Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
10% taniej
Każdy czasem słyszy w zwykłych rozmowach, biznesie czy mediach, że trudno współpracować. Gdy robimy coś razem, to często nazywamy to współpracą. Powstaje pytanie, czy jest to po prostu robienie czegoś razem, czy też dużo bardziej skomplikowane zjawisko społeczne. Niestety, dla dobrej współpracy trzeba rozumieć współpracę w tym drugim znaczeniu. Skomplikowane, bo wystarczy zadać komuś pytanie: co to jest współpraca? No właśnie, czytelniku, proponujemy, abyś w tym momencie zadał takie pytanie sobie. Czy jesteś zadowolony ze swojej odpowiedzi?Zajęcie się współpracą w tej krótkiej książeczce może Czytelnikowi pomóc: - podnosić sprawność działania różnych organizacji (biznesowych, rządowych, samorządowych, pozarządowych itp.),- rozwiązywać wiele problemów (np. ekologia, epidemia),- zwiększać innowacyjność biznesu,- rozwiązywać wiele konfliktów (np. politycznych, społecznych),- zwiększać sukcesy drużyn w sportach zespołowych,- być bardziej konkurencyjnymi międzynarodowo.
Spis treści:O czym jest ta książeczkaI. Test proszę wypełnić samodzielnie, czyli polskie doświadczenia współpracy1. Nasze dziedzictwo2. Co począć z naszym dziedzictwem 3. Kiedy możemy mówić o zespoleII. Razem, ale osobno, czyli co to jest współpraca1. Opowieść o firmie, której się wydawało, że stawia na współpracę2. Co konkretnie wydarzyło się w tej historii?3. Strategia „testuj i usuwaj błędy”4. Bez czego nie ma współpracy4.1. Relacja między celami4.2. Zgodność postaw 4.3. Wzajemna wiedza 5. Z czym współpraca jest mylona6. Więzi oparte na relacjach dają tylko poczucie współpracy 7. Kiedy nie ma warunków do współpracy7.1. Brak procedur7.2. Brak kompetencji7.3. Brak potrzeby8. Jak zapraszać do współpracyIII. Cele1. Każdy ma w tym swój cel – czy tak można współpracować 2. Cele na różnym poziomie struktury społecznej 2.1. Cele indywidualne 2.2. Cele organizacyjne/grupowe3. Jak działają cele4. Misje i wizje4.1. Wymiar pierwszy: poziom ogólności celów (szczegółowe – ogólne)4.2. Wymiar drugi: zakres czasowy (krótki – długi)4.3. Wymiar trzeci: stopień powiązania z innymi celami (mały – duży)4.4. Wymiar czwarty: trudność celów (łatwe – trudne)4.5. Wymiar piąty: poziom ważności (nieważny – ważny)5. Kiedy cel rzeczywiście funkcjonuje jako celIV. O postawach, czyli czy to wystarczy, że na razie dobrze nam się współpracuje1. Co to jest postawa2. Kogo nam potrzeba do pieczenia chleba? Różnorodność grupy i co z tego wynika3. Jak mówić o różnorodnościV. O wiedzy: co ja wiem o tobie i po cóż mi ta wiedza1. Rodzaje wiedzy 2. Obieg wiedzy VI. Na co zwracać uwagę, żeby współpraca była lepszaZamiast podsumowania Literatura
Victor Wekselberg psycholog organizacji (PhD in Industrial/Organizational Psychology, USA) w Instytucie Gaussa. Zajmuje się psychologią organizacji od 1975 roku. W swojej pracy łączy solidną wiedzę naukową z bardzo praktycznym podejściem do konsultingu. Pracuje łącząc własne koncepcje (teoria małych grup i współpracy, motywacja do pracy, budowa modeli kompetencyjnych) z solidną wiedzą z zakresu psychologii organizacji. Jest autorem kilku testów psychologicznych oraz wielu publikacji dotyczących psychologii organizacji. Publikacje obejmują: podręczniki, monografie, artykuły specjalistyczne i recenzje, wydanych przez polskie i zagraniczne wydawnictwa. Zdobył międzynarodowe doświadczenie doradcze pracując w takich krajach jak: USA, Serbia, Chorwacja i Azerbejdżan.
Jacek Wasilewski dr hab. Absolwent Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego, Gender Studies UW oraz Scenariopisarstwa na Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Pracę doktorską pt. Retoryka dominacji pod kierunkiem Jerzego Bralczyka obronił na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW w 2004. Habilitację uzyskał w 2014 roku, na podstawie pracy pt. Opowieści o Polce. Retoryka narracji. Od 2011 roku kieruje specjalnością dokumentalistyka, której celem jest rozwijanie multimedialnych dziennikarskich form narracyjnych. Członek Komisji Żywego Słowa Rady Języka Polskiego. W latach 2008-2010 był dyrektorem Szkoły Retoryki SWPS. Prowadził gościnnie zajęcia z komunikacji publicznej i w zakresie kształtowania wizerunku na Uniwersytecie Gdańskim i Uniwersytecie Jagiellońskim. Zajmuje się ekspertyzami dla sadów, KRRiTV, stacji medialnych i innych podmiotów publicznych. W latach 2007-2014 współpracował z Krajową Szkołą Sędziów i Prokuratorów w zakresie przygotowania środowiska prawniczego do komunikacji medialnej i dotyczącej wizerunku instytucji państwa. W ciągu niemal dekady prowadził zajęcia z retoryki w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
43.20 zł 48.00 zł Cena netto: 41.14 zł
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
35.10 zł 39.00 zł Cena netto: 33.43 zł
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..