Nowoczesne wojny informacyjne
- Autor: Rajczyk Robert
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-150-4
- Data wydania: 2016
- Liczba stron/format: 168/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
36,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Autor ukazuje zjawisko wykorzystania nowych mediów oraz propagandy w celach wspomagania zarówno współczesnych konfliktów międzynarodowych, jak i sporów wewnętrznych. W książce podkreślone zostało znaczenie nowych mediów w agregowaniu społecznego poparcia dla zmian systemowych. Autor poświęca również dużo miejsca dyplomacji cyfrowej jako nowoczesnej metodzie prowadzenia działań dyplomatycznych, a także państwowym telewizjom informacyjnym pełniącym funkcję narzędzia promocji oraz propagandy zewnętrznej.
Książka to wartościowa lektura dla politologów, socjologów, a także psychologów społecznych i polityków. Interesujące wątki znajdą tu również specjaliści z zakresu komunikacji społecznej oraz dziennikarze.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Recenzja
Prof. zw. dr hab. Iwona Hofman:
Praca jest poświęcona oryginalnej tematyce, wymagającej eksploracji naukowej. Nowoczesne wojny informacyjne jako przedmiot badań lokują się na przecięciu kilku dyscyplin w obszarze nauk społecznych, w tym zwłaszcza nauk o polityce i nauk o mediach. Książka zasługuje na wysoką ocenę ze względu na sposób ujęcia tematu, zaproponowaną kategoryzację problemów oraz przemyślany wybór studiów przypadków obrazujących istotę współczesnych wojen informacyjnych.
Autor książki
Rajczyk RobertSpis treści:
Wstęp
Rozdział I. Współczesne teorie propagandy
1.1. Wprowadzenie do problematyki badawczej
1.2. Problemy de? nicyjne
1.3. Wpływ społeczny i jego kształtowanie
1.3.1. Opinia publiczna
Rozdział II. Instytucjonalizowanie propagandy
2.1. Instytucje propagandowe
2.1.1. Religia jako narzędzie propagandy
2.1.2. Propaganda wizualna
2.1.3. Instrumentalizacja instytucji ustrojowych
2.2. Proces instytucjonalizowania się oddziaływania propagandowego
2.2.1. Kultura i język jako narzędzia oddziaływania propagandowego
2.2.2. Cenzura jako instrument propagandowy
2.3. Znaczenie systemu propagandowego
Rozdział III. Zorganizowana perswazja
3.1. System prawny
3.1.1. Ograniczenia administracyjne
3.1.2. Kontrola „społeczeństwa informacyjnego”
3.1.3. Edukacja
3.2. Polityka informacyjna
3.2.1. Agencje informacyjne
3.2.2. Komórki do spraw komunikacji społecznej
3.3. Sterowana aktywność społeczna
3.3.1. Partycypacja społeczna
3.3.2. Imprezy masowe
3.3.3. Agitacja
Rozdział IV. Media propagandowe
4.1. Typologia mediów propagandowych
4.1.1. Ideowe media propagandowe
4.1.2. Narracyjne media propagandowe
4.2. Język mediów propagandowych
4.3. Przypadki szczególne: „Bye bye Belgium” oraz „Český sen”
Rozdział V. Informacja jako broń propagandowa
5.1. Jednostka oddziaływania propagandowego
5.2. Moderowanie informacji
5.3. Intoksykacja propagandowa
5.4. Studium przypadku. Analiza wybranych form propagandy tzw. Państwa Islamskiego (ISIS) oraz Al-Kaidy Półwyspu Arabskiego (AQAP)
5.5. Rosyjsko-ukraińska wojna informacyjna. Studium przypadku
5.5.1. Język rosyjsko-ukraińskiej wojny informacyjnej
5.5.2. Medialny obraz rosyjsko-ukraińskiej wojny informacyjnej
Rozdział VI. Dyplomacja cyfrowa
6.1. Podmioty dyplomacji cyfrowej
6.2. Przypadek Republiki Górskiego Karabachu
6.3. Przypadek Naddniestrzańskiej Republiki Mołdawskiej (Naddniestrza)
6.4. Noworosja w przestrzeni nowych mediów
Zakończenie
Aneksy
Bibliografia
Wykaz tabel i wykresów
Wykaz aneksów