Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43.20 zł
10% taniej
Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych.Książka składa się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczna pozwala na usystematyzowanie wiedzy dotyczącej:1) edukacji muzycznej w rozwoju ogólnym i artystycznym dzieci i młodzieży, w tym niepełnosprawnej;2) podstaw metodyki aktywizującej w edukacji szkolnej i pozaszkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji psychologicznych nauczyciela/animatora. Część praktyczna zawiera szczegółowe opisy kilkuset metod, ćwiczeń i zabaw do wykorzystania na muzycznych zajęciach indywidualnych, grupowych, edukacyjnych i terapeutycznych.Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.
Spis treści:WstępCzęść I. KRÓTKI NIEZBĘDNIK TEORETYCZNYEdukacja muzyczna dzieci i młodzieżyEdukacja muzyczna w systemie szkolnym i pozaszkolnymStandardy dydaktyczne w edukacji muzycznejStandardy psychopedagogiczne w kształceniu muzycznymStandardy animacyjne – aktywizujące w edukacji muzycznejPraca nauczyciela i animatora w edukacji muzycznejKompetencje zawodowe nauczycieli i animatorówPsychologiczne aspekty praktyki pedagogicznejZasady metodyki aktywizującej w pracy nauczyciela/animatoraCzęść II. SZEROKI WYBÓR PSYCHOPEDAGOGICZNYCH METOD AKTYWIZUJĄCYCH W EDUKACJI MUZYCZNEJMetody na początek zajęć – zajęcia indywidualneWizytówkiImię i marzenieImię i nastrójImię i przydomkiKrzyżówka z imieniemHerbDokończ zdanie – KostkaPowitanie z nutkąEmonutyMuzyczna rozmowaKontrakt indywidualny z uczniem/uczestnikiemMetody wstępne – zajęcia grupoweDokończ zdania – PlakatWizytówkiMozaika z imieniemImię i cechy charakteruHarmonijka z imieniemPortret imieniaMegawizytówkaDobre informacjePrzedstaw mnieTaniec „Cześć! Hej!” Kontrakt z grupąĆwiczenia rozwijające ekspresję wokalną – zajęcia grupoweŚpiewająca kostkaŚpiewająca plotkaMuzyczna dynamika grupowaSłyszane w kręguChórPiosenka ortofoniczna Diminuendo-crescendoGama z piłkŻywy ksylofonPiosenki na tematMuzyczne improwizacje ruchowe – zajęcia indywidualneMarionetkaGimnastykaTaniecIdź za mnąPstryczkiPozyMuzyczne improwizacje ruchowe i układy taneczne – zajęcia grupoweImprowizacja w trójkachMalarzImprowizacja kontrolowanaIskierkaKontredansWalcAnnen polkaTechniki aktywnego rozwijania muzycznej wyobraźni twórczej – zajęcia indywidualneMuzyczny obrazMuzyczny kolażTańczące dłonieMalowanie symetryczneMalowanie dźwiękówZwierzęta w muzyceTechniki aktywnego rozwijania muzycznej wyobraźni twórczej – zajęcia grupoweRzeźby utworówPortret kompozytora – Fryderyk ChopinDożynki w SzafarniPeer GyntObrazki z wystawyPiotruś i wilkMetody relaksacyjno-odprężające – zajęcia indywidualneBalonikPiórkoSzklana kulaTrening autogenny SchultzaKolorowa wizualizacjaMetody relaksacyjno-odprężające – zajęcia grupoweWewnętrzna przestrzeń dźwiękówZewnętrzna przestrzeń dźwięków Bezpieczna dłońWiązanie kołaImprowizacja w koleFalujące łożeMasaż dotykiemĆwiczenia aktywizujące z wykorzystaniem instrumentarium Orffa – zajęcia grupoweAkcent – pozaDroga dźwiękówZnajdź instrumentTuttiMuzyczne historyjkiEcho za kocemMazurek z dzwonkamiInstrumentacja marszaZabawy ożywiające naukę o instrumentach muzycznych – zajęcia grupoweZnajdź swój instrumentInstrumentalne memoryOrkiestraJakim jestem instrumentem?KoncertMetody aktywizujące na lekcji gry na instrumencie i śpiewu – zajęcia indywidualneOddech przy instrumencieLalka szmaciankaZnajdź nutkę w utworzeImiona nutekRodzina nutek utworuPiosenka o Gamie i PasażuZ fortepianu spadła GamaBajka muzyczno-terapeutycznaTechniki przygotowujące do występów publicznych – zajęcia indywidualneĆwiczenie uważnościĆwiczenie myśleniaTechniki zakulisowe przed koncertemPsychofizyczne przygotowanie do występu – broszuraMetody przygotowujące do występów publicznych – zajęcia grupowePsychologiczne warsztaty na temat tremy„Oswoić tremę” – warsztaty przed przesłuchaniamiKoncert treningowyAnimacja muzycznych występów – zajęcia grupoweKoncertozabawa karnawałowaKoncertozabawa pirackaPopis fabularyzowanyKonkurs o ptysiaAnimacja muzycznych zajęć teoretycznych – zajęcia grupoweWizytówkiFormy muzyczneKim jestem?Muzyczne okresy – mapa pamięciEnergetyczne formy muzyczneKontrasty muzyczneDynamiczne szeregiQuizy muzyczne – zajęcia indywidualne i grupoweWitaj, Panie PichonieWprowadzenie do świata muzyki artystycznejCiekawostki o instrumentach muzycznychQuiz o instrumentach strunowychQuiz z teorii muzykiSzkic do portretu ChopinaZakończenieBibliografiaSchematy i zdjęcia
Zabawy ożywiające naukę o instrumentach muzycznych – zajęcia grupowe
dr hab. Wiesława A. Sacher, prof. WSP:(...) wielu nauczycieli/animatorów po lekturze tej publikacji podejmie próbę weryfikacji nie tylko swoich poglądów na proces nauczania muzyki z jej funkcjami kształcącymi, wychowawczymi i terapeutycznymi, ale także zweryfikuje z pełną świadomością swój stosunek do uczniów oraz swój styl pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi. dr hab. Mirosław Kisiel:(...) zbiór wartościowych metod, ćwiczeń i zabaw możliwych do wykorzystania przez wrażliwego, twórczego i refleksyjnego pedagoga/animatora, dla którego praca z człowiekiem w obudowie muzycznej stanowi centrum działania. (...) Poradnik zawierający szeroki wachlarz metod psychopedagogicznych, wspierających kształcenie i wychowanie muzyczne.
Urszula Bissinger-Ćwierz dr nauk humanistycznych, psycholog, pedagog - nauczyciel dyplomowany, ekspert MEN, trener rekomendowany przez PTP. Pracuje w Centrum Edukacji Artystycznej na stanowisku koordynatora CEA ds. poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego. Od września 2011 roku prowadzi Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną Centrum Edukacji Artystycznej z siedzibą w Lublinie. Pracuje również jako psycholog w Bursie Szkół Artystycznych oraz Szkole Muzycznej I i II st. im. T. Szeligowskiego w Lublinie. Przedstawicielka Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów i Animatorów KLANZA.
Baron P., Kompetencje nauczyciela muzyki w Polsce, [w:] A. Białkowski (red.), Nowe obszary i drogi rozwoju edukacji muzycznej w Polsce, Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa 2012. Białkowski A., Edukacja muzyczna w poszukiwaniu nowych znaczeń i obszarów działań, [w:] A. Białkowski (red.), Nowe obszary i drogi rozwoju edukacji muzycznej w Polsce, Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa 2012.Bissinger-Ćwierz U., Wykonawstwo muzyczne bez lęku według Geralda Klicksteina, [w:] U. Bissinger-Ćwierz, A.A. Nogaj (red.), Strategie radzenia sobie z tremą w kształceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2018.Bissinger-Ćwierz U., Model pracy psychologa i pedagoga szkolnego w szkolnictwie artystycznym, „Zeszyty Psychologiczno-Pedagogiczne Centrum Edukacji Artystycznej”, nr 4, 2017.Bissinger-Ćwierz U., Psychopedagogiczne metody pracy z uczniem najmłodszym oraz uczniem ryzyka dysleksji w szkole muzycznej, Wydawnictwo Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2016. Bissinger-Ćwierz U., Emocjonalne funkcjonowanie uczniów szkół muzycznych, [w:] M. Manturzewska, B. Kamińska, A.A. Gluska (red.), Poradnictwo psychologicz-ne w polskich szkołach muzycznych, Centrum Edukacji Artystycznej, Państwowy Zespół Szkół Muzycznych im. Artura Rubinsteina, Regionalne Centrum Psychologii Muzyki „Fermata”, Warszawa-Bydgoszcz 2010.Bissinger-Ćwierz U., Emocje towarzyszące nauce gry na instrumencie a osiągnięcia artystyczne uczniów szkół muzycznych, Niepublikowana rozprawa doktorska pod kierunkiem dr hab. Wiesławy A. Sacher, prof. UŚ, Warszawa 2009.Bissinger-Ćwierz U., Kompetencje zawodowe nauczyciela szkoły muzycznej w aspekcie psychologicznym, [w:] W. Limont, B. Didkowska (red.), Edukacja artystyczna a metafora, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2008.Bissinger-Ćwierz U., Muzyczna pedagogika zabawy w pracy z grupą, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 2007.Bissinger-Ćwierz U., Koncert-Zabawa, czyli jak zorganizować popis szkolny z przymrużeniem oka, [w:] E. Kędzior-Niczyporuk (red.), Wprowadzenie do pedagogiki zabawy, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 2001.Bissinger-Ćwierz U., Quizy muzyczne, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 2000.Bissinger-Ćwierz U., Hofman Z., Aktywne działania przez sztukę. Chopinowskie in-spiracje muzyczne, Wydawnictwo KLANZA, Lublin 1999.Bonna B., Powszechna edukacja muzyczna wobec konieczności zmian, [w:] A. Michalski (red.), Tożsamość pedagogiki muzyki, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2012.Bruhlmeier A., Edukacja humanistyczna, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.Brzezińska A.I., Psychologiczne portrety człowieka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2013.Brzezińska A. (red.), Psychologia rozwoju człowieka, [w:] J. Strelau (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki, T. 1, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003. Chałas K., Wartości w programie wychowawczym szkoły służące integralnemu rozwojowi wychowaniu ucznia, [w:] M. Konopczyński i współ. (red.), Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły i placówki oświatowej, MEN, ORE, Warszawa 2017.Chomiński J.M., Chopin, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1978.Chotomska W., Muzyka Pana Chopina, Wydawnictwo Literatura i Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, Warszawa 1984.Chylińska T., Harascin S., Schaffer B., Przewodnik koncertowy, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1973.Delecka-Bury A., Kształcenie animatorów kultury muzycznej jako organizatorów edukacji pozaformalnej, [w:] A. Michalski (red.), Tożsamość pedagogiki muzyki. Cechy – aksjologia – systematyka, Tom I, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2012. Ferenz K., Wstęp, [w:] A. Białkowski (red.), Standardy edukacji kulturalnej, Fundacja Polskiej Rady Muzycznej, Warszawa 2008.Gliniecka-Rękawik M., Przyszłość edukacji muzycznej w Polsce, [w:] A. Michalski (red.), Tożsamość pedagogiki muzyki. Cechy – aksjologia – systematyka, Tom I, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2012.Gluska A.A., Psychologiczna sytuacja ucznia, [w:] W. Jankowski (red.), Raport o stanie szkolnictwa muzycznego I stopnia. Diagnozy, problemy, wnioski modelowe, Instytut Muzyki i Tańca, Warszawa 2012.Gozdecka R., Profesjonalizm nauczycieli muzyki w kontekście tradycyjnych i nowoczesnych metod nauczania, [w:] R. Gozdecka, M. Grusiewicz (red.), Współczesne oblicza edukacji muzycznej, Wydawnictwo UMCS, Lublin 2008.215 BibliografiaGrusiewicz M., Stałe dyskursy pedagogiki muzycznej, [w:] A. Michalski (red.), Tożsamość pedagogiki muzyki. Cechy – aksjologia – systematyka, Tom I, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2012.Habela J., Słowniczek muzyczny, PWM, Warszawa 1988.Hamer H., Klucz do efektywności nauczania, Wydawnictwo Veda, Warszawa 1994.Hoesic F., Chopin, Tom I, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1962.Iwaszkiewicz J., Chopin, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Kraków 1976.Jacobs A., Słownik muzyczny, Delta, Bydgoszcz 1993.Jankowski W., Polskie szkolnictwo muzyczne. Geneza i ewolucja systemu, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina, Centrum Edukacji Artystycznej, Warszawa 2002. Jedlewska B., Animatorzy kultury wobec wyzwań edukacyjnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 1999. Jeżewska Z., Chopin. Interpress, Warszawa 1985.Jeżewska Z., Czartkowski A., Fryderyk Chopin, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1975.Konkol G.K., Rodzina i środowisko rodzinne jako wyznacznik powodzenia w działalności muzycznej, [w:] M. Manturzewska, M. Chmurzyńska (red.), Psychologiczne podstawy kształcenia muzycznego, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina, Warszawa 2001.Kotarska H., Czynniki powodzenia w nauce muzyki w świetle badan polskich, [w:] M. Manturzewska, M. Chmurzyńska (red.), Psychologiczne podstawy kształcenia muzycznego, Akademia Muzyczna im. Fryderyka Chopina, Warszawa 2001. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.), Pedagogika. Podręcznik akademicki, T. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.Lewandowska K., Muzykoterapia dziecięca, brak wydawnictwa, Gdańsk 1996.Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2000.Manturzewska M., Kotarska H., Miklaszewski I., Miklaszewski K., Zdolności, uzdolnienia i talent muzyczny, [w:] M. Manturzewska, H. Kotarska (red.), Wybrane zagadnienia z psychologii muzyki, WSiP, Warszawa 1990.Nogaj A.A., Rola myślenia w procesie ćwiczenia, [w:] U. Bissinger-Ćwierz, A.A. Nogaj (red.), Strategie radzenia sobie z tremą w kształceniu muzycznym oraz w zawodzie muzyka, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2018.Nowak B., Kształcenie w muzyce – konieczność czy szansa rozwoju, [w:] B. Muchacka, R. Ławrowska (red.), Kultura, aktywność artystyczna dziecka, Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków 2008.Olearczyk T., Cisza w edukacji, Oficyna wydawnicza AFM, Kraków 2016.Pease A., Język ciała, Wydawnictwo Gemini, Kraków 1994.216 BibliografiaSacher W.A., Pedagogika muzyki. Teoretyczne podstawy powszechnego kształcenia muzycznego, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 2012.Sacher W.A., Słuchanie muzyki i aktywność artystyczne dzieci, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1999.Sacher W., Wczesnoszkolna edukacja muzyczna, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków 1997.Schaeffer B., Dzieje kultury muzycznej, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1998.Sękowski A.E., Osobowość a osiągnięcia artystyczne uczniów szkół muzycznych, Zakład Narodowy Imienia Ossolińskich, Wydawnictwo Polskiej Akademii Nauk, Wrocław-Warszawa i in., 1989. Sobczak-Matysiak J., Psychologia kontaktu z klientem, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań 1998.Storms G., Gry przy muzyce, Akademos, Poznań 1991.Suświłło M., Wielowymiarowość edukacji artystycznej – konteksty teoretyczne i praktyczne, [w:] B. Muchacka, R. Ławrowska (red.), Kultura, aktywność artystyczna dziecka, Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Kraków 2008.Szmidt K.J., Pedagogika twórczości, GWP, Sopot 2005.Uchyła-Zroski J., Cechy pedagogiki muzyki jako nauki. Zarys problematyki, [w:] A. Michalski (red.), Tożsamość pedagogiki muzyki. Cechy – aksjologia – systematyka, Tom I, Wydawnictwo Athenae Gedanenses, Gdańsk 2012.Waldorff J., Sekrety Polihymnii, Iskry, Warszawa 1963.Zamojski A., Chopin, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Warszawa 1997.Żebrowski J., Zawód i osobowość animatorów kultury, Wojewódzki Ośrodek Kultury, Gdańsk 1987.Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie przyjazne mózgowi, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2013.Akty prawa oświatowegoUstawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017 r., poz. 59 z późn. zm.).
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
62.10 zł 69.00 zł Cena netto: 59.14 zł
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł