Modele biznesu oparte na cyfrowych platformach technologicznych
- Autor: Bartczak Krzysztof
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8270-180-7
- Data wydania: 2023
- Liczba stron/format: 268
- Oprawa: PDF
Głównym celem monografii jest zbadanie wpływu, jaki wywierają cyfrowe platformy technologiczne na zmiany w modelach biznesu. Autor dokonał identyfikacji krytycznych czynników sukcesu wdrażania i wykorzystywania takich platform, w tym także barier, które mogą odnosić się na przykład
do braku odpowiedniej wiedzy odnośnie cyfrowych platform technologicznych czy niemożności zdobycia wystarczających środków finansowych. Pobierz plik
Anglojęzyczne wydanie książki ukazało się nakładem wydawnictwa Routledge: Pobierz plik
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Autor książki
Bartczak KrzysztofSpis treści:
Wstęp
Rozdział I. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw
1.1. Geneza technologii cyfrowych
1.2. Zróżnicowanie technologii cyfrowych
1.3. Procesowe ujęcie transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa
1.4. Zmiany organizacyjne towarzyszące cyfryzacji
1.5. Wpływ cyfryzacji na zarządzanie przedsiębiorstwem
Rozdział II. Cyfrowe platformy technologiczne
2.1. Pojęcie cyfrowej platformy technologicznej
2.2. Cechy charakterystyczne cyfrowych platform technologicznych
2.3. Typologia cyfrowych platform technologicznych
2.4. Światowy rynek cyfrowych platform technologicznych
2.5. Dziedziny zastosowań i osiągane korzyści
2.6. Perspektywy rozwoju w oparciu o sztuczną inteligencję
Rozdział III. Innowacyjne zmiany w modelach biznesu
3.1. Model biznesu – ujęcie teoretyczne
3.2. Istota organizacji innowacyjnej
3.3. Koncepcja i model biznesu cyfrowego
3.4. Innowacyjne zmiany modelu biznesu opartego na cyfrowej platformie technologicznej
3.5. Wpływ zmian modeli biznesu na konkurencyjność przedsiębiorstw
3.6. Perspektywy rozwoju cyfrowych modeli biznesu
Rozdział IV. Wyniki badań empirycznych
4.1. Metodyka badań
4.2. Zmiany w modelach biznesu oparte na platformach technologicznych
4.3. Konsument współtwórcą innowacyjnych zmian w modelach biznesu
4.4. Cyfrowe możliwości zwiększania doświadczenia konsumenta
4.5. Sztuczna inteligencja jako czynnik zwiększający autonomię platform cyfrowych
Wnioski końcowe
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Załącznik nr 1. Kwestionariusz ankiety
Załącznik nr 2. Wyniki tabelaryczne danych ilościowych zebranych w toku realizacji badania CATI
Streszczenie
Abstract