Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Poradnik pomocny w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalaniu zasad współpracy z uczniami i rodzicami oraz zarządzaniu emocjami. Książka jest pierwszą pozycją na rynku przekładająca wiedzę biznesową z zakresu budowania zespołu i zarządzania zasobami ludzkimi na grunt szkolny. Idea książki zakłada, że nauczyciel może zbudować w klasie silny zespół wykorzystując potencjał i zasoby uczniów, swoje umiejętności przywódcze i w sposób atrakcyjny sprzedać wiedzę i zaszczepić chęć do nauki. Książka ma być pomocna w budowaniu autorytetu nauczyciela, ustalania zasad współpracy z uczniami i rodzicami i zarządzaniu emocjami. Dzisiaj nauczyciele wychodzą ze studiów nieprzygotowani do rozmów z rodzicami, trudnych sytuacji z uczniami, nie są wyposażeni w umiejętności trenerskie pozwalające im prowadzić lekcje w atrakcyjny sposób, co pozwoliłoby zwiększyć wyniki edukacyjne uczniów. Poradnik zawiera rozmaite case study i narzędzia zaimplementowane ze świata biznesu, ułatwiające motywację uczniów, wyrabianie dobrych nawyków, radzenie sobie w trudnych sytuacjach – np. niechęć zdolnego ucznia do nauki.Patronat:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Zbuduj swój wizerunek i zadbaj o pozycję eksperta
Trener mentalny, dyplomowany coach, menedżer z dziesięcioletnim doświadczeniem w budowaniu efektywnych zespołów bijących rekordy sprzedażowe. Współautorka książek Wychowanie do osobistego rozwoju oraz Nauczyciel Mentor - zbuduj klasę marzeń, dziennikarka StressFree. Autorka bloga www.fitspirit.pl , gdzie pisze o zarządzaniu osobistą energia, neuroprzywództwie, wydajności umysłu, motywacji do zmian. Współautorka marki MentalSpa, gdzie wspólnie z instruktorką jogi dba kompleksowo o ciało, ducha i umysł.
mgr Filologii Angielskiej (specjalność nauczycielska), dyplomowany coach, stanowisko zawodowe: nauczyciel języka angielskiego, wychowawca i trener kompetencji miękkich w liceum ogólnokształcącym.
Spis treści:Wstęp1. Menedżer, mentor, przywódca czy sprzedawca – jaką rolę przyjmujesz w klasie?2. Zbuduj swój wizerunek i zadbaj o pozycję eksperta3. Zbuduj solidny zespół4. Zarządzaj emocjami i ucz efektywnie5. Rozwiązuj trudne problemy, kiedy są jeszcze małe6. Zwiększ zaangażowanie uczniów – naucz ich odpowiedzialności7. Sprzedawaj wiedzę – wzbudź chęć do nauki8. Motywuj – zbuduj wizję końca9. Zorganizuj rozwój swoich uczniów – ustal cele i priorytety10. Słuchaj – obecność coachingowa kluczem do poznania swoich uczniów11. Skrzynka z narzędziami – to ci się przyda12. Biblioteczka nauczyciela mentoraZakończeniePodziękowaniaBibliografia
Bibliografia4 osobowości, 4 motywacje, czyli model DISC, [http://hrpress.pl/].Beverly S., Ładunek Pozytywny. Sześć pozytywnych składników sukcesu. Warszawa 2005, Network Twenty – One Sp. z o.o.Bolstad R., Komunikacja Transformująca podręcznik metody Transforming Communication z ćwiczeniami, Metamorfoza, Wrocław 2013.Bradberry T. The power of emotional intelligence, TEDxUCIrvine, 2017,[https://www.youtube.com/watch?v=auXNnTmhHsk] (dostęp: 12.10.2017).Canfield J., Zasady Canfielda , Rusz się stąd, gdzie jesteś i idź tam, gdzie chcesz być!, Studio Emka, Warszawa 2009.Cechy osób o wysokiej inteligencji emocjonalnej, 2017, [https://charaktery.eu/artykul/cechy-osob-o-wysokiej-inteligencji-emocjonalnej] (dostęp: 12.02.2018).Connors R. Smith T. Hickman C., Zasada Oz, MT Biznes, Warszawa 2017. Co to jest DISC, [http://effectiveness.pl/].Covey St. R., 7 nawyków skutecznego działania, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2017Cuddy A., 2012, Amy Cuddy TED talk-Your body language may shape who you are [https://www.ted.com/] (dostęp: 17.07.2017).Denny R., Sztuka mówienia i porozumiewania się kluczem do sukcesu w pracy”, Wydawnictwo Amber.https://fris.pl/poznaj (dostęp: 12.02.2018).https://fris.pl/style-dzialania (dostęp: 12.02.2017).http://www.midnightangel308.com/some_people.htm (dostęp: 12.02. 2018).http://www.cbos.pl/SPISKOM.POL/2011/K_005_11.PDF (dostęp: 01.01.18).Haman W. Gut. J, Coaching narzędziowy, HELION, Gliwice.Holewa A., Powiedz mi, jak mi ufasz? Jak wyglądają zebrania Twojego zespołu. http://aleksandraholewa.com/blog/wp-content/uploads/2014/09/dysfuncje.jpg (5.01.18).Kamiński M., Alfabet, Wydawnictwo G+J RBA, Warszawa 2013.Kupaj L., Krysa W., Kompetencje coachingowe nauczycieli, Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, ABC Wolters Kluwer business, Warszawa 2014.Kazimierski L.L., Sztuka wystąpień publicznych, Samo Sedno Edgard, Warszawa 2013.Kłosiński B., Jak tworzyć Mapy Myśli według Tony’ego Buzana, https://jaksieuczyc.pl/jak-tworzyc-mapy-mysli/ (dostęp: 16.01.18).Kotwica, Dorota, 2015, Jaka jest najważniejsza cecha dobrego nauczyciela i wybitnego wykładowcy [https://www.hiszpanskinaluzie.pl/] (dostęp: 25.10.2017).Kud M., Odkryj swój talent – scenariusz lekcji, http://www.fitspirit.pl/odkryj-swoj-talent-scenariusz-lekcji-nr-2/ (dostęp: 03.03.18).Kud M., Dlaczego znów nie zrealizujesz swoich postanowień noworocznych, http://www.fitspirit.pl/zdradze-ci-dlaczego-znow-nie-zrealizujesz-postanowien-noworocznych/ (2.02.2018).Lencioni P, Pięć dysfunkcji pracy zespołowej, Opowieść o przywództwie, MT Biznes, Warszawa 2011.Maxwell J.C., 21 cech skutecznego lidera, jak stać się osobą, za którą pójdą inni, Studio Emka, Warszawa 2012.Majewska-Opiełka I., Wychowanie do szczęścia, Dom Wydawniczy REBIS, Poznań 2010, s. 50–53.Mentoring, Wikipedia, https://pl.wikipedia.org/wiki/Mentoring (dostęp: 22.02.18).Murray K., cyt za: Szkoła Mentorów, S. Błaszczak, J. Santorski, Kto zasługuje na to, by być mentorem?, Coaching Focus.Naharvard.pl. Mapy Myśli, http://www.naharvard.pl/mapy-mysli.html (dostęp: 04.01.18).Oleksa K., Inteligencja emocjonalna-sprzymierzeniec w pracy nauczyciela, Głos Pedagogiczny, grudzień 2016, s. 18–21; Pedagogiczny, grudzień 2016.Pasterski M., 2008, Jak stawiać sobie cele, które osiągniesz? (Cz.2), [http://michalpasterski.pl/], (dostęp: 24.01.18).Pasterski M., Ucz się pozytywnie, Emocje i Pamięć, http://michalpasterski.pl/2009/03/ucz-sie-pozytywnie-emocje-i-pamiec/ (dostęp: 2.02.2018).Pasterski M.: michalpasterski.pl/2009/03/poznaj-swoje-wartosci/ (2.02.2018)Płuska K., 2017, Czy potrafisz słuchać aktywnie? 5 technik+TEST, [https://www.katarzynapluska.pl/pot rafisz-sluchac-aktywnie-5-technik-test/ (dostęp: 12.02.2018).Podział emocji, http://emocje.arct.pl/podzial_emocji.html (dostęp: 24.02.2018)Portmann R., Gry i zabawy kształtujące pewność siebie, Wydawnictwo Jedność, Kielce 2001.Sallee B., Ładunek pozytywny. Sieć pozytywnych składników sukcesu, Network Twenty – One Sp. z o.o., Warszawa 2005.Skolimowska K., [http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/] (dostęp: 23.02.2018).Skolimowska M., Poczuj swoją wartość – scenariusz lekcji nr 1, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/wychowanie-do-osobistego-rozwoju/praktycznie/scenariusze/item/257-poczuj-swoja-wartosc-scenariusz-lek-cji (dostęp: 13.02.2018).Skolimowska K., Kud M., Wychowanie do osobistego rozwoju, Pomysły na lekcje wychowawcze rozwijające kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, Difin, Warszawa 2018.Skolimowska K., Wywiad z Kamilą Rowińską, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/inspiracje/inspirujace-osobowosci/item/303-posiadajac-umiejetnosci-sprzedazowe-jestesmy-w-stanie-zafascynowac-naszych-uczniow-wywiad-z-kamila-rowinska (dostęp: 15.02.18).Skolimowska M., Poczuj swoją wartość – scenariusz lekcji nr 1, http://www.inspiracjedlaszkoly.pl/wychowanie-do-osobistego-rozwoju/prak-tycznie/scenariusze/item/257-poczuj-swoja-wartosc-scenariusz-lekcji (dostęp: 13.02.2018).Szkoła Mentorów, S. Błaszczak, J. Santorski, Kto zasługuje na to, by być mentorem?, Coaching Focus.Test inteligencji emocjonalnej, [https://www.iqelite.com/eq-emotional-intelligence-test/,] (dostęp: 11.02.2018).Tracy B. Motywowanie, MT Biznes, Warszawa 2014, s. 34–36.Tracy B, Negocjowanie, MT Biznes, Warszawa 2014, s. 10.Test inteligencji emocjonalnej, [https://www.iqelite.com/eq-emotional-intelligence-test/,] (dostęp: 11.02.2018).Urban M., Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Whitworth L., Kimsey-House K..Kimsey-House H., Sandahl P., Coaching koaktywny umiejętności wspierające sukces klienta, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa 2010.Wilczyńska M., Nowak M, Kućka J., Sawicka J., Sztajerwald K.: Moc coachingu, Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności osobiste i kompetencje miękkie, Onepress, Gliwice 2001.What is disc?, [https://discprofile.com/what-is-disc/overview/].Zych R., Przywództwo to proces. Jak zaangażować zespół do wspólnej pracy nad wyzwaniami w organizacji. [https://kontraktosh.pl/] (dostęp: 11.01.2018).Życie jest śmieszne, http://zyciejestsmieszne.pl/metoda-lustra/ (dostęp: 24.02.18).Żylińska M., Neurodydaktyka, Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.