STEAM-owa szkoła to pojęcie, które odnosi się do edukacji opartej na metodzie STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics). Inicjatywy STEAM w szkołach mają na celu zachęcanie uczniów do kreatywnego myślenia, rozwijania umiejętności rozwiązywania problemów oraz współpracy w zróżnicowanych dziedzinach.W ramach programu STEAM uczniowie uczestniczą w projektach, które łączą różne przedmioty i promują aktywne uczenie się. Na przykład, mogą tworzyć projekty inżynieryjne, które wymagają..
Książka poświęcona jest analizie roli kompetencji cyfrowych we współczesnym świecie, a w tym kontekście zasadności rozwoju w e-edukacji. W publikacji przedstawiono historię, przyczyny powstania
edukacji cyfrowej w kontekście społecznym i gospodarczym, historię rozwoju światowej e-edukacji oraz na tym tle powstanie, a także rozwój polskiej e-edukacji. Publikacja prezentuje wyniki prac badawczych
autorki poświęconych roli kompetencji cyfrowych w społeczeństwi..
STEAM w pracy z dzieckiem
w wieku przedszkolnymW prezentowanej publikacji czytelnik zapozna się nie tylko z samą koncepcją STEAM, ale znajdzie odpowiedzi na pytania, dlaczego właśnie ten sposób uczenia się z powodzeniem nadaje się dla najmłodszych, wpisując się w potrzeby ich rozwoju i stymulując różne jego aspekty. W drugiej części książki zaprezentowano konkretne scenariusze zajęć wykorzystujące koncepcję STEAM, możliwe do realizacji w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym, nie tylko w placó..
Celem książki jest kompleksowa analiza wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach na wszystkich
poziomach edukacyjnych oraz wypracowanie na jej podstawie rekomendacji w zakresie metod, form
oraz narzędzi pracy niezbędnych w procesach dydaktycznych realizowanych z wykorzystaniem
technologii cyfrowych. Publikacja opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska
Szkoła w Dobie Cyfryzacji. Książka odnosi się do całego środowiska szkolnego, obejmująceg..