• Marketing usług turystycznych. Wydanie 2

Marketing usług turystycznych. Wydanie 2

  • Autor: Adam Oleksiuk
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-026-5
  • Data wydania: 2009
  • Liczba stron/format: 328/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40.50 zł
  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa odzzzz 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Turystyka, stanowiąca interdyscyplinarny obszar badań wzbogacany wynikami innych dziedzin, znajduje się w centrum zainteresowania nie tylko władzy publicznej i ekonomistów, ale również menedżerów, polityków i przedsiębiorców.

Książka zajmuje się szeroko rozumianymi problemami marketingu w turystyce. Rozwój rynku usług spowodował potrzebę adaptacji marketingu do usług turystycznych. Zadaniem autora było przedstawienie podstawowych zasad marketingowych i ich zastosowania w turystyce.

 

Spis treści:
 
Przedmowa
 
Rozdział 1. Istota turystyki i podstawowe pojęcia
 
1.1. Zarys historyczny, pojęcia i rodzaje turystyki
1.2. Popyt i podaż turystyczna
1.3. Biznes turystyczny w drodze do nowoczesności
1.4. Gospodarcze aspekty turystyki
1.5. Polityka turystyczna na szczeblu lokalnym
1.6. Rozwój usług turystycznych i sportowych w świetle konwergencji Polski z krajami Unii Europejskiej
 
Rozdział 2. Specyfika marketingu usług
 
2.1. Systemowe uwarunkowania rozwoju usług
2.2. Przedsiębiorczość w usługach
2.3. Oferta usługowa
2.4. Zachowania i oczekiwania nabywców usług
2.5. Istota i znaczenie marketingu turystycznego
2.6. Usługi turystyczne
 
Rozdział 3. Produkt i cena na rynku usług turystycznych
 
3.1. Istota i rodzaje produktu turystycznego
3.2. Produkt turystyczny w aspekcie regionalnym
3.3. Elementy produktu turystycznego
3.4. Cykl życia produktu
3.5. Profile segmentów w turystyce i ich charakterystyka
3.6. Cena a popyt
3.7. Strategia cen w turystyce
3.8. Ceny podstawowe a ceny zróżnicowane
 
Rozdział 4. Promocja i dystrybucja na rynku usług turystycznych
 
4.1. Efektywna promocja sprzedaży produktów turystycznych
4.2. Marka turystyczna
4.3. Przekaz reklamowy w turystyce
4.4. Strategiczny plan reklamy
4.5. Pojęcie dystrybucji usług turystycznych
4.6. Typologia kanałów dystrybucji w turystyce
 
Rozdział 5. Zarządzanie informacją turystyczną
 
5.1. System informacyjny przedsiębiorstwa turystycznego
5.2. Zadania jednostek organizacyjnych systemu informacji turystycznej
5.3. Rodzaje informacji turystycznych w bazie systemu „it”
5.4. Wykorzystywanie programów komputerowych i Internetu w informacji turystycznej
5.5. Pozostałe narzędzia systemu informacji turystycznej
 
Aneks 1. Słownik terminów turystycznych
 
Aneks 2. Wybrane pojęcia marketingu turystyki
 
Aneks 3. Ważniejsze atrakcje turystyczne Polski według podziału na województwa
 
Aneks 4. Atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy
 
Spis tabel
 
Spis rysunków
 
Spis literatury

Adam Oleksiuk
doktor nauk ekonomicznych, wykładowca i pracownik naukowy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Doświadczenie zawodowe zdobywał w administracji publicznej a także pełniąc funkcje kierownicze w spółkach prawa handlowego. Jednocześnie przez blisko 18 lat wykładowca uczelni niepublicznych. Ekspert w projektach szkoleniowo-badawczych. Posiada dyplom Ministra Skarbu Państwa potwierdzający zdanie państwowego egzaminu dla kandydatów na członków rad nadzorczych. Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Ponadto ukończył Studium Polityki Zagranicznej PISM, studia podyplomowe m.in. dla dyrektorów finansowych PAN, z matematyki finansowej AGH, z rozwoju regionalnego UW, dla managerów innowacji SGH. Odbył jedno, -dwumiesięczne staże naukowe w tym w University of Cambridge, Stockholm School of Economics in Riga, Saxion University. Stypendysta, uczestnik wymian i programów międzynarodowych (m.in. Hiszpania, Włochy, Niemcy, Malta). Uczestnik kursów organizowanych przez The Joint Vienna Institute i The Vienna Institute for International Economic Studies. Jest członkiem International Joseph A. Schumpeter Society oraz The European Association for Evolutionary Political Economy. Autor lub współautor ok. 150 publikacji.

Książki tego autora

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane