• Następstwa braku bezpieczeństwa w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi

Następstwa braku bezpieczeństwa w pracy resocjalizacyjnej z nieletnimi

  • Autor: Marek Łukasiewicz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-293-8
  • Data wydania: 2020
  • Liczba stron/format: 158/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie
Książka dotyczy sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa jakich doświadczają pracownicy pedagogiczni placówek resocjalizacyjnych dla nieletnich w praktyce. Zaproponowana definicja, tych sytuacji oraz propozycje profesjonalnego reagowania wobec ich pojawienia się nie były podejmowane przez żadnego z polskich autorów. Wśród następstw takich sytuacji, oprócz stresu i wypalenia zawodowego opisano i zilustrowano wynikami badań, również inne reakcje wraz z ich konsekwencjami dla procesu resocjalizacji. Ponadto dostępne opracowania na temat stresu i wypalenia zawodowego nie odnoszą się opisywanej grupy zawodowej pedagogów resocjalizacji. Zaproponowane rozwiązania mogą być przydatne dla potencjalnego odbiorcy w przyswojeniu sobie podstawowych zasad związanych z reagowaniem wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w pracy z nieletnimi.

Wstęp

Rozdział 1. Polski system resocjalizacji nieletnich

1.1. Przeciwdziałanie demoralizacji i przestępczości nieletnich – rozwiązania historyczne oraz współczesne podstawy prawno-organizacyjne
1.2. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze, zakłady poprawcze i schroniska dla nieletnich w strukturze systemu instytucjonalnej resocjalizacji nieletnich

Rozdział 2. Bezpieczeństwo w procesie resocjalizacji nieletnich


2.1. Sytuacje zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – definicja, źródła i rozmiary problemu
2.2. Status prawny i odpowiedzialność zawodowa pedagoga resocjalizacji
2.3. Podstawy profesjonalnego reagowania w sytuacjach zagrożenia i/lub bezpieczeństwa
2.4. Prawno-organizacyjne możliwości działania wobec sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa

Rozdział 3. Funkcjonowanie zawodowe pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa – założenia teoretyczne

3.1. Założenia modelu teoretycznego w ujęciu poszerzonym
3.2. Teorie stresu
3.3. Teorie wypalenia zawodowego
3.4. Teorie zachowań nieetycznych w warunkach szczególnych instytucji resocjalizacyjnej

Rozdział 4. Założenia metodologiczne części badawczej

4.1. Założenia główne modelu badawczego
4.2. Problemy i pytania badawcze
4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze oraz analizy statystyczne
4.4 Dobór i charakterystyka grupy badawczej oraz przebieg i organizacja badań

Rozdział 5. Wybrane aspekty funkcjonowania zawodowego pedagoga resocjalizacji w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa w świetle przeprowadzonych badań

5.1. Poczucie zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.2 Źródła sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.3. Stres w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.4. Wypalenie zawodowe w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa
5.5. Inne reakcje i zachowania w następstwie sytuacji zagrożenia i/lub utraty bezpieczeństwa

Rozdział 6. Uwagi końcowe i propozycje implikacji praktycznych

6.1. Bezpieczeństwo pedagoga resocjalizacji i jego następstwa dla procesu resocjalizacji nieletnich
6.2. Propozycje implikacji praktycznych

Bibliografia
Aneks

Marek Łukasiewicz
dr, nauczyciel i pedagog specjalny, od 2005 roku dyrektor Schroniska dla Nieletnich w Gackach. Prowadzi zajęcia dla studentów na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Konsultant, Senior Instructor SWAT CONSULTING. Autor i współautor licznych artykułów związanych z resocjalizacją nieletnich.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane