• Muzyka i my. O różnych przejawach wpływu muzyki na człowieka

Muzyka i my. O różnych przejawach wpływu muzyki na człowieka

  • Autor: Ewa Czerniawska
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-563-5
  • Data wydania: 2011
  • Liczba stron/format: 232/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 42,00 zł

    37,80 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,80 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Muzyka towarzyszy ludzkości od niepamiętnych czasów, w różnych okolicznościach, tak codziennych, jak i szczególnych, wyjątkowych. W ostatnich dziesięcioleciach znacznie wzbogaciła się wiedza psychologiczna na temat wpływu, jaki może wywierać muzyka na różne aspekty funkcjonowania człowieka, np. pamięć, nastrój, intencje zakupowe, percepcję upływu czasu. Książka nie jest podręcznikiem psychologii muzyki ani pełną monografią z tego zakresu, ma ona charakter popularnonaukowy. Stanowi rzetelne i poparte danymi naukowymi zestawienie aktualnego stanu wiedzy na temat wybranych przejawów wpływu muzyki na funkcjonowanie człowieka.

Autor książki

Ewa Czerniawska

dr hab., prof. UW, Dziekan Wydziału Psychologii UW, zainteresowania naukowe: psychologia pamięci i uczenia się ze szczególnym uwzględnieniem usprawniania funkcjonowania poznawczego uczniów i studentów; wpływ muzyki na funkcjonowanie poznawcze; funkcje węchowe człowieka. Autorka licznych publikacji naukowych i popularno-naukowych zawierających dane z wymienionych obszarów.

Spis treści:
 
Wprowadzenie

Rozdział 1. Neurofizjologiczne mechanizmy odbioru i przetwarzania muzyki
Dorota Karwowska, Agata Kudlik
 
Rozdział 2. Rozwój zmysłu słuchu i muzycznej wrażliwości od okresu prenatalnego do wieku przedszkolnego
Anna Antonina Głuska
 
Rozdział 3. Muzyka a inne rodzaje sztuki
Mateusz Migut, Bartłomiej Wrzałka
 
Rozdział 4. Czy muzyka jest stenografią uczuć?
Agata Kudlik
 
Rozdział 5. Czy słuchanie muzyki może wspomóc procesy poznawcze?
Ewa Czerniawska
 
Rozdział 6. Czy przy muzyce czas płynie inaczej?
Anna Kraśkiewicz
 
Rozdział 7. W muzycznej sferze marketingu
Katarzyna Łopaciuk-Goc
 
Rozdział 8. Wybrane metody zastosowania specyficznej kulturowo muzyki
Anna Zajenkowska

Rozdział 9. Pamięć ekspertów muzycznych
Andrzej Hankała
 
Rozdział 10. Czy uprawianie muzyki ma korzystny wpływ na procesy poznawcze, strategie uczenia się i osiągnięcia w nauce?
Natalia Wilsz
 
Rozdział 11. Od czego zależy sukces w muzyce?
Małgorzata Sierszeńska-Leraczyk

Rozdział 12. Życie bez muzyki: wrodzona i nabyta amuzja
Bartłomiej Wrzałka
 
Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: Proszę nie używać znaków HTML!
    Zły           Dobry

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł