Brak produktów
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,50 zł
10% taniej
Darmowa dostawa od 200 zł
Wysyłka w ciągu 24h
Poradnik dla osób pracujących z dziećmi niepełnosprawnymi i autystycznymi. Inspiracją do jej napisania była osobista fascynacja autorki przyrodą, możliwościami wykorzystania jej walorów oraz pasja pracy z dziećmi. Powstała w wyniku wieloletniej praktyki zawodowej, w której autorka łączy różne metody i formy terapii, by w optymalnym stopniu wspomagać rozwój psychofizyczny dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Książka zawiera:- program ogrodoterapii dla przedszkolaków, w tym dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem,- przykłady scenariuszy zajęć w ogrodzie z uwzględnieniem pór roku,- narzędzie diagnostyczne umożliwiające ewaluację,- teksty piosenek wykorzystanych w programie.Do książki dołączona jest płyta CD z autorskimi piosenkami w wersjach wokalnej i instrumentalnej.Patronat:
Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61
Zima - przykładowy scenariusz zajęć
doktor nauk o kulturze fizycznej, fizjoterapeuta, oligofrenopedagog, pedagog resocjalizacyjny, terapeuta PNF, Kinesiology Taping (I stopnia), integracji sensorycznej (I i II stopnia), instruktor masażu Shantala, muzykoterapeuta. Od 28 lat prowadzi terapię ruchową i muzykoterapię w Przedszkolu Specjalnym nr 1 w Łodzi, bazując na programie autorskim. Wykładowca na Uniwersytecie Łódzkim, Uniwersytecie Nauk Społecznych w Łodzi oraz w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi. W latach 2005-2017 związana z Wyższą Szkołą Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych w Łodzi. W 2016 roku otrzymała Medal Komisji Edukacji Narodowej
Spis treści:WstępRozdział I. ZAŁOŻENIA OGÓLNE1. Cele2. Metody i formy pracy3. Organizacja zajęć4. Diagnozowanie i ocena postępów dziecka5. Oczekiwane efektyRozdział II. CHARAKTERYSTYKA ŚRODKÓW DYDAKTYCZNYCH1. Żywioły2. Materiał przyrodniczy3. Sylwoterapia4. Aromaterapia5. Chromoterapia6. Litoterapia7. Narzędzia i sprzęt ogrodniczyRozdział III. TREŚCI PROGRAMOWE1. Układ treści2. Budowa zajęć3. Propozycje aktywności3.1. Wiosna3.2. Lato3.3. Jesień3.4. Zima4. Przykłady scenariuszy zajęć4.1. Wiosna4.2. Lato4.3. Jesień4.4. ZimaWYKAZ ŹRÓDEŁ I TEKSTÓW WYBRANYCH PIOSENEK według numerów scenariuszyTEKSTY PIOSENEK do wykorzystania według kolejności na płycie CDLITERATURAZAŁĄCZNIKI Arkusze diagnostyczne odzwierciedlające umiejętności dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
Andromedah (2014). Ajurwedyjskie leczenie kolorami. Leczenie i uzdrawianie kolorami. Źródło internetowe: http://www.macierz.org.pl/artykuly/zdrowie/ajurwedyjskie_leczenie_kolorami.html [dostęp: 19.06.2014].Andrzejewska, B.M. (2015). Magia drzew. Velveth, PDF. prosperita.edu.pl; velveth.webd.pl, Wrocław.Charbicka, M., Raszewska, M. (2009). W objęciach natury. Program edukacyjno-terapeutyczny. Warszawa: Wyd. CMPPP.Chrzanowska, A. (2001). Tajemnice energii drzew. Białystok: Studio Astropsychologii.Edukacja uczniów z głębokim upośledzeniem umysłowym. Przewodnik dla nauczycieli (2000). Warszawa: CMPPP-MEN.Eliot, L. (2003). Co tam się dzieje? Jak rozwija się mózg i umysł w pierwszych pięciu latach życia. Poznań: Media Rodzina.Gellner, D. (2009). Skaczące nutki. Warszawa: Pani TwardowskaHopman, E. (1995). Drzewa magiczne, drzewa lecznicze. Warszawa: AlfaJaczewski, A. (2002). Biologiczne i medyczne podstawy rozwoju i wychowania. Cz. I. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Kielin, J. (red.). (1997). Rozwój daje radość. Terapia dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Krzymińska, A. (2012). Ogrody działkowe a hortiterapia. Kolegium Redakcyjne Działkowca. Źródło internetowe: http://www.rodzalesie.rzeszow.pl/?artykuly-prasowe,64 [dostęp: 9.07.2014].Krzymińska, A. (red.). (2017). Hortiterapia jako element wspomagający leczenie tradycyjne. Poznań: Rhytmos. Kułakowska, Z. (2003). Wczesne uszkodzenie dojrzewającego mózgu. Od neurofizjologii do rehabilitacji. Lublin: Folium. Kwiatkowska M. (1985). Podstawy pedagogiki przedszkolnej. Warszawa: WSiP.Kwiatowska, M. (1988). Podstawy pedagogiki przedszkolnej. Warszawa WSiP.Latkowska, M.J. (2008). Hortiterapia – rehabilitacja i terapia przez pracę w ogrodzie. Zeszyty Problemowe Postępów Nauk Rolniczych, 525, 229–235.Loba-Wilgocka, U. (1992). Zabawa z piosenką. Poznań: ARS NOVA. Lovaas, O.I. (1993). Nauczanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo. Warszawa: WSiP.Ławrowska, R. (1988). Muzyka i ruch. Warszawa: WSiP.Mazik, M. (2017). HORTITERAPIA – leczenie za pomocą ogrodów. Źródło internetowe: http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/medycyna-nie-konwencjonalna/hortiterapia-leczenie-za-pomoca-ogrodow_420-48.html [dostęp: 20.07.2017].Ogrodnik, Z. (2006). Drzewa przyjazne, drzewa lecznicze. Białystok: Studio Astropsychologii. Olechnowicz, H. (1994). Wyzwalanie aktywności dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Programy i metody. Warszawa: WSiP. Olechnowicz, H. (1995). Dziecko własnym terapeutą. Warszawa: WSiP.Olechnowicz, H. (1997). Opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP. Olechnowicz, H. (2000). Drugie opowieści terapeutów. Warszawa: WSiP. Płoszaj-Witkowska, B. (2017). Hortiterapia – terapia wspomagająca rehabilitację dzieci i dorosłych. Olsztyn: Wyd. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.Płoszaj-Witkowska, B. (red.). (2017). Hortiterapia. Olsztyn: Wyd. Uniwersytet Warmińsko-Mazurski.Przybylska, K. (1977). Wychowanie muzyczne w przedszkolu. Warszawa: WSiP.Questin M. (1994). Medycyna druidów. Kraków: Kastel. Raszewska, M., Kuleczka, W. (2009). Muzyka otwiera nam świat. Gdańsk: Harmonia.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2017 r., poz. 356). Załącznik 1. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego.Schopler, E. (1995). Profil psychoedukacyjny. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym.Schopler, E. i in. (1995). Techniki nauczania dla rodziców i profesjonalistów. Gdańsk: Stowarzyszenie Pomocy Osobom Autystycznym.Sękowska, Z. (1998). Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa: WSPS.Sherborne, V. (1997). Ruch Rozwijający dla dzieci, tłum. M. Bogdanowicz. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN. Smoczyńska-Nachtman, U. (1989). Podajmy sobie ręce. Warszawa: WSiP.Smoczyńska-Nachtman, U. (1992). Muzyka dla dzieci. Warszawa: WSiP.Stadnicka, J. (1998). Terapia dzieci muzyką, ruchem i mową. Warszawa: WSiP.Stąpór, T. (2006). Chromoterapia. Leczenie kolorem. Wrocław: Astrum.Tarnawska A. (2017). Ogród sensoryczny – ogród, który leczy. Źródło internetowe: http://www.e-ogrodek.pl/a/9294,ogrod-sensoryczny-terapia-w-ogrodzie [dostęp: 20.07.2017]. Wieman, M. (1955). Zabawy ze śpiewem dla dzieci od lat 3 do 8. PZWS: Warszawa.Wojciechowska, Z. (2012). Niezwykłe przedsięwzięcie: hortiterapia. Źródło internetowe: http://www.magazynpolonia.com/artykul/polska,nie-zwykle-przedsiewziecie-hortiterapia [dostęp: 20.07.2014].