• Modele biznesu oparte na cyfrowych platformach technologicznych

Modele biznesu oparte na cyfrowych platformach technologicznych

  • Autor: Bartczak Krzysztof
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8270-180-7
  • Data wydania: 2023
  • Liczba stron/format: 268
  • Oprawa: PDF
Tylko u nas możesz pobrać ten eBook pobierz za darmo

Głównym celem monografii jest zbadanie wpływu, jaki wywierają cyfrowe platformy technologiczne na zmiany w modelach biznesu. Autor dokonał identyfikacji krytycznych czynników sukcesu wdrażania i wykorzystywania takich platform, w tym także barier, które mogą odnosić się na przykład do braku odpowiedniej wiedzy odnośnie cyfrowych platform technologicznych czy niemożności zdobycia wystarczających środków finansowych.

Pobierz plik

Anglojęzyczne wydanie książki ukazało się nakładem wydawnictwa Routledge:

 Pobierz plik  

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Bartczak Krzysztof

dr inż. Pracownik badawczo-dydaktyczny zatrudniony na stanowisku adiunkta na Wydziale Zarządzania Politechniki Warszawskiej. Ukończył studia inżynierskie w 2012 r. na kierunku Informatyka, specjalność: Inżynieria Oprogramowania prowadzone przez Wydział Elektryczny Politechniki Warszawskiej. Następnie w 2013 r. ukończył studia magisterskie na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej, kierunek Informatyka, specjalność: Inżynieria Oprogramowania z wynikiem celującym, znajdując się w 5% najlepszych absolwentów Uczelni. W 2014 r. ukończył studia podyplomowe International MBA (Master of Business Administration) w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej (Program został stworzony przez Politechnikę Warszawską, HEC School of Management w Paryżu, London Business School oraz Norwegian School of Economics w Bergen). Następnie w 2016 r. ukończył studia magisterskie w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji w Warszawie na kierunku Prawo. W latach 2013-2019 był uczestnikiem studiów doktoranckich na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej (Dyscyplina naukowa: Informatyka). Z kolei w latach 2015-2019 był uczestnikiem studiów doktoranckich w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (w roku 2021 został nadany stopień doktora w dyscyplinie nauk o zarządzaniu i jakości). W latach 2019-2021 był aplikantem radcowskim w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie (w roku 2022 złożył z wynikiem pozytywnym państwowy egzamin radcowski). Autor lub współautor ponad pięćdziesięciu opracowań naukowych z obszaru nauk o zarządzaniu i jakości. Kierownik lub uczestnik wielu projektów badawczych. Ukończył kilkanaście szkoleń i kursów oraz uzyskał wiele certyfikatów zawodowych. W 2015 r. uzyskał Dyplom potwierdzający złożenie z wynikiem pozytywnym egzaminu dla kandydatów na członków rad nadzorczych w spółkach Skarbu Państwa przed Komisją Egzaminacyjną wyznaczoną przez Ministra Skarbu Państwa. Autor pierwszego w Polsce patentu na program komputerowy: zgłoszenie wynalazku nr P.439637 z 24 listopada 2021 r. pt. Sposób maksymalizacji uzysku energii z odnawialnych źródeł energii, na rzecz Easy OZE sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie. Zawodowo związany jako założyciel z pierwszą w Polsce Cyfrową Platformą Technologiczną OZE www.easyoze.pl.

Spis treści:

Wstęp

Rozdział I. Cyfrowa transformacja przedsiębiorstw

1.1. Geneza technologii cyfrowych
1.2. Zróżnicowanie technologii cyfrowych
1.3. Procesowe ujęcie transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa
1.4. Zmiany organizacyjne towarzyszące cyfryzacji
1.5. Wpływ cyfryzacji na zarządzanie przedsiębiorstwem

Rozdział II. Cyfrowe platformy technologiczne

2.1. Pojęcie cyfrowej platformy technologicznej
2.2. Cechy charakterystyczne cyfrowych platform technologicznych
2.3. Typologia cyfrowych platform technologicznych
2.4. Światowy rynek cyfrowych platform technologicznych
2.5. Dziedziny zastosowań i osiągane korzyści
2.6. Perspektywy rozwoju w oparciu o sztuczną inteligencję

Rozdział III. Innowacyjne zmiany w modelach biznesu

3.1. Model biznesu – ujęcie teoretyczne
3.2. Istota organizacji innowacyjnej
3.3. Koncepcja i model biznesu cyfrowego
3.4. Innowacyjne zmiany modelu biznesu opartego na cyfrowej platformie technologicznej
3.5. Wpływ zmian modeli biznesu na konkurencyjność przedsiębiorstw
3.6. Perspektywy rozwoju cyfrowych modeli biznesu

Rozdział IV. Wyniki badań empirycznych

4.1. Metodyka badań
4.2. Zmiany w modelach biznesu oparte na platformach technologicznych
4.3. Konsument współtwórcą innowacyjnych zmian w modelach biznesu
4.4. Cyfrowe możliwości zwiększania doświadczenia konsumenta
4.5. Sztuczna inteligencja jako czynnik zwiększający autonomię platform cyfrowych

Wnioski końcowe
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Spis wykresów
Załącznik nr 1. Kwestionariusz ankiety
Załącznik nr 2. Wyniki tabelaryczne danych ilościowych zebranych w toku realizacji badania CATI
Streszczenie
Abstract

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Najpopularniejsze

Godziny wychowawcze z nastolatkami. Scenariusze zajęć

49,50 zł 55,00 zł Netto: 47,14 zł

STEAM-owa szkoła

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy prawoznawstwa. Wydanie 3

62,10 zł 69,00 zł Netto: 59,14 zł

Vademecum działań taktycznych lekkiej piechoty

53,10 zł 59,00 zł Netto: 50,57 zł

Podstawy ekonomii

37,80 zł 42,00 zł Netto: 36,00 zł

Reklama

40,50 zł 45,00 zł Netto: 38,57 zł

Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa wyd. 2

74,40 zł 80,00 zł Netto: 70,86 zł

Gospodarka zapasami i magazynem. Część 1. Zapasy

28,80 zł 32,00 zł Netto: 27,43 zł