Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,20 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Książka przeznaczona jest dla wszystkich osób zatrudnionych w różnego rodzaju organizacjach, zarówno przedsiębiorstw, jak i podmiotów non-profit. W szczególności zainteresowani publikacją powinni być członkowie kadry menedżerskiej, przedsiębiorcy, ale również studenci (w tym słuchacze studiów podyplomowych) i konsultanci zajmujący się rozwiązywaniem problemów zarządzania.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
prof. zw. dr hab. Anna Lipka: Jest to, według mojej wiedzy, pierwsza monografia na polskim rynku wydawniczym z tego zakresu, a zatem Autorce należy pogratulować wyboru problematyki badawczej. Autorka nie tylko przeniosła na grunt polski nazwę: inteligencja generacyjna, ale opracowała sposób diagnozy stopnia rozwoju tego rodzaju inteligencji dla organizacji, co jest znaczącym wkładem w zarządzanie multigeneracyjnością – zagadnieniem bardzo ważnym z uwagi na istniejące uwarunkowania demograficzne (współfunkcjonowanie na rynku pracy po raz pierwszy aż tylu pokoleń). Zaproponowany, złożony z wielu cząstkowych narzędzi, sposób diagnozy inteligencji generacyjnej organizacji przetestowała w praktyce, co ma nawet większe znaczenie niż uzyskane (dotyczące bardzo szczegółowych aspektów) wyniki badań empirycznych ze względu na inspirację i źródło porównań metodycznych dla innych autorów. dr hab. Elżbieta Jędrych, prof. AFiB Vistula: Książka dotyczy bardzo aktualnych problemów wzbudzających duże zainteresowanie w środowisku naukowym, wśród praktyków firm jak również pracowników z różnych pokoleń oraz studentów. Na krajowym rynku wydawniczym nie znalazłam aktualnej pozycji książkowej na ten temat. Wyniki rozważań i badań przedstawione w książce mają dużą wartość poznawczą. Z merytorycznego punktu widzenia oceniam tę publikację bardzo pozytywnie. Jest to dojrzałe pod względem naukowym, empiryczne studium poświęcone istotnym z punktu widzenia zarządzania organizacją zagadnieniom. Zaletą książki jest także to, że porządkuje stan wiedzy i skłania do refleksji nad wieloaspektowym charakterem problemów związanych z zarządzaniem pracownikami z różnych pokoleń. Książka może być dedykowana różnym kręgom czytelników: pracownikom działów personalnych, menedżerom, studentom.
profesor nauk społecznych, doktor habilitowana nauk o zarządzaniu i jakości, doktor psychologii. Konsultantka w obszarze doradztwa personalnego oraz diagnozy relacji w organizacjach. Współpracuje m.in.: z Politechniką Białostocką, Instytutem Nauk Ekonomicznych PAN, Uczelnią Łazarskiego w Warszawie, Gdańskim Uniwersytetem Medycznym. Autorka i współautorka monografii, podręczników akademickich i wielu innych prac naukowych oraz popularno-naukowych dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim, psychologicznych aspektów zarządzania i przedsiębiorczości.
Spis treści:WstępRozdział 1. Przynależność generacyjna pracowników jako źródło pokoleniowej różnorodności organizacyjnej 1.1. Istota przynależności i tożsamości pokoleniowej1.2. Zmiany demograficzne jako źródło wyzwań dla zarządzania1.3. Generacje na rynku pracy1.4. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową1.5. Stereotypy jako bariera w relacjach międzypokoleniowych Rozdział 2. Inteligencja generacyjna na tle koncepcji inteligencji człowieka 2.1. Wybrane teorie inteligencji 2.2. Inteligencja generacyjna człowieka2.3. Inteligencja generacyjna a inteligencja emocjonalna Rozdział 3. Koncepcja inteligencji organizacyjnej i organizacji inteligentnej 3.1. Inteligencja organizacji i jej rodzaje3.2. Istota i cechy organizacji inteligentnej3.3. Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się3.4. Bariery w rozwoju organizacji inteligentnych3.5. Nowy wymiar inteligencji organizacji – rewolucja 4.0Rozdział 4. Organizacja inteligentna generacyjnie – ujęcie modelowe i empiryczne 4.1. Organizacja inteligentna generacyjnie – model teoretyczny 4.2. Metodyka badań nad inteligencją generacyjną polskich organizacji4.3. Inteligencja generacyjna polskich menedżerów – przyczynek empiryczny 4.4. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową w praktyce polskich przedsiębiorstw4.5. Relacje międzypokoleniowe w organizacji inteligentnej generacyjnie PodsumowanieBibliografiaSpis tabelSpis rysunkówSpis wykresówAneks