Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 71,10 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Prof. dr hab. Joanna Madalińska-Michalak:Publikacja prezentuje wybrane problemy odnoszące się do nauczyciela usytuowanego we współczesnej szkole postrzeganej poprzez pryzmat uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych, w szkole funkcjonującej w zmieniającej się na naszych oczach rzeczywistości edukacyjnej. Szkoła stawiająca czoła nowym wyzwaniom, które są powiązane między innymi z konsekwencjami pedagogiczno-psychologicznymi wynikającymi z pandemii COVID-19, domaga się odpowiedzi na pytania o to, jakie nauczyciel powinien posiadać kompetencje, by odpowiedzialnie wychodził naprzeciw nowym potrzebom i oczekiwaniom uczniów oraz ich rodzin, by rozwijał u uczniów kompetencje XXI wieku i jednocześnie dbał o własne uczenie się, profesjonalne odgrywanie roli i budowanie swojego autorytetu. Książka prowokuje do podjęcia namysłu nad problematyką konstruowania przez nauczycieli własnej tożsamości, a tym samym odnajdywania i wytyczania sobie ścieżek własnej drogi rozwoju zawodowego. (…) Monografia z pewnością spotka się z zainteresowaniem ze strony dyrektorów szkół i nauczycieli oraz pedagogów szkolnych pracujących na różnych poziomach w systemie edukacji i w różnych typach szkół. Książka przyda się w kształceniu kandydatów do zawodu nauczyciela oraz dokształcaniu i doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Stąd warto, aby po książkę sięgnęli studenci specjalności nauczycielskich oraz nauczyciele nauczycieli.
Przeczytaj fragment
doktor, profesor PUSB, rektor Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego. Zainteresowania naukowe: kształtowanie kooperacji pedagogiki z medycyną, pedagogizowanie pacjentów, związki między naukami biologicznymi i społecznymi.
nauczyciel akademicki, trener, doradca zawodowy, Dziekan Kolegium Społeczno-Ekonomicznego Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego, od wielu lat współpracujący również jako dydaktyk z Uniwersytetem SWPS. Socjolog organizacji i zarządzania, specjalizujący się w problematyce: zarządzania zasobami ludzkimi, przemian rynku pracy, współczesnych modeli karier zawodowych, rozwoju kompetencji awodowych, uczenia osób dorosłych oraz brandingu personalnego.
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, profesor Akademii Nauk Stosowanych Stefana Batorego. Autorka i współredaktorka monografii pedagogicznych, skryptów akademickich oraz około 150 artykułów naukowych z pogranicza pedeutologii, pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, społecznej, opiekuńczo-wychowawczej i resocjalizacyjnej, a także z obszaru doradztwa edukacyjno-zawodowego, edukacji permanentnej, e-edukacji i pedagogiki medialnej, opublikowanych w polskich i zagranicznych periodykach oraz monografiach naukowych.
dr nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, absolwentka kierunku pedagogika na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Zainteresowania naukowe w obszarze: andragogiki, gerontologii społecznej, surdopedagogiki. Zajmuje się problematyką kształcenia dorosłych, aktywizacji osób starszych, a także zagadnieniami z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej oraz edukacji i sytuacji społeczno-kulturowej osób niesłyszących. Członek Polskiego Towarzystwa Gerontologicznego i Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, członek redakcji Rocznika Andragogicznego, zastępca redaktora naczelnego czasopisma Kultura i Wychowanie.
Spis treści:WstępCZĘŚĆ I. Nauczyciel wobec nowych potrzeb, problemów i trudności uczniówAnna OzgaW trosce o sukces ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – poszukiwanie optymalnych rozwiązań w pracy nauczycielaJolanta FlanzWiedza i czynności nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej podejmowane wobec uczniów z niepowodzeniami szkolnymi – raport z badańGrażyna CęcelekZnaczenie kompetencji nauczycielskich w determinowaniu jakości procesu edukacji, diagnozy i terapii pedagogicznej prowadzonego w oparciu o nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjneAlojzy PilichRola szkoły i nauczyciela w procesie kształtowania bezpieczeństwa młodego pokoleniaAnna Szkolak-StępieńSpołeczne oczekiwania w zakresie umiejętności nauczyciela wczesnej edukacji – proces wyłaniania się teorii ugruntowanej (résumé z badań własnych)Bartłomiej RosiakNauczyciel a przyszłość ucznia – jak wspierać w rozwoju i osiąganiu celów edukacyjnych? O rozwoju ucznia w zreformowanej szkole. Problemy, dobre praktykiCZĘŚĆ II. Nauczyciel w procesie kształtowania własnego profesjonalizmu i autorytetuMagdalena GrochowalskaZnaczenia nadawane działaniom profesjonalnym przez nauczycielki edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnejAnna AbramczykPoczucie skuteczności własnej nauczyciela a efektywność transferu treści szkolenia do praktyki edukacyjnejKamila LasocińskaOdkrywanie pasji jako element twórczego rozwoju i wyzwanie dla współczesnego nauczycielaJoanna JaworskaBudowanie autorytetu nauczyciela we współczesnej szkoleRoksolyana ShvayTwórczość a wiedza – korelacja kontrowersyjnaCZĘŚĆ III. Nauczyciel w dobie cyfryzacji, pandemii oraz edukacji permanentnejAleksandra SzczygiełPokoleniowa wieża Babel – czy w czasach cyfryzacji młodzież i dorośli są w stanie się porozumieć?Agnieszka Gołębieska-WesołowskaIstotność gier komputerowych w spędzaniu czasu wolnego dzieci w młodszym wieku szkolnymMałgorzata ParzychNauczyciel w sytuacji popandemicznej – próba refleksjiElżbieta WoźnickaE-nauczyciel inicjatorem edukacji całożyciowejMirosław WójcikWspółczesny nauczyciel w świetle postulatów psychologii humanistycznejDorota SipińskaNauczyciel w personalistycznym rozumieniu jego profesji (próba analizy)CZĘŚĆ IV. Nauczyciel w wybranych obszarach przestrzeni edukacyjnejJolanta FlanzZabawa w edukacji uczniów klas I–III szkoły podstawowej w świetle opinii nauczycieliAgnieszka Gołębieska-WesołowskaKompetencje muzyczne nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej – raport z badań własnychTeresa Janicka-PanekOsiągnięcia uczniów klasy pierwszej jako źródło refleksji dla nauczycieliAdam PrzybyszSport i rekreacja jako jedne z ważniejszych środków wychowawczych w szkoleMałgorzata Gajak-ToczekEdukacja polonistyczna jako podróżMarta Grześko-NyczkaKlasa szkolna jako przestrzeń efektywnego uczenia się i współpracyNoty o autorach