Marketing we współczesnej gospodarce. Wybrane zagadnienia
- Autor: Muzahim Al-Noorachi Łukasz Sułkowski
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8085-689-9
- Data wydania: 2018
- Liczba stron/format: 208/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
48.00 zł
43.20 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43.20 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Współczesna gospodarka stanowi ogromne wyzwanie zarówno dla firm,
organizacji, jak i marek, które chcą przetrwać i rozwijać się
w warunkach ogromnej konkurencji w większości branż, coraz szybszym
postępem technologicznym, większym nasyceniem informacji docierających
każdego dnia do konsumentów. Niniejsza publikacja przedstawia sposoby
odkrywania i wykorzystywania potencjału zawartego w potrzebach
konsumentów, organizowania procesu komunikacji marketingowej
z wykorzystaniem nowoczesnych technologii, wykorzystania działań i zasad
marketingowych do motywowania pracowników, skutecznego budowania
długofalowych relacji z klientami oraz organizowania działań
odpowiedzialnych społecznie.
Podstawową grupą odbiorców są pracownicy średniego i wyższego szczebla
działów marketingu jak i działów promocji. Może być pomocą dydaktyczną
dla studentów w takich przedmiotach, jak: podstawy marketingu,
komunikacja w biznesie, nowoczesne koncepcje marketingu.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Marketing potrzeb i wartości, czyli rzeczy, bez których trudno się obejść
Muzahim Al-Noorachi
1.1. Czym jest potrzeba i pragnienie ludzkie
1.2. Piramida potrzeb A. Maslowa
1.3. Analiza potrzeb przez segmentację rynku
1.4. Segmentacja rynku i dopasowanie oferty do potrzeb
1.4.1. Kryteria demograficzne
1.4.2. Kryteria geograficzne
1.4.3. Kryteria klas społecznych i dochodów ludności
1.4.4. Kryteria behawioralne
1.5. Co nabywcy kupują – produkty czy oferty wartości
Bibliografia
Rozdział 2. Marketing percepcji, czyli jak rozwijać interes na ludzkich doznaniach
Michał Turniak
2.1. Proces percepcji i narządy zmysłów
2.2. Postrzeganie oferty rynkowej
2.3. Wybrane koncepcje dyferencjacji doświadczeń
2.4. Marketing percepcji kosiarek do trawy
2.5. Marketing percepcji napoju Coca-Cola
Bibliografia
Rozdział 3. Multisensoryczne wsparcie sprzedaży, czyli skuteczność zastosowań innowacyjnych technologii w jednostkach handlowych
Katarzyna Kolasińska-Morawska
3.1. Ludzkie zmysły – holistyczna koncepcja postrzegania świata
3.2. Merchandising – Sensual Marketing – czyli od produktu do zarządzania zmysłami
3.3. Technologizacja świata a atmosfera punktu sprzedaży
3.4. Hyper Shop – Sensual and agile Commerce – plastyczna przestrzeń sprzedaży
Bibliografia
Rozdział 4. Marketing zintegrowany, czyli jak zarządzać działaniami rynkowymi w organizacji
Danuta Janczewska
4.1. Istota marketingu zintegrowanego
4.2. Poziomy marketingu zintegrowanego w przedsiębiorstwie
4.3. Cele koordynacji działań marketingu zintegrowanego
4.4. Reklama i komunikacja jako elementy składowe marketingu zintegrowanego
4.5. Planowanie ZKM (zintegrowanej komunikacji marketingowej) w przedsiębiorstwie
4.6. Personalizacja w marketingu zintegrowanym
4.7. Pomiar marketingu zintegrowanego
Bibliografia
Rozdział 5. Marketing lojalnościowy – czyli jak osiągnąć cele z zadowolonymi klientami i pracownikami
Muzahim Al-Noorachi, Bartłomiej Stopczyński
5.1. Zadowolenie klienta a pozycja organizacji na rynku
5.2. Programy lojalnościowe w osiąganiu satysfakcji klienta
5.3. Marketing współtworzenia wartości – nowy poziom zaangażowania klienta
5.4. Media społecznościowe jako efektywna forma budowania relacji z klientem
5.5. Rola marketingu wewnętrznego w funkcjonowaniu organizacji
Bibliografia
Rozdział 6. Marketing organizacji publicznych – studium przypadku szkolnictwa wyższego w Polsce
Łukasz Sułkowski, Robert Seliga, Andrzej Wożniak
6.1. Tożsamość zarządzania publicznego i marketingu
6.2. Marketing jako narzędzie zarządzania strategicznego uczelnią
Bibliografia
Rozdział 7. Marketing odpowiedzialny społecznie – czyli jak być odpowiedzialnym wobec prawa, etyki i społeczeństwa
Monika Sobczyk, Małgorzata Krajewska-Nieckarz
7.1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa wyznacznikiem współczesnego marketingu
7.2. Istota i charakterystyka marketingu odpowiedzialnego społecznie
7.3. Prawo, etyka i społeczeństwo jako determinanty marketingu odpowiedzialnego społecznie
7.3.1. Przepisy prawa
7.3.2. Etyka biznesu
7.3.3. Oczekiwania społeczne
Bibliografia
Rozdział 8. Sztuka prowadzenia negocjacji z klientami – czyli jak zdobyć zaufanie klienta
Michał Chmielecki
8.1. Strategie negocjacji: dystrybucyjne oraz integracyjne
8.2. Typy negocjacji
8.3. Relacje z klientami
8.3.1. Co nas właściwie łączy?
8.3.2. Dynamika relacji z klientem
8.3.3. Jak negocjując z klientem, budować relacje?
Bibliografia
Podsumowanie
prof. dr hab. Jacek Otto:
W publikacji autorzy prezentują takie problemy, jak potrzeby
i pragnienia konsumentów, zjawisko percepcji oraz jego znaczenie dla
marketingu, w tym percepcji zmysłowej z obszaru nowoczesnych
technologii, a także aranżacji punktu sprzedaży, problem marketingu
zintegrowanego. Kolejne poruszane obszary marketingu to zagadnienie
lojalności i budowania trwałych relacji z klientem, marketing społecznie
odpowiedzialny oraz zagadnienia prowadzenia negocjacji z klientem
w kontekście budowania długotrwałych relacji. Na przykładzie sektora
szkolnictwa wyższego w Polsce przeprowadzono analizę możliwości
wykorzystania marketingu przez organizacje publiczne.
Muzahim Al-Noorachi
dr hab. prof. SAN - wykładowca w Społecznej Akademii Nauk i Wyższej Szkole Marketingu i Biznesu w Łodzi, Prorektor ds. młodzieży.
Łukasz Sułkowski profesor zwyczajny nauk ekonomicznych i humanistycznych. Jego zainteresowania badawcze obejmują organizację i zarządzanie, a w szczególności: krytyczny nurt zarządzania, epistemologię i metodologię nauk społecznych oraz humanistycznych, kulturę organizacyjną i zarządzanie międzykulturowe oraz zarządzanie publiczne i zarządzanie w przedsiębiorstwach rodzinnych. Obecnie jest profesorem na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz kierownikiem Katedry Zarządzania Instytucjami Szkolnictwa Wyższego w Instytucie Spraw Publicznych Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od roku 2008 redaktor naczelny kwartalnika Journal of Intercultural Management. Członek międzynarodowych organizacji i stowarzyszeń: American Academy of Management (AAofM - USA), International Family Entreprises Research Assotiation (IFERA), Reseau Pays du Groupe de Vysegrad (PGV, Komitet Sterujący - Francja) oraz European Academy of Management (EURAM). Otrzymał liczne nagrody, w tym od rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Clark University w Worcester oraz Społecznej Akademii Nauk w Łodzi.