Metoda i wyobraźnia. Lekcje twórczości w klasie 3. Część 3
- Autor: Elżbieta Płóciennik
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-805-3
- Data wydania: 2020
- Liczba stron/format: 152/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
45,00 zł
40,50 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Metoda i wyobraźnia to seria książek metodycznych z propozycjami lekcji kreatywności w nauczaniu wczesnoszkolnym.
Prezentowana część 3 przybliża zasady i metodykę pedagogiki twórczości na poziomie wczesnej edukacji. Zaprezentowano w niej przykłady ćwiczeń dla uczniów z klas 3 szkoły podstawowej pobudzających i rozwijających twórczość w różnych formach aktywności, szczególnie poprzez myślenie dywergencyjne, pytajne i kombinatoryczne. Ćwiczenia dla uczniów z klasy 3 wymagają umiejętności czytania ze zrozumieniem, współdziałania w zespołach podczas rozwiązywania problemów o charakterze otwartym, poszukiwania i prezentowania oryginalnych pomysłów, a także dokonywania oceny oryginalności i przydatności wytworów przez argumentowanie ich niepowtarzalności. Ćwiczenia można realizować jako odrębne zabawy stymulujące twórczość indywidualną lub zespołową albo w zestawach – na potrzeby lekcji o określonych celach lub tematyce. Stopień trudności ćwiczeń pozwala indywidualizować ich wykorzystanie w zależności od doświadczeń i zdolności uczniów – na niższych lub wyższych etapach edukacji w zależności od potrzeb i możliwości uczniów.
Oprócz funkcji wspierającej nauczyciela w organizacji i realizacji lekcji rozwijających twórczość uczniów, książka pełni także funkcję inspirującą i stymulującą nauczyciela do poszukiwania własnych środków edukacji użytecznych w lekcjach twórczości.
Książka będzie przydatna dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela oraz wychowawców i edukatorów z różnych placówek opiekuńczo-wychowawczych.
Fragment książki
Autor książki
Elżbieta PłóciennikSpis treści:
Wstęp
I. Rozgrzewka twórcza
Techniki interpersonalne
Techniki ćwiczące percepcję i uwagę
Techniki rozwijające umiejętność współdziałania w grupie
II. Dostrzegamy i definiujemy problemy – rozwijanie myślenia pytajnego
III. Rozwiązujemy problemy – rozwijanie płynności, giętkości i oryginalności myślenia
IV. Uczymy się technik Twórczego Rozwiązywania Problemów
Techniki prowadzące do kombinacji
Techniki prowadzące do transformacji
V. Drama kreatywna i twórczy ruch – rozwijanie ekspresji twórczej
VI. Oceniamy i doskonalimy pomysły – rozwijanie zdolności elaboracyjnych
VII. Propozycje lekcji twórczości
Karty pracy