Spis treści:
Wprowadzenie
Urszula Kobylińska
I. WIZERUNEK, WIEDZA I JAKOŚĆ W PROCESIE ZARZĄDZANIA
1. Proces kształtowania wizerunku samorządów lokalnych w Polsce
Urszula Kobylińska
Wstęp
1.1. Miejsce marketingu terytorialnego wśród koncepcji zarządzania w sektorze publicznym
1.2. Pojęcia związane z wizerunkiem miasta
1.3. Wyróżniki tożsamości polskich miast w świetle wyników badań
1.4. Proces kształtowania wizerunku miasta
1.5. Przyszłość koncepcji zarządzania wizerunkiem miasta
Podsumowanie
Bibliografia
2. Wymiary myślenia wizerunkowego o marce jednostki terytorialnej
Mirosław Acewicz
Wstęp
2.1. Tożsamość i wizerunek marki
2.2. Marka terytorialna
2.3. Wymiary image
Podsumowanie
Bibliografia
3. Nowa jakość w zarządzaniu finansami publicznymi
Bożena Pleczeluk
Wstęp
3.1. Zarządzanie jakością w jednostkach sektora finansów publicznych
3.2. Standardy kontroli zarządczej
3.3. Istota ryzyka
3.4. Zarządzanie ryzykiem
3.5. Polityka zarządzania ryzykiem
3.6. Model wdrożenia zarządzania ryzykiem
Podsumowanie
Bibliografia
4. Zarządzanie wiedzą w procesach kształcenia kadr dla gospodarki
Iwona Flajszok, Agata Pradela
Wstęp
4.1. Istota edukacji w gospodarce opartej na wiedzy
4.2. Kształcenie kadr dla potrzeb rynku pracy
4.3. Edukacja na potrzeby rynku pracy – edukacją dla gospodarki opartej na wiedzy
Podsumowanie
Bibliografia
5. Customer behaviour and confidence in economics
Viktor Voronov, Vladimir Krasko
Introduction
5.1. Methods of the research
5.2. Consumer behaviour and its types
5.3. Factor analysis of consumers’ confidence
5.4. Correlation of income and income level to the type of consumer behaviour
5.5. The influence of Latvian taxation system to the possibilities of intensification of domestic demand
Suggestions
References
6. Znaczenie komunikacji w zarządzaniu organizacjami
Agnieszka Kowalczewska
Wstęp
6.1. Komunikacja jako instrument zarządzania
6.2. Skuteczność komunikowania się w organizacji
6.3. Kanały komunikacyjne w organizacji
Podsumowanie
Bibliografia
II. CZYNNIKI PODNOSZENIA INNOWACYJNOŚCI I KONKURENCYJNOŚCI
1. Konkurencyjność i metody jej pomiaru na przykładzie Polski na tle krajów Europy Środkowo-Wschodniej
Monika Kozub-Idźkowska
Wstęp
1.1. Pojęcie konkurencyjności państw i regionów oraz jej czynniki
1.2. Konkurencyjność w wymiarze makroekonomicznym
1.3. Konkurencyjność regionalna
1.4. Ocena konkurencyjności Polski na tle krajów Europy Środkowo-Wschodniej z wykorzystaniem międzynarodowych wskaźników konkurencyjności
1.5. Konkurencyjność Polski na poziomie regionalnym na tle Europy Środkowo-Wschodniej
Podsumowanie
Bibliografia
2. Finansowanie działalności innowacyjnej jako element otoczenia instytucjonalnego determinującego zdolność innowacyjną na przykładzie gospodarki szwedzkiej
Joanna Prystrom
Wstęp
2.1. Proces i źródła finansowania działalności innowacyjnej
2.2. Finansowanie działalności innowacyjnej w Szwecji
Podsumowanie
Bibliografia
3. Koncepcje strategii orientacji na klienta jako czynnik stymulujący innowacyjność i konkurencyjność organizacji XXI wieku
Iwona Ewa Tomaszewska
Wstęp
3.1. Satysfakcja klientów a lojalność
3.2. Budowanie i utrzymywanie lojalności
3.3. Koncepcje strategii orientacji na klienta
3.4. Modele satysfakcji klienta
Podsumowanie
Bibliografia
4. Stosunek podlaskich przedsiębiorstw przemysłu spożywczego do idei tworzenia klastrów transgranicznych
Anna Wasiluk, Andrzej Daniluk
Wstęp
4.1. Przemysł spożywczy w województwie podlaskim
4.2. Struktura przebadanych przedsiębiorstw przemysłu spożywczego
4.3. Analiza przynależności przedsiębiorstw do inicjatyw klastrowych w branży spożywczej
4.4. Postrzeganie przez przedsiębiorstwa branży spożywczej idei utworzenia klastrów o zasięgu międzynarodowym
Podsumowanie
Bibliografia
5. Individual valuation of residential property in Latvia
Viktor Voronov, Oksana Ruża
Introduction
5.1. Choice and motivation of the methods to value the object
5.2. Key factors, which influence buyer’’s choice
5.3. The method of comparative transactions
References
Autorzy