Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Otoczenie przedsiębiorstwa warunkuje jego działalność. Niemniej jednak turbulentny charakter, złożoność, jak i różnorodność natury otoczenia powodować może wrażenie chaosu w obecnych realiach gospodarczych. Tym samym istotnym staje się, by identyfikować zachodzące zmiany, badać ich naturę oraz przewidywać ich kierunek. Pomocna w tym zakresie staje się umiejętna analiza otoczenia bliższego oraz dalszego, badanie rynku, a następnie modelowanie biznesowe. Aspekty te są szczególnie istotne w kontekście złożonego i ryzykownego procesu wdrażania w przedsiębiorstwach innowacji, jak i w zastosowaniu koncepcji zarządzania designem. Książka prezentuje podejście do modelowania biznesowego poprzez zagadnienia związane z modą, trendami, które mogą stanowić istotne wyzwania dla przedsiębiorstw, a w konsekwencji decydować o sukcesie lub porażce rynkowej. Modzie i trendom nie należy się poddawać. W celu skutecznego zarządzania nimi pomocne mogą być modele biznesowe, które pozwalają na tworzenie rzeczywistości gospodarczej, a nie jedynie bycie jej biernym odbiorcą. Co więcej, czynna analiza trendów, prowadzenie badań dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa oraz zastosowanie designu jako elementu strategicznego w przedsiębiorstwie istotnie wspomóc może podmioty w walce o silną pozycję konkurencyjną na rynku.
Spis treści: Wprowadzenie Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk
Rozdział 1. Znaczenie mody i trendów w gospodarce Monika Spychalska-Wojtkiewicz 1.1. Rola otoczenia przedsiębiorstwa w ujęciu mikro- i makroekonomicznym 1.2. Moda i trendy jako zjawisko konsumenckie 1.3. Koncepcje analizy otoczenia w kontekście identyfikacji mody i trendów
Rozdział 2. Badania i analiza rynku w przedsiębiorstwie Monika Spychalska-Wojtkiewicz
2.1. Koncepcje badania rynku w przedsiębiorstwie 2.2. Kategorie badań oraz etapy procesu badawczego 2.3. Założenia koncepcji badań ilościowych i jakościowych 2.4. Trendy w badaniach rynku
Rozdział 3. Modelowanie biznesowe Monika Tomczyk
3.1. Koncepcja modelowania biznesowego 3.2. Narzędzie modelowania biznesowego 3.3. Rodzaje modeli biznesowych 3.4. Radykalne zmiany w modelach biznesowych
Rozdział 4. Wdrażanie innowacji przez przedsiębiorstwa zorientowane modelowo Monika Spychalska-Wojtkiewicz
4.1. Modele wdrażania innowacji 4.2. Koncepcje dyfuzji innowacji 4.2. Wdrażanie innowacji nietechnologicznych w przedsiębiorstwach
Rozdział 5. Design w przedsiębiorstwie, moda czy sposób na zarządzacie produktem? Monika Tomczyk
5.1. Ekonomia designu 5.2. Design thinking 5.3. Design jako element zarządzania strategicznego 5.4. Dobre praktyki wykorzystania designu w budowaniu przewagi rynkowej
Zakończenie Monika Spychalska-Wojtkiewicz, Monika Tomczyk
Bibliografia
prof. zw. dr. hab. Władysław Janasz, Uniwersytet Szczeciński: Książka Moda i modele. Analiza trendów oraz modelowanie biznesowe w przedsiębiorstwie jest pozycją wartościową, ujmującą problem z szerokiej perspektywy wraz z uwzględnieniem szeregu istotnych aspektów: badawczych, zarządczych i strategicznych. Niniejsza monografia stanowi kompendium wiedzy z zakresu analizy otoczenia oraz stosownego do niej modelowania biznesowego, poruszone zostały bowiem kluczowe zagadnienia dla tego istotnego tematu.
Monika Spychalska-Wojtkiewicz
Monika Tomczyk
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł