Nauczyciel mentor. Zbuduj klasę marzeń
- Autor: Barbara Lew Marzena Kud
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-710-0
- Data wydania: 2019
- Liczba stron/format: 200/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
40.00 zł
36.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami.
Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjne uczniów.
Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach – np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.
Patronat:
Spis treści:
Wstęp
1. Menedżer, mentor, przywódca czy sprzedawca – jaką rolę przyjmujesz w klasie?
2. Zbuduj swój wizerunek i zadbaj o pozycję eksperta
3. Zbuduj solidny zespół
4. Zarządzaj emocjami i ucz efektywnie
5. Rozwiązuj trudne problemy, kiedy są jeszcze małe
6. Zwiększ zaangażowanie uczniów – naucz ich odpowiedzialności
7. Sprzedawaj wiedzę – wzbudź chęć do nauki
8. Motywuj – zbuduj wizję końca
9. Zorganizuj rozwój swoich uczniów – ustal cele i priorytety
10. Słuchaj – obecność coachingowa kluczem do poznania swoich uczniów
11. Skrzynka z narzędziami – to ci się przyda
12. Biblioteczka nauczyciela mentora
Zakończenie
Podziękowania
Bibliografia
Barbara Lew
mgr Filologii Angielskiej (specjalność nauczycielska), dyplomowany coach, stanowisko zawodowe: nauczyciel języka angielskiego, wychowawca i trener kompetencji miękkich w liceum ogólnokształcącym.
https://babownia.pl/
Marzena Kud Trener mentalny, dyplomowany coach, menedżer z dziesięcioletnim doświadczeniem w budowaniu efektywnych zespołów bijących rekordy sprzedażowe. Współautorka książek Wychowanie do osobistego rozwoju oraz Nauczyciel Mentor - zbuduj klasę marzeń, dziennikarka StressFree. Autorka bloga www.fitspirit.pl , gdzie pisze o zarządzaniu osobistą energia, neuroprzywództwie, wydajności umysłu, motywacji do zmian. Współautorka marki MentalSpa, gdzie wspólnie z instruktorką jogi dba kompleksowo o ciało, ducha i umysł.
Bibliografia
4 osobowości, 4 motywacje, czyli model DISC, [http://hrpress.pl/].
Beverly S., Ładunek Pozytywny. Sześć pozytywnych składników sukcesu. Warszawa 2005, Network Twenty – One Sp. z o.o.
Bolstad R., Komunikacja Transformująca podręcznik metody Transforming Communication z ćwiczeniami, Metamorfoza, Wrocław 2013.
Bradberry T. The power of emotional intelligence, TEDxUCIrvine, 2017,[https://www.youtube.com/watch?v=auXNnTmhHsk] (dostęp: 12.10.2017).
Canfield J., Zasady Canfielda , Rusz się stąd, gdzie jesteś i idź tam, gdzie chcesz być!, Studio Emka, Warszawa 2009.
Cechy osób o wysokiej inteligencji emocjonalnej, 2017, [https://charaktery.eu/artykul/cechy-osob-o-wysokiej-inteligencji-emocjonalnej]
(dostęp: 12.02.2018).
Connors R. Smith T. Hickman C., Zasada Oz, MT Biznes, Warszawa 2017.
Co to jest DISC, [http://effectiveness.pl/].
Covey St. R., 7 nawyków skutecznego działania, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2017
Cuddy A., 2012, Amy Cuddy TED talk-Your body language may shape who you are [https://www.ted.com/] (dostęp: 17.07.2017).
Denny R., Sztuka mówienia i porozumiewania się kluczem do sukcesu w pracy”, Wydawnictwo Amber.
https://fris.pl/poznaj (dostęp: 12.02.2018).
https://fris.pl/style-dzialania (dostęp: 12.02.2017).
http://www.midnightangel308.com/some_people.htm (dostęp: 12.02. 2018).
http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2011/K_005_11.PDF (dostęp: 01.01.18).
Haman W. Gut. J, Coaching narzędziowy, HELION, Gliwice.
Holewa A., Powiedz mi, jak mi ufasz? Jak wyglądają zebrania Twojego zespołu. http://aleksandraholewa.com/blog/wp-content/uploads/2014/09/
dysfuncje.jpg (5.01.18).
Kamiński M., Alfabet, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2013.
Kupaj L., Krysa W., Kompetencje coachingowe nauczycieli, Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, ABC Wolters Kluwer business, Warszawa 2014.
Kazimierski L.L., Sztuka wystąpień publicznych, Samo Sedno Edgard, Warszawa 2013.
Kłosiński B., Jak tworzyć Mapy Myśli według Tony’ego Buzana, https://jaksieuczyc.pl/jak-tworzyc-mapy-mysli/ (dostęp: 16.01.18).
Kotwica, Dorota, 2015, Jaka jest najważniejsza cecha dobrego nauczyciela i wybitnego wykładowcy [https://www.hiszpanskinaluzie.pl/]
(dostęp: 25.10.2017).
Kud M., Odkryj swój talent – scenariusz lekcji, http://www.fitspirit.pl/odkryj-swoj-talent-scenariusz-lekcji-nr-2/ (dostęp: 03.03.18).
Kud M., Dlaczego znów nie zrealizujesz swoich postanowień noworocznych, http://www.fitspirit.pl/zdradze-ci-dlaczego-znow-nie-zrealizujesz-
postanowien-noworocznych/ (2.02.2018).
Lencioni P, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Opowieść o przywództwie, MT Biznes, Warszawa 2011.
Maxwell J.C., 21 cech skutecznego lidera, jak stać się osobą, za którą pójdą inni, Studio Emka, Warszawa 2012.
Majewska-Opiełka I., Wychowanie do szczęścia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2010, s. 50–53.
Mentoring, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Mentoring (dostęp: 22.02.18).
Murray K., cyt za: Szkoła Mentorów, S. Błaszczak, J. Santorski, Kto zasługuje na to, by być mentorem?, Coaching Focus.
Naharvard.pl. Mapy Myśli, http://www.naharvard.pl/mapy-mysli.html (dostęp: 04.01.18).
Oleksa K., Inteligencja emocjonalna-sprzymierzeniec w pracy nauczyciela, Głos Pedagogiczny, grudzień 2016, s. 18–21; Pedagogiczny,
grudzień 2016.
Pasterski M., 2008, Jak stawiać sobie cele, które osiągniesz? (Cz.2), [http://michalpasterski.pl/], (dostęp: 24.01.18).
Pasterski M., Ucz się pozytywnie, Emocje i Pamięć, http://michalpasterski.pl/2009/03/ucz-sie-pozytywnie-emocje-i-pamiec/ (dostęp:
2.02.2018).
Pasterski M.: michalpasterski.pl/2009/03/poznaj-swoje-wartosci/ (2.02.2018)
Płuska K., 2017, Czy potrafisz słuchać aktywnie? 5 technik+TEST, [https://www.katarzynapluska.pl/pot rafisz-sluchac-aktywnie-5-technik-test/ (dostęp: 12.02.2018).
Podział emocji, http://emocje.arct.pl/podzial_emocji.html (dostęp: 24.02.2018)
Portmann R., Gry i zabawy kształtujące pewność siebie, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2001.
Sallee B., Ładunek pozytywny. Sieć pozytywnych składników sukcesu, Network Twenty – One Sp. z o.o., Warszawa 2005.
Skolimowska K., [http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/] (dostęp: 23.02.2018).
Skolimowska M., Poczuj swoją wartość – scenariusz lekcji nr 1, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/wychowanie-do-osobistego-rozwoju/praktycznie/scenariusze/item/257-poczuj-swoja-wartosc-scenariusz-lek-cji (dostęp: 13.02.2018).
Skolimowska K., Kud M., Wychowanie do osobistego rozwoju, Pomysły na lekcje wychowawcze rozwijające kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, Difin, Warszawa 2018.
Skolimowska K., Wywiad z Kamilą Rowińską, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/inspiracje/inspirujace-osobowosci/item/303-posiadajac-
umiejetnosci-sprzedazowe-jestesmy-w-stanie-zafascynowac-naszych-uczniow-wywiad-z-kamila-rowinska (dostęp: 15.02.18).
Skolimowska M., Poczuj swoją wartość – scenariusz lekcji nr 1, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/wychowanie-do-osobistego-rozwoju/prak-
tycznie/scenariusze/item/257-poczuj-swoja-wartosc-scenariusz-lekcji (dostęp: 13.02.2018).
Szkoła Mentorów, S. Błaszczak, J. Santorski, Kto zasługuje na to, by być mentorem?, Coaching Focus.
Test inteligencji emocjonalnej, [https://www.iqelite.com/eq-emotional-intelligence-test/,] (dostęp: 11.02.2018).
Tracy B. Motywowanie, MT Biznes, Warszawa 2014, s. 34–36.
Tracy B, Negocjowanie, MT Biznes, Warszawa 2014, s. 10.
Test inteligencji emocjonalnej, [https://www.iqelite.com/eq-emotional-intelligence-test/,] (dostęp: 11.02.2018).
Urban M., Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Whitworth L., Kimsey-House K..Kimsey-House H., Sandahl P., Coaching koaktywny umiejętności wspierające sukces klienta, Oficyna Wolters
Kluwer business, Warszawa 2010.
Wilczyńska M., Nowak M, Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K.: Moc coachingu, Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności osobiste i kompetencje miękkie, Onepress, Gliwice 2001.
What is disc?, [https://discprofile.com/what-is-disc/overview/].
Zych R., Przywództwo to proces. Jak zaangażować zespół do wspólnej pracy nad wyzwaniami w organizacji. [https://kontraktosh.pl/] (dostęp: 11.01.2018).
Życie jest śmieszne, http://zyciejestsmieszne.pl/metoda-lustra/ (dostęp: 24.02.18).
Żylińska M., Neurodydaktyka, Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika,
Toruń 2013.