Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
10% taniej
Książka zawiera wiele cennych treści i praktycznych zaleceń dotyczących zastosowania elementów teatru w oddziaływaniach pedagogicznych, psychologicznych i terapeutycznych; wykorzystania środków teatralnego wyrazu do wspomagania procesu kształcenia, resocjalizacji i leczenia. Korzystając z zawartego w książce materiału można znacznie zwiększyć skuteczność i atrakcyjność metod, form i technik pracy z dziećmi i młodzieżą oraz dorosłymi. Wynika to z faktu, że poprzez dramę, psychodramę czy socjodramę można edukować, resocjalizować czy leczyć – lepiej i szybciej. Typowe dla tych technik wykorzystywanie muzyki, plastyki (scenografii), efektów dźwiękowych i tekstu literackiego (scenariusza) może sprawić, że wspomniane oddziaływania staną się znakomitą alternatywą dla nużących czy zniechęcających metod kształcenia i terapii.
Spis treści: Wstęp 1. Teatr - sztuka wieloraka Alfred Wolny 1.1. Wielowymiarowość teatru 1.2. Istota teatru Bibliografia 2. O atrybutach i akcydensach teatru eksperymentalnego Andrzej Kącki 2.1. Atrybucje teatru 2.2. Teatr eksperymentalny Bibliografia 3. Od dramatu teatralnego do dramy edukacyjnej Krystyna Nowak-Wolna 3.1. Szerokie rozumienie dramatu 3.2. Pojęcia związane z teatrem 3.3. Dramat jako zabawa 3.4. Drama jako gra i zabawa 3.5. Drama w edukacji Bibliografia 4. Zastosowanie teatroterapii w praktyce pedagogicznej Ewelina Justyna Konieczna 4.1. Terapeutyczny wymiar teatru 4.2. Teatroterapia w pedagogice 4.3. Pantomima terapeutyczna 4.4. Terapia poprzez sztuki teatralne 4.5. Teatr profilaktyczny 4.6. Końcowe refleksje Bibliografia 5. Teatroterapia w procesie kreatywnej resocjalizacji osób niedostosowanych społecznie Sławomir Śliwa 5.1. Resocjalizacja przez teatr 5.2. Diagnoza pozytywna a teatroterapia 5.3. Znaczenie teatroterapii w kreatywnej resocjalizacji Bibliografia 6. Drama w resocjalizacji nieletnich Sławomir Kania 6.1. Proces rozwojowy a geneza zachowań aspołecznych młodzieży 6.2. Drama jako rozwój 6.3. Drama dydaktycznowychowawcza w resocjalizacji nieletnich 6.4. Psychodrama w resocjalizacji nieletnich 6.5. Socjodrama w resocjalizacji nieletnich 6.6. Drama artystyczna w resocjalizacji nieletnich Bibliografia 7. Terapeutyczno-artystyczne walory teatru Monika Kostusiak 7.1. Idea sztuki 7.2. Teatroterapia - próba definicji 7.3. Teatr i edukacja 7.4. Rola scenografii, oświetlenia i rekwizytów 7.5. Gra aktorska 7.6. Widz w teatrze Bibliografia 8. Psychodrama dziecięca Aneta Sikorska 8.1. Charakter psychodramy dziecięcej 8.2. Przygotowanie i "rozgrzanie" grupy 8.3. Etap właściwej "akcji psychodramatycznej" 8.4. Stadium kończenia psychodramy Bibliografia 9. Psychodramatyczne oddziaływanie w socjoterapii Karolina Mateja 9.1. Psychodrama i teatr 9.2. Psychodrama w socjoterapii 9.3. Socjoterapeuta - "magiczna osobowość" Bibliografia 10. Środki teatralne w psychodramie Wiesław Sikorski 10.1. Psychodrama - cele, przebieg i zastosowanie 10.2. Teatr terapeutyczny 10.3. Scena jako miejsce do gry 10.4. Rekwizyty przedmiotowe 10.5. Muzyka i efekty dźwiękowe 10.6. Światło i kolor Bibliografia
Wiesław Sikorski profesor Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, doktor habilitowany nauk humanistycznych. Twórca nowatorskich programów szkoleniowo-metodycznych "Neuropedagogika - edukacja na planecie Mózg", "Neuropsychoterapia - neurony na kozetce", "Neuromarketing - sprzedaż przyjazna mózgowi". Badacz, znawca i propagator wykorzystania najnowszej wiedzy o mózgu w biznesie, marketingu, psychoterapii i edukacji szkolnej.
Aneta Sikorska magister pedagogiki, doktorantka Uniwersytetu Opolskiego, asystent Wydziału Pedagogicznego Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu. Dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego ?Nowa Edukacja? w Opolu. Badaczka zjawiska konfliktów interpersonalnych w środowisku szkolnym, diagnostyki pedagogicznej i terapeutyki edukacyjnej dzieci. Autorka kilkunastu publikacji naukowych w pismach zagranicznych i krajowych.
38.70 zł 43.00 zł Cena netto: 36.86 zł
42.30 zł 47.00 zł Cena netto: 40.29 zł
31.50 zł 35.00 zł Cena netto: 30.00 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
41.40 zł 46.00 zł Cena netto: 39.43 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..