Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,00 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i różnorodność natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych. Tym samym istotnym staje się, by identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę oraz przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego oraz dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe. Aspekty te są szczególnie istotne w kontekście złożonego i ryzykownego procesu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem. Książka prezentuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w konsekwencji decydować o sukcesie lub porażce rynkowej. Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu skutecznego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą. Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa oraz zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie istotnie wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
prof. zw. dr. hab. Władysław Janasz, Uniwersytet Szczeciński: Książka Moda i modele. Analiza trendów oraz modelowanie biznesowe w przedsiębiorstwie jest pozycją wartościową, ujmującą problem z szerokiej perspektywy wraz z uwzględnieniem szeregu istotnych aspektów: badawczych, zarządczych i strategicznych. Niniejsza monografia stanowi kompendium wiedzy z zakresu analizy otoczenia oraz stosownego do niej modelowania biznesowego, poruszone zostały bowiem kluczowe zagadnienia dla tego istotnego tematu.
Spis treści: Wprowadzenie Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk
Rozdział 1. Znaczenie mody i trendów w gospodarce Monika Spychalska-Wojtkiewicz 1.1. Rola otoczenia przedsiębiorstwa w ujęciu mikro- i makroekonomicznym 1.2. Moda i trendy jako zjawisko konsumenckie 1.3. Koncepcje analizy otoczenia w kontekście identyfikacji mody i trendów
Rozdział 2. Badania i analiza rynku w przedsiębiorstwie Monika Spychalska-Wojtkiewicz
2.1. Koncepcje badania rynku w przedsiębiorstwie 2.2. Kategorie badań oraz etapy procesu badawczego 2.3. Założenia koncepcji badań ilościowych i jakościowych 2.4. Trendy w badaniach rynku
Rozdział 3. Modelowanie biznesowe Monika Tomczyk
3.1. Koncepcja modelowania biznesowego 3.2. Narzędzie modelowania biznesowego 3.3. Rodzaje modeli biznesowych 3.4. Radykalne zmiany w modelach biznesowych
Rozdział 4. Wdrażanie innowacji przez przedsiębiorstwa zorientowane modelowo Monika Spychalska-Wojtkiewicz
4.1. Modele wdrażania innowacji 4.2. Koncepcje dyfuzji innowacji 4.2. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w przedsiębiorstwach
Rozdział 5. Design w przedsiębiorstwie, moda czy sposób na zarządzacie produktem? Monika Tomczyk
5.1. Ekonomia designu 5.2. Design thinking 5.3. Design jako element zarządzania strategicznego 5.4. Dobre praktyki wykorzystania designu w budowaniu przewagi rynkowej
Zakończenie Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk
Bibliografia