• Niepokorne pokolenie milenium. Czego pragnie na rynku pracy?

Niepokorne pokolenie milenium. Czego pragnie na rynku pracy?

  • Autor: Dominika Maciołek
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-919-7
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 208/141 x 218 mm
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 49.00 zł

    44.10 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka  wyczekiwana przez liderów, którzy zarządzają pokoleniem milenium, czyli pracownikami w wieku 22–33 lata. Z jednej strony jest to generacja najlepiej zbadana, jednak z drugiej najmniej odkryta w biznesowej rzeczywistości. Milenialsi, zwani też pokoleniem Y są oceniani jako generacji roszczeniowych pracowników, niepokornych buntowników. Nielojalni i niezaangażowani w pracy, nieuznający autorytetów. Burzą status quo w firmach i przedsiębiorstwach.
…ale czy tak jest naprawdę? Czy to jest prawdziwe oblicze polskiego pokolenia milenium?

Partnerzy medialni:     

Partnerzy merytoryczni:      

Spis treści:

Od Autora

Dla kogo jest ta książka?

1. POLSKIE OBLICZE POKOLENIA MILENIUM

Co oznacza termin „pokolenie” i kiedy możemy mówić o zmianie pokoleniowej na rynku pracy
Pokolenia na rynku pracy. Jaka jest struktura pokoleniowa w polskich przedsiębiorstwach
Pokolenie milenium…, ale w zasadzie o co chodzi z tymi milenialsami?
Wyluzuj, ziom! Jestem milenialsem… Milenials, czyli tak naprawdę kto?
Dlaczego pokolenie milenium jest postrzegane jako roszczeniowe?
Wartości pokolenia milenium
Teoria pokoleń – trochę psychologii i socjologii. Skąd się bierze tożsamość milenialsów

2. MILENIALSI W PRACY

Jakim pracownikiem jest milenials – przegląd badań nad pokoleniem milenium
Badanie: pokolenie Y wyzwaniem dla rynku pracy – fakt czy mit? Wyniki badania „Pierwsze kroki na rynku pracy”
Milenialsi u polskich pracodawców
Nasz polski Nowy Jork, czyli milenials, który z pasji uczynił sposób na życie
Polski milenials, który robi karierę w firmie, którą kochają milenialsi. Have fun, work hard
Stereotypy o pokoleniu milenium
Siedem umiejętności milenialsów, które wymagają szybkiego rozwoju w miejscu pracy
Dlaczego wartości pokolenia milenium są główną przeszkodą na drodze zawodowej?
Częste błędy popełniane przez pokolenie milenium

3. LIDER DLA POKOLENIA MILENIUM

Dziewięć nowych kompetencji lidera
Wyzwania lidera pokolenia milenium
Jakim stylem zarządzać pokoleniem milenium?
Kiedy milenials mówi, że czas na zmiany – dlaczego milenialsi odchodzą z pracy?
Podsumowanie

4. PRACODAWCA MARZEŃ DLA POKOLENIA MILENIUM

Jaki pracodawca jest poszukiwany przez pokolenie milenium?
Czy milenials może się dobrze czuć w korporacji?
Motywowanie i budowanie zaangażowania wśród pracowników pokolenia milenium
Czy każda firma może być pracodawcą marzeń dla pokolenia milenium – podsumowanie
Milenialsi i co dalej? Od autora. Podsumowanie

Podziękowania
Bibliografia


   Grzegorz Tepling, Wiceprezes Zarządu Centrum Finansowe Partner, cfpartner.pl:

To nie jest kwestia przyszłości, to dzieje się tu i teraz! Zmiana na rynku pracy zbliża się bardzo szybko – do 2025 roku osoby z pokolenia millenium stanowić będą 75% wszystkich aktywnych zawodowo. Aby w pełni wykorzystać potencjał w nich drzemiący, należy poznać ich cele, wartości i motywacje. Książka „Niepokorne pokolenie milenium”, oprócz dużej dawki danych i fachowej wiedzy, w serii rozmów z milenialsami z krwi i kości, pozwala nam zrozumieć ich postrzeganie otaczającego nas świata. dla wszystkich ciekawych tego pokolenia, a także szefów, kierowników i działów HR – pozycja obowiązkowa.



   Dr Joanna Nieżuawska-Zając, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu:

Niewątpliwym walorem książki są liczne wywiady przeprowadzone przez Autorkę z pracownikami i menedżerami pokolenia Y, czyli z milenialsami. Dużym atutem publikacji są także spostrzeżenia własne Autorki zaobserwowane podczas 15-letniej pracy jako szkoleniowca, trenera biznesu. (...) oprócz diagnozy pokolenia milenialsów Autorka porusza także wiele innych kwestii, w tym: rekrutację, motywację i zaangażowanie. opracowanie dotyka bardzo aktualnej problematyki, budzącej zainteresowanie wśród pracowników, pracodawców i szkoleniowców.

Dominika Maciołek
edukatorka pokolenia milenium i właścicielka firmy szkoleniowej GenWHY. Jako trener biznesu już ponad 14 lat odkrywa potencjały zespołów i pracowników. Rocznie realizuje ponad 1200 godzin szkoleniowych, przeszkoliła ponad 70% firm z listy 500 i zaprojektowała ponad 76 kompleksowych programów rozwojowych. W pracy eksperta HR identyfikuje zmieniające się trendy na rynku pracy, tworzy ranking DREAM EMPLOYER. W ramach pracy w fundacji WHYGENERATION inspiruje, pomaga i szkoli wszystkie strony rynku pracy, wierzy w to, że w różnorodności pokoleniowej tkwi siła firm i przedsiębiorstw.

Bibliografia:

Bauman, Z., Leoncini, T. (2018). Płynne pokolenie. Warszawa: Czarna Owca.
Borkowska, S. (2012). Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie. Warszawa: Wolters Kluwer.
Carr, N. (2013). Płytki umysł. Gliwice: One Press.
Czapiński, J., Panek, T. (red.) (2015). Diagnoza społeczna 2015. Warszawa: GUS.
Espinoza, Ch. (2016). Mielnialsi w pracy. Warszawa: Studio Emka.
Galloway, S. (2018). Wielka Czwórka. Poznań: Rebis.
Kultalahti, S., Viitala, R. (2015). Generation Y – challenging clients form HRM?, Journal of Managerial Psychology, vol. 30.
Luscombe, J. i in. (2013). Essential elements for recruitment and retention: Generation Y, Education + Training, Emerald Group Publishing Limited, vol. 55.
Rożne pokolenia 2016 (2016). Warszawa: Ośrodek Dialogu i Analiz Think Tank.
Rzechowska, E., Garbacz, A., Kajda, M., Zaborek, K. (2011). Osoby 50+ na rynku pracy: intermentoring jako model budowania dojrzałej współpracy międzypokoleniowej. Lublin: Wydawnictwo LBS.
Sikorski, Cz. (2004). Motywacja jako wymiana. Warszawa: Difin.
Sinek, S. (2014). Liderzy jedzą na końcu. Gliwice: One Press.
Wiktorowicz, J., Warwas, I., Kuba, M., Staszewska, E., Woszczyk, P., Stankiewicz, A., Kliombka-Jarzyna, J. (2016). Pokolenia – co się̨ zmienia. Kompendium zarządzania międzygeneracyjnego. Warszawa: Wolters Kluwer.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane