość z rodziną  
1.8. Gość na konferencji lub szkoleniu

Rozdział 2. Rola i zadania recepcji

2.1. Recepcja
2.2. Wygląd i funkcjonalność recepcji
2.3. Podstawowe zadania recepcji i jej rola w hotelu
2.4. Recepcjonista – sprzedawca
2.5. Znajomość obiektu i oferty usług
2.6. Informatyzacja w recepcji  
2.7. Etapy obsługi gości w recepcji  
2.8. Znaczenie prawidłowo funkcjonującej recepcji

Rozdział 3. Wyposażenie techniczne recepcji

3.1. Podstawowe urządzenia techniczne recepcji
3.2. Centrale telefoniczne i systemy alarmowe
3.3. Systemy łączności wewnątrz hotelu
3.4. Komputery, oprogramowanie, kasy fiskalne i internet
3.5. Drukarki, faksy, skanery, kopiarki, niszczarki do dokumentów
3.6. Skrytki depozytowe
3.7. Systemy kluczy elektronicznych  
3.8. BHP w recepcji

Rozdział 4. Wizerunek pracownika recepcji

4.1. Prezencja, uśmiech i życzliwość
4.2. Zasady zachowania w stosunku do gości  
4.3. Wygląd i higiena osobista  
4.4. Kultura języka ojczystego i znajomość języków obcych
4.5. Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie  
4.6. Regulaminy wewnętrzne  

Rozdział 5. Struktura recepcji

5.1. 24-godzinny serwis w recepcji
5.2. Rola i zadania kierownika recepcji  
5.3. Rodzaje stanowisk pracy w zespole recepcyjnym
5.4. Struktury organizacyjne recepcji
 
Rozdział 6. Rezerwowanie usług – terminologia branżowa  

6.1. Kodeks postępowania praktycznego
6.2. Definicja rezerwacji, jej rodzaje i inne pojęcia związane z rezerwacją  
6.3. Współczesne źródła pozyskiwania rezerwacji
6.4. Potencjał hotelu i dostępność miejsc
6.5. Nazwy handlowe pokoi  
6.6. Rezerwacje internetowe
6.7. Zarządzanie sprzedażą na portalach rezerwacyjnych
6.8. Pozyskiwanie i ochrona danych gości  

Rozdział 7. Zasady i standardy związane z przyjmowaniem rezerwacji

7.1. Rezerwacje bezpośrednie i standardy ich przyjmowania   
7.2. Formy płatności za usługi hotelowe  
7.3. Rezerwacje grupowe  
7.4. Potwierdzanie rezerwacji
7.5. Gwarantowanie rezerwacji  
7.6. Anulowanie i zmiany w rezerwacjach
7.7. Instrumenty promocji usług hotelarskich
7.8. Współpraca z innymi działami, czyli specjalne życzenia gości

Rozdział 8. Dokumentacja i standardy obsługi stosowane w rezerwacji usług hotelarskich

8.1. Dokumentacja rezerwacji indywidualnych i grupowych  
8.2. Formularze rezerwacyjne
8.3. Grafiki rezerwacji
8.4. Kosztorysy, instrukcje do grup  
8.5. Praktyczne sposoby obsługiwania rezerwacji

Bibliografia 

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł