Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka pozwala zrozumieć miejsce i rolę marketingu energii i usług elektroenergetycznych w tradycyjnym sektorze elektroenergetycznym. Adresowana jest do menedżerów, członków najwyższego szczebla firm energetycznych, pracowników agencji państwowych oraz kadry naukowej.
Spis treści:
Od autorów Wstęp Rozdział 1. Ewolucja w sektorze elektroenergetycznym 1.1. Istota energii w rozwoju gospodarczym 1.1.1. Globalny wzrost popytu i podaży energii 1.1.2. Gwałtowny wzrost populacji świata 1.1.3. Nadzwyczajny rozwój średniej klasy dochodowej 1.1.4. Efekt cieplarniany 1.1.5. Rosnąca rola energii elektrycznej w rozwoju gospodarczym 1.2. Progresywna transformacja sektora elektroenergetycznego 1.2.1. Restrukturyzacja 1.2.2. Podstawowe aspekty pionowej integracji monopolu 1.2.3. Regulacja monopoli 1.2.4. Niezależni producenci 1.2.5. Punkt zwrotny 1.2.6. Dwa historyczne rozporządzenia 1.3. Dwie konfiguracje sektora elektroenergetycznego 1.4. Deregulacja 1.4.1. Konkurencja w fazie wytwarzania 1.4.2. Swobodny dostęp do sieci przemysłowych 1.4.3. Wheeling – przesył Rozdział 2. Warunki pomyślnego funkcjonowania konkurencji w elektroenergetyce 2.1. Koncepcja inteligentnej sieci 2.2. System dynamicznego ustalania cen 2.3. Korzyści technicznej transformacji systemu elektroenergetycznego i detalicznej deregulacji 2.4. Zdecentralizowane wytwarzanie 2.5. Nowe modele biznesowe 2.5.1. Zintegrowane przedsiębiorstwo elektroenergetyczne 2.5.1.1. Ustalanie lokalnych cen energii elektrycznej 2.5.1.2. Wymagane kompetencje 2.5.1.3. Formuła regulacji ceny energii elektrycznej 2.5.2. Przedsiębiorstwo usług elektroenergetycznych 2.5.2.1. Integrowanie lokalnych jednostek wytwórczych 2.5.2.2. Poprawa efektywności energetycznej jako źródło zysku 2.5.2.3. Alianse i specjalne relacje marketingowe Rozdział 3. Rynki energii i usług elektroenergetycznych 3.1. Rynki i miejsca rynku 3.2. Podstawowe kategorie rynku energii i usług elektroenergetycznych 3.2.1. Rynek konkurencyjny energii elektrycznej 3.2.2. Rynek energii elektrycznej w Polsce 3.2.2.1. Rynek hurtowy 3.2.2.2. Rynek detaliczny 3.2.2.3. Rynek bilansujący 3.2.3. Rynek usług elektroenergetycznych 3.2.4. Rynek jakości energii elektrycznej Rozdział 4. Marketing w firmie elektroenergetycznej 4.1. Koncepcja marketingu 4.2. Marketing energii elektrycznej i usług elektroenergetycznych 4.3. Proces zarządzania marketingiem 4.3.1. Ocena makrootoczenia i wewnętrznej sytuacji firmy 4.3.2. Selekcja rynków docelowych 4.3.3. Opracowywanie łańcuchów wartości dla odbiorców 4.3.4. Wyznaczanie pozycji firmy w docelowych segmentach rynku Rozdział 5. Strategia marketingu firmy elektroenergetycznej 5.1. Istota i miejsce strategii marketingu 5.2. Formułowanie strategii biznesowej na rynku usług elektroenergetycznych 5.3. Kształtowanie kompozycji instrumentów i działań marketingowych 5.3.1. Produkt 5.3.2. Cena 5.3.3. Miejsce 5.3.4. Promocja 5.4. Współzależności w procesie zarządzania marketingiem Rozdział 6. Planowanie strategiczne marketingu 6.1. Proces strategicznego planowania marketingu 6.2. Zintegrowane planowanie projektu 6.2.1. Koncepcja zagregowanego planowania projektu 6.2.2. Proces i zasady zintegrowanego planowania projektu 6.2.3. Dane wejściowe 6.2.4. Wybór strategicznych kierunków 6.2.5. Optymalizacja i zarządzanie portfelem projektów nowego produktu/usługi 6.2.6. Narzędzia analityczne stosowane w ZPP Rozdział 7. Przykłady zagregowanego planu projektu 7.1. Przykład A. Plan zintegrowanego zestawu produktu i usługi w zakresie kontroli, analizy i monitorowania 7.1.1. Pochodzenie koncepcji 7.1.2. Ocena makrootoczenia 7.1.3. Analiza rynku 7.1.4. Ocena konkurencji 7.1.5. Proponowane rozwiązania 7.1.6. Analiza techniczna 7.1.7. Analiza finansowa 7.1.8. Plan marketingu 7.2. Przykład B. Plan zintegrowanego zestawu produktu i usługi w zakresie wytwarzania awaryjnego 7.2.1. Uzasadnienie koncepcji 7.2.2. Niezaspokojone podstawowe potrzeby odbiorcy 7.2.3. Uzasadnienie wyboru produktu 7.2.4. Rynek 7.2.5. Analiza konkurencji 7.2.6. Analiza techniczna 7.2.7. Opcje produktu „kompleksowe rozwiązanie pod klucz” 7.2.8. Definicja docelowego segmentu rynku 7.2.9. Cechy wyróżniające koncepcje zintegrowanego zestawu produktu i usługi 7.2.10. Analiza finansowa 7.2.11. Plany komercjalizacji Załącznik A. Ewolucja rozwoju klasycznej koncepcji marketingu 1. Początek formułowania myśli marketingowej 2. Konwencjonalne myślenie marketingowe 3. Słabości konwencjonalnego myślenia marketingowego 4. Potrzeba zmiany tradycyjnej koncepcji marketingu 4.1. Marketing relacji 4.2. Marketing zintegrowany 4.3. Nowa koncepcja marketingu masowego Bibliografia
prof. dr hab. inż. Janusz Wojdalski: W literaturze jest niewiele pozycji dotyczących marketingu w elektroenergetyce. Monografia stanowi obszerne, a zarazem syntetyczne opracowanie o charakterze teoretyczno-dydaktycznym odniesione do realiów amerykańskiego i polskiego sektora elektroenergetycznego. Wypełnia istniejącą lukę w wiedzy na temat marketingu czy też zarządzania marketingiem w tym segmencie energetyki. Przedstawia w sposób przekorny, przekonywający i zrozumiały aspekty koncepcji inteligentnej sieci, nowych konfiguracji sektora i modeli biznesowych przedsiębiorstw elektroenergetycznych oraz zarządzania marketingiem energii i usług elektroenergetycznych. Jest to pierwsza w Polsce próba kompleksowego ujęcia tych zagadnień, oparta na solidnych studiach literaturowych i wieloletnich doświadczeniach wynikających z pracy z wieloma menedżerami generalnymi w USA. Autorzy mają duże doświadczenie w badaniu przedsiębiorstw, a w szczególności przedsiębiorstw energetycznych, w różnych systemach gospodarczych i różnych regionach świata. Dobrze więc się stało, że chcieli się tą wiedzą podzielić z polskimi czytelnikami. To ważna książka na niedostatecznie rozwiniętym polskim rynku wydawnictw menedżersko- -ekonomicznych w zakresie publikacji poświęconych planowaniu i zarządzaniu firmami elektroenergetycznymi. Ma ona nie tylko znaczne walory naukowe, ale również aplikacyjne. Stanowi ponadto wartościowe opracowanie przydatne w treningach, szkoleniach, konsultingu i dydaktyce na wyższych uczelniach ekonomiczno-menedżerskich oraz technicznych, gdyż autorzy przytaczają w niej wiele przykładów i przekonywających argumentów.
Franciszek Krawiec
prof. dr hab., przez wiele lat pracował w Katedrze Zarządzania Innowacjami w Szkole Głównej Handlowej. Obecnie pracuje w Katedrze Organizacji i Inżynierii Produkcji na Wydziale Inżynierii Produkcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego, gdzie wykłada zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem i planowanie oraz zarządzanie energetyką lokalną.
Stella Krawiec
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
12.50 zł 50.00 zł Cena netto: 11.90 zł
7.50 zł 30.00 zł Cena netto: 7.14 zł
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
12.00 zł 48.00 zł Cena netto: 11.43 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
55.80 zł 62.00 zł Cena netto: 53.14 zł
81.00 zł 90.00 zł Cena netto: 77.14 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł