Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44.10 zł
10% taniej
Jesteśmy reżyserami filmu na podstawie baśni Dziewczynka z zapałkami Hansa Christiana Andersena
Nauczyciel znajdzie w poradniku niezbędną praktyczną wiedzę na temat planowania pracy z dziećmi, zasad i metod nauczania, sposobów organizacji lekcji, łączenia nauczania z ocenianiem – sposobów sprawdzania osiągnięć uczniów. Dowie się, co zrobić, aby uczeń z radością podjął pracę w klasie IV i miał możliwości rozwijania swoich zdolności i łagodnego pokonywania w klasach starszych kolejnych trudności, życia i współpracy w grupach, w zespole, a także zachowania indywidualności i rozwijania własnej osobowości. Aby był kulturalnym użytkownikiem języka ojczystego i czerpał radość z uczenia się. Oprócz wiedzy na temat jak uczyć myślenia, czytania, słuchania, mówienia, pisania, jak kształcić język ucznia, poradnik zawiera przykłady scenariuszy lekcji, ćwiczeń, kart pracy, a także przykłady opracowania lektury.
Spis treści:WstępRozdział I. Planowanie pracy w procesie dydaktycznym i wychowawczymRozdział II. Nauczanie języka polskiego1. Zasady nauczania2. Metody nauczania3. Kompetencje kluczowe4. Organizacja procesu dydaktycznego – zasady pracy na lekcji i praca domowaRozdział III. Nauczanie umiejętności polonistycznych i ponadprzedmiotowych – praktyczne rozwiązania1. Nauka czytania i ortografii. Scenariusze lekcjiTemat 1. Czytanie to droga do szczęściaTemat 2. Czy książka jest moim przyjacielem?Temat 3. Zaczarowany świat w wierszu Cuda i dziwy Juliana TuwimaTemat 4. Czy każde serce można skruszyć? Powrót taty Adama MickiewiczaTemat 5. Motywy ludowe w balladzie Świtezianka Adama MickiewiczaTemat 6. Koncert Jankiela. Czy to muzyka tylko do tańca?Temat 7. Czy można polubić poezję? Wisława Szymborska Niektórzy lubią poezjęTemat 8. „Tymczasem Zygier…”. O potrzebie wolności w powieści Syzyfowe prace Stefana ŻeromskiegoTemat 9. Który skrzywdziłeś […] „nie bądź bezpieczny”. Do jakich przemyśleń skłania wiersz Czesława Miłosza?2. Nauka mówienia i słuchania. Scenariusze lekcjiTemat 1. Księżniczką/księciem być to…Temat 2. Jesteśmy reżyserami filmu na podstawie baśni Dziewczynka z zapałkami Hansa Christiana AndersenaTemat 3. Przesłanie w wierszu Do albumu Jana Twardowskiego drogowskazem w życiu każdego człowiekaTemat 4. Czym jest dla mnie szczęście?Temat 5. Po prostu idź tam, dokąd cię prowadzi swoimi pytaniami. I staraj się go uspokoić. Czy łatwo rozmawiać o śmierci?Temat 6. O smutnym losie bohatera noweli Janko Muzykant Henryka SienkiewiczaTemat 7. Co rozumem i pilnością, i cnotą stanęło, to się nie rozumem i niedbałością, i złością ludzką obala… – o miłości do ojczyznyTemat 8. Syzyfowe prace Stefana Żeromskiego to powieść o…Temat 9. Karuzela w moim miasteczku3. Nauka pisania i ortografii. Scenariusze lekcjiTemat 1. Od wyrazu do zdania. Uczymy się pisaćTemat 2. Zdarzyło się… Uczymy się pisać opowiadanieTemat 3. Opisać świat wokół nas – ale jak?Temat 4. Uczymy się streszczaćTemat 5. Przesłania w Małym Księciu Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. Przygotowanie do redagowania rozprawkiTemat 6. Ochrona języka polskiego w moim mieścieTemat 7. Marcin Borowicz w szkole elementarnej w Owczarach – opis przeżyćTemat 8. Piszemy protokół – w jakim celu?4. Kształcenie językowe: bogacenie słownictwa, frazeologia, kultura i etyka języka. Scenariusze lekcjiTemat 1. Co wiem o rzeczowniku?Temat 2. O czym informują zdania pojedyncze i do czego są mi potrzebne?Temat 3. Ortografia nie jest trudnaTemat 4. O bogactwie języka polskiego – rodzina wyrazówTemat 5. Głoski, litery, sylabyTemat 6. Upodobnienie pod względem dźwięcznościTemat 7. Zachodzić w głowę, czyli o frazeologii słów kilkaTemat 8. Składnia zdania złożonegoRozdział IV. Holistyczne sposoby oceniania – ocenianie kształtujące1. Pojęcie oceny szkolnej2. Pojęcie stopnia szkolnego3. Funkcje oceniania4. Ocenianie wspierające5. Kryteria oceny różnych form wypowiedzi – karta pracy nr 46ZakończenieBibliografia
Aleksandra Charążka, pedagog, trener ART, trener grupowy:Poszczególne zagadnienia zaproponowane przez Autorkę w formie scenariuszy zostały zaprezentowane w przejrzystej, zrozumiałej formie. Pozwala to nie tylko na przekazywanie przez nauczyciela języka polskiego konkretnych treści programowych, ale także ujawnianie emocji przez dzieci podczas lekcji, co sprzyja procesowi nabycia wiedzy (uczeń zaangażowany zapamiętuje lepiej), rozwijania jego wyobraźni (niestety tak często pomijanej przez nauczycieli w procesie nauczania), twórczej pracy ucznia, przeniesienia umiejętności do rzeczywistych sytuacji życiowych. (...) Dzięki zastosowaniu odpowiednich metod uczniowie nabywają umiejętności ponadprzedmiotowe, takie jak: uzasadnienie własnego zdania, podejmowanie decyzji, uważne słuchanie, umiejętność współdziałania w grupie, radzenie sobie z własnymi i cudzymi emocjami.
Maria Gudro-Homicka Dyplomowana nauczycielka języka polskiego, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz dwuletniego Podyplomowego Studium Filologii Polskiej na UW. Nauczycielka akademicka w Wyższej Szkole Rolniczo-Pedagogicznej w Siedlcach i na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika, w Instytucie Nauk Pedagogicznych w Toruniu. Autorka licznych publikacji metodycznych, współautorka trzech programów języka polskiego dla szkoły podstawowej i gimnazjum. Rzeczoznawczyni MEiN ds. opiniowania podręczników szkolnych, edukator. Redaktor naczelna czasopisma Polski w Praktyce w latach 2009-2012. Współzałożycielka Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów w 1993 r., przewodnicząca ZG SNaP-u w latach 1998-2001, 2013-2018, obecnie honorowa przewodnicząca SNaP-u. Nagrodzona Złotym Krzyżem Zasługi, Medalem Komisji Edukacji Narodowej, odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej.
Aleklasa.pl/gimnazjum/c305-wiersze/karuzela-z madonnami-bialoszewski Antologia literatury nastolatków, red. R. Bućko, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk 1997.Andersen Hans Christian, Baśnie, Wydawnictwo Zielona Sowa, Kraków 2006.Bartnicka-Dąbkowska B., Fonetyka, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1968. Bocheńska-Włostowska K., Marzenia czarnej owieczki, Wydawnictwo Pedagogium – Wyższa Szkoła Nauk Społecznych, Warszawa 2018.Brett D., Bajki, które leczą, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, t. 1–2.Butler D., Kurkowska H., Satkiewicz H., Kultura języka polskiego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1986.Bortnowski Stanisław i jego uczniowie. Szkice metodyczne, red. E. Nowel, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2014.Cloud H., Townsend J., Sztuka mówienia „Nie”. Jak chronić własne życie przed manipulacją ze strony innych ludzi, Oficyna „Vocatio”, Warszawa 1995.Choroszczyńska M., Znane czy nieznane, czyli o modzie na ocenianie kształtujące, „Język Polski w Liceum” 2006/2007, nr 3, Zeszyty Kieleckie, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP.Galloway C., Psychologia uczenia się i nauczania, t. 1–2, PWN, Warszawa 1988.Gawdzik Witold (Przecinek), Ortografia na wesoło, Instytut Wydawniczy, Pax Warszawa 1972.Grzegorczykowa R., Zarys słowotwórstwa polskiego, Słowotwórstwo opisowe, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1982.214 Metodyka nauczania języka polskiego i konspekty zajęć w klasach IV–VIIIGudro-Homicka M., Drama w szkole podstawowej. Lekcje języka polskiego – materiały metodyczne, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli, Warszawa 1994.Gudro-Homicka M., Z Gawędkiem w krainie obrazów i słów. Materiały dla nauczyciela, klasa IV, Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”, Warszawa 2004.Gudro-Homicka M., Z Gawędkiem w krainie obrazów i słów. Materiały dla nauczyciela, klas V, Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”, Warszawa 2005.Gudro-Homicka M., Z Gawędkiem w krainie obrazów i słów. Materiały dla nauczyciela, klasa VI, Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna „Adam”, Warszawa 2006.Janowski A., Pedagogika praktyczna, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2002.Kajetanowicz H., Licz się ze słowami. Ćwiczenia leksykalne i frazeologiczne, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Gdańsk 1998.Klemensiewicz Z., Podstawowe wiadomości z gramatyki języka polskiego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1983.Klemensiewicz Z., Zarys składni polskiej, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969.Kosmowska B., Pozłacana rybka, Wydawnictwo Literatura, Łódź 2007.Kulpa J., Nauczanie problemowe języka polskiego w klasach V–VIII, WSiP, Warszawa 1975.Malmquist E., Nauczanie w szkole podstawowej, WSiP, Warszawa 1982Małyska M., Trening drogą do efektywnego czytania, Polonijne Centrum Nauczycielskie w Lublinie, Lublin 2005.Meissner Cz., ABC recytatora, Ludowa Spółdzielnia Wydawnicza, Warszawa 1963.Lausz K., Materiały pomocnicze do nauczania metodyki literatury, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1981.McGinnis A.L., Sztuka motywacji, Oficyna Wydawnicza „Vocatio”, Warszawa 1993.Mickiewicz A., Pan Tadeusz, Wydawnictwo „SPES”, Kraków 1998.Molnar F., Chłopcy z Placu Broni, Wydawnictwo Nasza Księgarnia, Warszawa 2008.Mysłakowski Z. w: Problemy dydaktyki, pod red. W. Okonia, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa 1956, s. 316–317.Nagajowa M., Kształcenie języka ucznia w szkole podstawowej, WSiP, Warszawa 1985.Nagajowa M., ABC Metodyki języka polskiego, WSiP, Warszawa 1990.Nagajowa M., Nauka o języku dla nauki języka, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 1994.Nagajowa M., Sztuka dobrego pisania i mówienia. Poradnik językowy dla młodzieży, Wydawnictwo „Oświata”, Warszawa 2003.Niemierko B., Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, WSiP, Warszawa 1997.Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia, WSiP, Warszawa 1999.Pawłowska R., Lingwistyczna teoria nauki czytania, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.Pawłowska R., Metodyka ćwiczeń w czytaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2002.Pawłowska R., Czytam i rozumiem. Lingwistyczna teoria nauki czytania, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce 2009, s. 12–13.Polański E., Dydaktyka ortografii i interpunkcji, WSiP, wyd. 2 zm., Warszawa 1995.Program nauczania. Język polski dla klas 4–6 „Słowa jak klucze”, SNaP, WSiP, Warszawa 1999.Rees S., Graham R.S., „Bądź sobą”. Trening asertywności, Wydawnictwo Książka i Wiedza, Warszawa 1993.Saint-Exupery A. de, Mały Książę, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1994.Saloni Z., Jak pisać wypracowania, WSiP, Warszawa 1974.Saloni Z., Świdziński M., Składnia współczesnego języka polskiego, Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1981.Słownik frazeologiczny języka polskiego, red. St. Skorupka, Wiedza Powszechna, Warszawa 1989, t. 1–2.Słownik języka polskiego, red. M Szymczak, PWN, Warszawa 1984.Szober St., Gramatyka języka polskiego, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1962.Sufin St., Świerczyńska A., Dziubałłon A., Wskazówki metodyczne do nauczania języka polskiego w klasie VII. Lektura, Państwowe Zakłady Wydaw-nictw Szkolnych, Warszawa 1971.Turlej Zofia, Frazeologia w ćwiczeniach dla klas IV–VIII, Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP Spółka z o.o., Kielce 1995.Wieczorkiewicz B., Sztuka mówienia, Wydawnictwa Radia i Telewizji, Warszawa 1977.Żeromski S., Syzyfowe prace, Wydawnictwo GREG, Kraków 2019.
Karty pracy
115.00 zł Cena netto: 115.00 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł