Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
Krytyczne nastawienie młodzieży polskiej do zasad etycznych moralności katolickiej oraz do metod upowszechniania ich przez Kościół instytucjonalny wśród katolików świeckich było w dotychczasowych badaniach socjologicznych ukazywane rzadko i z wąskiej perspektywy. Zdecydowanie częściej prezentowano i szerzej popularyzowano wskaźniki młodzieży akceptującej w pełni i bezkrytycznie te zasady etyczne, jak i jej uległość wobec Kościoła jako dysponenta tych norm. Ta grupa młodzieży deklarowała chęć stosowania zasad moralności katolickiej w swoim życiu, a Kościół jej gotowość upowszechniał w różny sposób. Książka ukazuje, jak wielkie odsetki kontestują zasady moralności katolickiej w formie sprzeciwu, oporu czy buntu, których pełny obraz dały postawy i oceny moich respondentów. Dotyczą one wszystkich istotnych sfer moralności katolickiej, ukazanych w kolejnych częściach książki.
Wstęp: Teoretyczne i metodologiczne założenia własnych badań socjologicznych1. Krytyczne nastawienie młodzieży do moralności katolickiej i do metod wdrażania jej zasad przez Kościół instytucjonalny w życie ludzi jako przedmiot badań socjologicznych2. Młodość i młodzież – wyjaśnienie znaczenia pojęć3. Opór, sprzeciw i bunt jako formy kontestacji młodzieży wobec zasad moralności katolickiej i sposobów wdrażania ich przez Kościół w osobiste i społeczne życie ludzi4. Problem kondycji religijnej i moralnej młodzieży polskiej 5. Problem badawczy, hipotezy, metody i organizacja badań6. Społeczna charakterystyka badanej młodzieży Rozdział 1. Moralność religijna jako przedmiot badań socjologicznych 1.1. Moralność ludzi – jej istota i typy1.2. Moralność katolicka i świecka – ich istota, specyfika i znaczenieRozdział 2. Moralność subiektywna w krytycznym ujęciu i ocenie badanej młodzieży 2.1. Stosunek badanych licealistów i studentów do powszechnych norm moralnych 2.1.1. Trwałość i rola norm moralnych w życiu ludzi w ocenie respondentów2.1.2. Instancje odpowiedzialne za określenie istoty dobra i zła 2.2. Stosunek badanych licealistów i studentów do etycznej zasady „cel uświęca środki”2.2.1. Zasada „cel uświęca środki” jako jedyne kryterium planów życiowych ludzi w ujęciu i ocenie respondentów 2.2.2. Zasada „cel uświęca środki” w osobistych celach i planach życiowych badanej młodzieży 2.3. Nastawienie badanych licealistów i studentów do etycznej zasady „miłości bliźnich i nieprzyjaciół” 2.3.1. Sens i cel etycznej zasady „miłości bliźnich i nieprzyjaciół”2.3.2. Zasada „miłości bliźniego i nieprzyjaciół” w ujęciu i ocenie respondentów 2.4. Własna przyzwoitość moralna w krytycznej ocenie licealistów i studentów 2.4.1. Źródła pochwał uczciwości moralnej i krytyki nieuczciwości wskazane przez respondentów Rozdział 3. Moralność prospołeczna ludzi w krytycznym ujęciu i ocenie badanej młodzieży 3.1. Prospołeczne postawy i zachowania moralne ludzi w ocenie respondentów 3.1.1. Moralność relacji interpersonalnych 3.1.2. Pomoc wzajemna ludzi w moralnej ocenie respondentów 3.1.3. Ocena respondentów dotycząca wybranych zachowań niemoralnych ludzi 3.2. Moralne i niemoralne postawy i działania ludzi w ocenie respondentów 3.3. Eutanazja jako problem społeczny w ujęciu i krytycznej ocenie respondentów 3.3.1. Istota i cel eutanazji – różnorodność spojrzeń na zjawisko 3.3.2. Eutanazja w moralnej ocenie respondentów 3.3.3. Negatywne stanowisko Kościoła rzymskokatolickiego wobec eutanazji w krytycznym ujęciu i ocenie respondentów3.4. Autorytety moralne i wzory osobowe w krytycznym ujęciu i ocenie respondentów 3.4.1. Istota i typy autorytetów moralnych – ich społeczna ocena 3.4.2. Nastawienie badanej młodzieży do autorytetów moralnych 3.4.3. Wzory osobowe godne naśladowania w ocenie respondentówRozdział 4. Moralność małżeńska i rodzinna w krytycznym ujęciu i ocenie badanej młodzieży4.1. Małżeństwo i rodzina w spojrzeniu wielokierunkowym i wieloaspektowym4.1.1. Miłość wzajemna żony i męża jako podstawa małżeństwa i rodziny4.1.2. Miejsce i rola norm etycznych w małżeństwie i rodzinie4.2. Niemoralne zachowania ludzi w małżeństwie i rodzinie w ocenie badanych respondentów 4.3. Miłość małżeńska i rodzinna w ujęciu i ocenie respondentów 4.3.1. Miłość małżeńska i rodzinna w różnorodności spojrzeń 4.3.2. Istota i cel oraz składniki miłości małżeńskiej w ujęciu respondentów 4.3.3. Znajomość i ocena przez respondentów katolickiej koncepcji miłości małżeńskiej 4.3.4. Cechy miłości małżeńskiej wskazane przez respondentów4.4. Sakramentalny i świecki charakter małżeństwa w ujęciu i ocenie respondentów4.4.1. Charakter małżeństwa w doktrynie Kościoła rzymskokatolickiego 4.4.2. Postawy respondentów wobec kościelnego i świeckiego charakteru małżeństwa 4.5. Małżeństwo jako nierozerwalny związek kobiety i mężczyzny w ocenie respondentów4.5.1. Trwałość związku małżeńskiego w ujęciu i ocenie respondentów4.5.2. Rozwody małżeńskie – ich przyczyny w moralnej ocenie respondentów 4.6. Wierność i zdrada małżeńska w moralnej ocenie respondentów 4.6.1. Sens i cel wzajemnej wierności żony i męża w małżeństwie4.6.2. Wierność małżeńska w ujęciu i ocenie respondentów 4.6.3. Zdrada małżeńska w ujęciu i ocenie moralnej respondentów 4.7. Płodność małżonków i dzietność rodziny w świadomości respondentów 4.7.1. Płodność małżeńska jako podstawa rodziny 4.7.2. Płodność małżeństwa w ujęciu i ocenie respondentów 4.7.3. Rodzicielstwo własne w planach życiowych respondentów 4.8. Antykoncepcja i naturalne metody regulacji poczęć w ujęciu i ocenie respondentów 4.8.1. Naturalne i sztuczne metody regulacji poczęć – ich istota i różnice4.8.2. Znajomość metod i technik antykoncepcyjnych przez badanych respondentów 4.8.3. Stosowanie antykoncepcji przez małżeństwa w moralnej ocenie respondentów 4.8.4. Akceptacja przez respondentów naturalnych metod regulacji poczęć 4.8.5. Akceptacja przez respondentów środków antykoncepcyjnych4.9. Aborcja i okoliczności ją sankcjonujące w opinii respondentów 4.9.1. Aborcja jako zjawisko i problem społeczny 4.9.2. Aborcja w ujęciu i ocenie moralnej respondentów4.9.3. Okoliczności zezwalające na aborcję wskazane przez respondentów 4.10. Zapłodnienie in vitro jako droga do rodzicielstwa w ujęciu i ocenie respondentów 4.10.1. Zapłodnienie in vitro – jego sens i cel oraz podłoże ideologiczne 4.10.2. Zapłodnienie in vitro w moralnej ocenie badanych licealistów i studentów4.10.3. Zapłodnienie in vitro jako czynność grzeszna w ocenie respondentów 4.10.4. Klauzula sumienia lekarza a stosowanie metody in vitro w zapłodnieniu w ocenie respondentówZakończenie Bibliografia Spis tabel Aneks
Józef Baniak
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł