Organizacja pracy służby pięter T.12.1
- Autor: Halama Marek
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7930-665-7
- Data wydania: 2015
- Liczba stron/format: 132/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
26,91 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,91 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Podręcznik został napisany zgodnie z nową podstawą programową dla zawodu technik hotelarstwa. Treści w nim zawarte są zgodne z nową postawą programową realizującą treści z zakresu części 1 kwalifikacji T.12 Utrzymywanie czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych.
Wiedza zawarta w publikacji pozwala poznać zasady działalności oraz organizację pracy służby pięter. Typy jednostek mieszkalnych, ich funkcje oraz, co ważne, zasady dostosowania tych jednostek do potrzeb osób o różnych rodzajach niepełnosprawności. Autor szczególną uwagę zwrócił na część praktyczną, czyli na technikę pracy housekeepingu, jej organizację oraz na jakże istotne znaczenie współpracy między poszczególnymi działami hotelu odpowiedzialnymi za utrzymanie obiektu w czystości. W podręczniku zawarte są treści dotyczące bezpieczeństwa i higienicznych zasad pracy oraz ekologii w hotelarstwie.
Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników do kształcenia w zawodzie technik hotelarstwa Rok dopuszczenia: 2015.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Fragment książki
Rozdział 3. Przystosowanie jednostki mieszkalnej do potrzeb osób z niepełnosprawnością
Autor książki
Halama MarekSpis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Zakres działalności i organizacja pracy służby pięter
1.1. Struktura organizacyjna służby pięter
1.2. Środowisko pracy oraz predyspozycje do wykonywania zawodu pokojowej
1.3. Zakres obowiązków pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach służby pięter
1.4. Ogólne zasady obowiązujące pracowników służby pięter
1.5. Systemy pracy służby pięter
1.6. Dokumentacja stosowana w działalności służby pięter
1.7. Przepisy prawa pracy obowiązujące w hotelarstwie
1.7.1. Regulamin pracy
1.7.2. Odpowiedzialność materialna pracowników za szkodę wyrządzoną pracodawcy
1.7.3. Odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi
1.7.4. Czas pracy w hotelarstwie
1.8. Współpraca służby pięter z innymi działami
1.9. Postępowanie z mieniem pozostawionym przez gości
Ćwiczenia sprawdzające
Rozdział 2. Typy, funkcje i wyposażenie jednostek mieszkalnych
2.1. Rodzaje i wyposażenie jednostek mieszkalnych
2.2. Aranżacja wnętrz jednostek mieszkalnych
2.3. Rodzaje i wyposażenie węzłów higieniczno-sanitarnych
2.4. Obowiązkowe wyposażenie jednostki mieszkalnej i węzła higieniczno-sanitarnego hotelu, zgodnie z wymaganiami kategoryzacyjnymi
Rozdział 3. Przystosowanie jednostki mieszkalnej do potrzeb osób z niepełnosprawnością
3.1. Podział osób z niepełnosprawnością i ogólne wymagania stawiane hotelom obsługującym te osoby
3.2. Przystosowanie pokoju do potrzeb osób z niepełnosprawnością
3.3. Przystosowanie węzła higieniczno-sanitarnego dla osób z niepełnosprawnością
Ćwiczenia sprawdzające
Rozdział 4. Technika pracy służby pięter
4.1. Podstawowe warunki sanitarne, jakie powinien zapewnić obiekt hotelarski
4.2. Rodzaje sprzątania występujące w obiektach hotelarskich
4.3. Procedury sprzątania jednostek mieszkalnych
4.3.1. Procedura sprzątania pokoju i łazienki po zwolnieniu go przez gościa
4.3.2. Procedura sprzątania pokoju i łazienki przy dłuższym pobycie gościa
4.4. Utrzymanie w czystości pomieszczeń ogólnodostępnych znajdujących się w zakładzie hotelarskim
4.5. Przygotowywanie jednostki mieszkalnej dla VIP-a
4.6. Kontrola czystości jednostek mieszkalnych
4.7. Techniki czyszczenia różnych powierzchni i elementów wyposażenia jednostki mieszkalnej
4.8. Wyposażenie pokojowej oraz sprzęt stosowany podczas pracy
4.8.1. Sprzęt porządkowy ręczny i zmechanizowany oraz środki czystości
Ćwiczenia sprawdzające
Rozdział 5. Działalność pralni hotelowej
5.1. Podstawowa działalność pralni hotelowej
5.2. Zakres obowiązków pracowników zatrudnionych w pralni hotelowej
5.3. Pranie odzieży gości
5.4. Oznakowania na metkach ubrań
5.5. Urządzenia stosowane w pralniach hotelowych
5.6. Rodzaje środków piorących
Rozdział 6. Przepisy bezpieczeństwa i higieny pracy podczas prac porządkowych
6.1. Najważniejsze pojęcia związane z BHP i prawem pracy
6.2. Obowiązki pracodawcy w zakresie BHP
6.3. Prawa i obowiązki pracowników
6.4. Odzież ochronna
6.5. Przepisy BHP dotyczące prac związanych z przygotowaniem jednostki mieszkalnej do sprzedaży
6.5.1. Zasady BHP podczas prac porządkowych
6.5.2. Zasady BHP podczas mycia okien
6.5.3. Zasady BHP podczas używania urządzeń mechanicznych
6.5.4. Dopuszczalne normy dźwigania i przenoszenia ciężkich przedmiotów
6.6. BHP podczas prac w pralni hotelowej
Ćwiczenia sprawdzające
Rozdział 7. Przepisy przeciwpożarowe oraz ewakuacja gości w czasie pożaru
7.1. Czynności zabronione i obowiązki w zakresie ochrony przeciwpożarowej
7.2. Rozmieszczenie oraz zastosowanie sprzętu gaśniczego
7.3. Postępowanie na wypadek pożaru i ewakuacja gości oraz mienia hotelu
Ćwiczenia sprawdzające
Rozdział 8. Działalność proekologiczna zakładu hotelarskiego
Ćwiczenia sprawdzające
Bibliografia