Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35.91 zł
10% taniej
Podręcznik zawiera podstawową wiedzę z zakresu marketingu, zgodną z najnowszą podstawą programową dla pierwszej części kwalifikacji A.26, rozszerzoną o treści nawiązujące do najnowszych osiągnięć z tej dziedziny. Zaprezentowane w nim zagadnienia pozwolą uczniowi wykształcić umiejętność widzenia przedsiębiorstwa prowadzącego działalność reklamową i jego działań w szerszej, strategicznej perspektywie. Ambicją autorów było przygotowanie podręcznika, który będzie przydatny w szkole i w życiu codziennym. Takiemu ujęciu podporządkowany został jego układ. Omawiane w nim treści osadzone są w realnym świecie przykładów i konkretnych sytuacji zaczerpniętych z rzeczywistości. Czytając podręcznik uczeń ma nie tylko rozumieć jego treść, ale także wyobrażać sobie dany proces czy zjawisko, analizować sytuacje rynkowe i, co najważniejsze, praktycznie korzystać z wiedzy jako konsument i jako pracownik firmy świadczącej usługi reklamowe.Podręcznik dopuszczony do użytku szkolnego przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania i wpisany do wykazu podręczników do kształcenia w zawodzie technik organizacji reklamy. Rok dopuszczenia: 2015
Spis treści:WstępRozdział 1. Rynek jako podstawa działalności gospodarczej1.1. Działalność gospodarcza na rynku1.2. Klasyfikacja rynku 1.3. Dobra materialne i usługi jako przedmioty wymiany rynkowej1.4. Klasyfikacje i znaczenie usług w gospodarce rynkowej1.5. Makrootoczenie przedsiębiorstwa1.6. Mikrootoczenie przedsiębiorstwa1.7. Konkurencja i konkurenciRozdział 2. Orientacja marketingowa w przedsiębiorstwie2.1. Ewolucja orientacji biznesowych w działalności przedsiębiorstwa2.2. Geneza marketingu2.3. Pojęcie i istota marketingu2.4. Koncepcja marketingu-mix2.5. Korzyści i wady marketingu dla przedsiębiorstwa, konsumentów, gospodarki narodowejRozdział 3. Zachowania nabywców jako podstawa działalności marketingowej 3.1. Nabywca indywidualny a nabywca instytucjonalny3.2. Proces postępowania nabywcy indywidualnego3.3. Czynniki kształtujące proces postępowania nabywcy indywidualnego na rynku3.4. Lojalność klienta3.5. Proces postępowania nabywcy instytucjonalnegoRozdział 4. Segmentacja i wybór rynku docelowego4.1. Pojęcie i kryteria segmentacji rynku4.2. Procedura segmentacji rynku4.3. Wybór rynku docelowego4.4. Typologia nabywców w Polsce4.5. Działania marketingowe oparte na segmentacji rynkuRozdział 5. Badania marketingowe5.1. System informacji marketingowej przedsiębiorstwa5.2. Źródła informacji marketingowych5.3. Pojęcie i funkcje badań marketingowych5.4. Klasyfikacje badań marketingowych5.5. Projektowanie procesu badawczego5.6. Dobór próby do badań5.7. Metody badań marketingowych5.8. Charakterystyka metod ankietowych5.9. Charakterystyka wywiadów5.10. Metody obserwacyjne 5.11. Metody eksperymentalne 5.12. Budowa kwestionariusza5.13. Rodzaje pytań i skal pomiarowych5.14. Przygotowanie danych do analizy 5.15. Opracowanie raportu z badań marketingowych5.16. Współpraca z agencjami badawczymi Rozdział 6. Wykorzystanie metod statystycznych w badaniach marketingowych 6.1. Pojęcie statystyki i badań statystycznych6.2. Wskaźniki struktury i natężenia6.3. Analiza tendencji centralnej6.4. Indeksy dynamiki6.5. Wykorzystanie badań marketingowych w opisie i prognozowaniu zjawisk rynkowychRozdział 7. Polityka produktu7.1. Pojęcie, funkcje i struktura produktu w marketingu7.2. Klasyfikacja produktów7.3. Klasyfikacja produktów i usług reklamowych7.4. Strategia produktu7.5. Marka jako element strategii produktu7.6. Nazwa i znak marki7.7. Pojęcie, funkcje i projektowanie opakowań7.8. Oznakowanie produktu7.9. Kształtowanie struktury asortymentowej7.10. Cykl życia produktu7.11. Metoda BCG w zarządzaniu portfelem produktów7.12. Prezentacja produktów i usług reklamowych Rozdział 8. Polityka cen 8.1. Pojęcie i funkcje cen w marketingu8.2. Metody ustalania cen8.3. Strategie cenowe8.4. Różnicowanie cen8.5. Downsizing jako instrument polityki cenowejRozdział 9. Polityka dystrybucji9.1. Pojęcie i funkcje dystrybucji9.2. Rodzaje kanałów dystrybucji9.3. Systemy franczyzowe w dystrybucji9.4. Rodzaje dystrybucji 9.5. Pośrednicy w kanałach dystrybucji9.6. Handel elektroniczny9.7. Logistyka marketingowaRozdział 10. Polityka promocji 10.1. Miejsce i funkcje promocji w systemie komunikacji marketingowej10.2. Strategie promocyjne typu push i pull10.3. Program promocji10.4. Instrumenty promocji10.5. Pojęcie i funkcje public relations10.6. Adresaci i narzędzia public relations10.7. Sponsoring jako forma promocji10.8. Rodzaje i formy sponsoringu10.9. Pojęcie i formy sprzedaży osobistej10.10. Zasady prowadzenia sprzedaży osobistej10.11. Istota, cele i rodzaje promocji sprzedaży10.12. Promocja sprzedaży kierowana do konsumentów, handlowców, własnego personelu10.13. Merchandising10.14. Reklama jako instrument promocji10.15. Klasyfikacje reklamy 10.16. Strategia reklamy10.17. Budowa przekazu reklamowego10.18. Wybór mediów reklamowych 10.19. Reklama telewizyjna 10.20. Reklama radiowa 10.21. Reklama prasowa 10.22. Reklama zewnętrzna 10.23. Reklama internetowa10.24. Pozostałe formy reklamy10.25. Badanie skuteczności i efektywności reklamyRozdział 11. Zarządzanie i planowanie marketingowe 11.1. Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie11.2. Analiza strategiczna w przedsiębiorstwie11.3. Określanie celów marketingowych 11.4. Strategia marketingowa przedsiębiorstwa11.5. Struktura i zasady tworzenia planu marketingowego11.6. Wdrażanie, organizacja i kontrola działań marketingowychBibliografia
Aldona Nowacka
Robert Nowacki doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu Szkoły Głównej Handlowej, adiunkt w Instytucie Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji oraz w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania, wykładowca przedmiotów marketingowych w szkołach wyższych. Współautor podręczników oraz autor szeregu artykułów i opracowań z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, reklamy i badań marketingowych.
Słowniczek podstawowych pojęć marketingowych
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł