Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
10% taniej
WstępRozdział 1. Polski system resocjalizacji nieletnich1.1. Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości nieletnich – rozwiązania historyczne oraz współczesne podstawy prawno-organizacyjne1.2. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze, zakłady poprawcze i schroniska dla nieletnich w strukturze systemu instytucjonalnej resocjalizacji nieletnich
2.1. Sytuacje zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – definicja, źródła i rozmiary problemu2.2. Status prawny i odpowiedzialność zawodowa pedagoga resocjalizacji2.3. Podstawy profesjonalnego reagowania w sytuacjach zagrożenia i/lub bezpieczeństwa2.4. Prawno-organizacyjne możliwości działania wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwaRozdział 3. Funkcjonowanie zawodowe pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – założenia teoretyczne3.1. Założenia modelu teoretycznego w ujęciu poszerzonym3.2. Teorie stresu3.3. Teorie wypalenia zawodowego3.4. Teorie zachowań nieetycznych w warunkach szczególnych instytucji resocjalizacyjnejRozdział 4. Założenia metodologiczne części badawczej4.1. Założenia główne modelu badawczego4.2. Problemy i pytania badawcze4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz analizy statystyczne4.4 Dobór i charakterystyka grupy badawczej oraz przebieg i organizacja badańRozdział 5. Wybrane aspekty funkcjonowania zawodowego pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w świetle przeprowadzonych badań5.1. Poczucie zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa5.2 Źródła sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa5.3. Stres w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa5.4. Wypalenie zawodowe w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa5.5. Inne reakcje i zachowania w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwaRozdział 6. Uwagi końcowe i propozycje implikacji praktycznych6.1. Bezpieczeństwo pedagoga resocjalizacji i jego następstwa dla procesu resocjalizacji nieletnich6.2. Propozycje implikacji praktycznychBibliografiaAneks
Wstęp
Marek Łukasiewicz dr, nauczyciel i pedagog specjalny, od 2005 roku dyrektor Schroniska dla Nieletnich w Gackach. Prowadzi zajęcia dla studentów na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Konsultant, Senior Instructor SWAT CONSULTING. Autor i współautor licznych artykułów związanych z resocjalizacją nieletnich.
14.75 zł 59.00 zł Cena netto: 14.05 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
68.40 zł 76.00 zł Cena netto: 65.14 zł
20.00 zł 40.00 zł Cena netto: 19.05 zł
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
41.40 zł 46.00 zł Cena netto: 39.43 zł
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
89.10 zł 99.00 zł Cena netto: 84.86 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..