Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,00 zł
50% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
dr hab. inż. Magdalena Grębosz, prof. Politechniki Łódzkiej: Niniejsza monografia stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące zarządzania marką w branży turystycznej. (...) Książka jest oryginalnym i cennym wkładem zarówno do teorii zarządzania marką, jak i marketingu terytorialnego. (...) Jest to praca na dobrym poziomie naukowym, wsparta licznymi przykładami z praktyki gospodarczej. Autorzy interpretują wykorzystanie źródła w sposób rzetelny i przekrojowy, co pozwala na kompleksowe i interdyscyplinarne ujęcie omawianych zagadnień, zarówno z perspektywy regionu, jak i przedsiębiorstwa. (...) Zasadniczym celem monografii było wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań występujących między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w branży turystycznej. Cel ten został zrealizowany.
doktor nauk ekonomicznych w specjalności ekonomika usług i marketing w turystyce. Adiunkt na Wydziale Przedsiębiorczości i Towaroznawstwa Akademii Morskiej w Gdyni. Autorka lub współautorka kilkudziesięciu publikacji naukowych. Prowadzi liczne badania z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w hotelarstwie, których dotychczasowe wyniki prezentowała na wielu krajowych i międzynarodowych konferencjach naukowych.
doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Autor lub współautor książek oraz kilkudziesięciu publikacji wydanych w Polsce i poza granicami kraju. W swoich zainteresowaniach naukowych oraz praktycznych koncentruje się na wykorzystaniu narzędzi marketingu w turystyce, w szczególności poprzez firmy rodzinne działające na rynku turystycznym.
doktor habilitowany nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Pracuje w Katedrze Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW. Wydała 12 książek jako autor, współautor lub redaktor naukowy. Obszarem szczególnych zainteresowań naukowych jest szeroko rozumiane zarządzanie marką.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Konkurencyjność jako podstawa rozwoju
1.1. Zdefiniowanie pojęcia 1.2. Źródła i możliwości budowania konkurencyjności
Rozdział 2. Marka jako narzędzie konkurencyjności
2.1. Zdefiniowanie pojęcia marka 2.2. Architektura marek 2.3. Marka jako źródło przewagi konkurencyjnej 2.4. Tożsamość i wizerunek marek w kontekście konkurencyjności
Rozdział 3. Marka a region turystyczny
3.1. Produkt regionu 3.2. Konkurencyjność regionu turystycznego 3.3. Modele i czynniki konkurencyjności regionu 3.4. Marka jako źródło konkurencyjności regionu
Rozdział 4. Marka a produkt turystyczny
4.1. Produkt turystyczny – istota i rodzaje 4.2. Marketingowy produkt turystyczny 4.3. Marka produktu turystycznego
Rozdział 5. Marka a przedsiębiorstwo turystyczne
5.1. Przedsiębiorstwo turystyczne – istota i rodzaje 5.2. Mechanizmy rozwoju przedsiębiorstw turystycznych 5.3. Kształtowanie marek sieciowych przedsiębiorstw turystycznych w kontekście strategii – globalizacja a podejście lokalne
Rozdział 6. Marka a organizacje i stowarzyszenia turystyczne
6.1. Organizacje turystyczne – szczebel centralny 6.2. Klastry, stowarzyszenia i grupy markowe
Rozdział 7. Marka pracodawcy w turystyce – wybrane zagadnienia
7.1. Budowanie pozytywnego wizerunku pracodawcy – wybór czy konieczność rynkowa 7.2. Istota, cele i rodzje employer brandingu 7.3. Employer branding w ujęciu modelowym 7.4. Oferta pracodawcy 7.5. Siła marki pracodawcy – wybrane korzyści
Rozdział 8. Employer branding wewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych – charakterystyka wybranych narzędzi
8.1. Przywództwo i komunikacja wewnętrzna 8.2. Systemy motywacyjne 8.3. Empowerment w działaniach wizerunkowych pracodawcy 8.4. Szkolenia i programy rozwojowe 8.5. Integracja zespołu
Rozdział 9. Employer branding zewnętrzny w praktyce przedsiębiorstw turystycznych – charakterystyka wybranych narzędzi
9.1. Employer branding a rekrutacja zewnętrzna 9.2. Strona internetowa i blogi firmowe jako wirtualne narzędzia employer branding 9.3. Potencjał mediów społecznościowych Zakończenie Bibliografia