• Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

Lokalizacja przedsiębiorstwa w gospodarce globalnej

  • Autor: Godlewska-Majkowska Hanna
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-969-5
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 166/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

45,00 zł

9,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 9,00 zł

80% taniej

Darmowa dostawa od 200 zł

Wysyłka w ciągu 24h


Dostępność: Duża ilość w magazynie

Autorka przedstawia w książce procesy dotyczące lokalizacji przedsiębiorstw, jej postrzegania w globalnej gospodarce, jak i relacji pomiędzy funkcjonowaniem w złożonej globalnej przestrzeni a ich lokalnym osadzeniem.

Książka jest przeznaczona zarówno dla studentów, jak i nauczycieli akademickich, a także praktyków zajmujących się zarządzaniem przedsiębiorstwem, zwłaszcza w zakresie planowania rozwoju, a także dla pracowników instytucji zajmujących się obsługą bezpośrednich inwestycji zagranicznych.

Podmiot odpowiedzialny za bezpieczeństwo produktu: Difin sp z o.o., ul. F. Kostrzewskiego 1, 00-768 Warszawa (PL), adres e-mail: info@difin.pl, tel (22) 851 45 61

Autor książki

Godlewska-Majkowska Hanna

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Lokalizacja przedsiębiorstwa jako kategoria ekonomiczna
 
1.1. O roli i sposobie postrzegania lokalizacji
1.2. Lokalizacja szczegółowa
1.3. Lokalizacja ogólna
1.4. Uwarunkowania wyboru lokalizacji
1.5. Delokalizacja i regulacja lokalizacji
 
Rozdział 2. Lokalizacja przedsiębiorstwa – ujęcie teoretyczne
 
2.1. Klasyczne i neoklasyczne teorie lokalizacji
2.2. Współczesne nurty teorii lokalizacji
2.3. Czynniki lokalizacji – od przeszłości do współczesnej roli
 
Rozdział 3. Globalizacja jako podstawa nowego paradygmatu lokalizacji przedsiębiorstwa
 
3.1. Megatrendy jako wyznaczniki procesów lokalizacji przedsiębiorstwa
3.2. Globalizacja jako nowe wyzwanie
3.3. Globalizacja a strategie lokalizacji przedsiębiorstw
 
Rozdział 4. Rola środowiska wewnętrznego i behawioralnego w lokalizacji przedsiębiorstw
 
4.1. Cykl życia przedsiębiorstwa a lokalizacja
4.2. Lokalizacja w łańcuchu wartości przedsiębiorstwa
4.3. Przedsiębiorstwo jako kreator i uczestnik struktur przestrzennych
4.4. Rola instytucji państwowych i samorządowych w kształtowaniu środowiska behawioralnego firm
 
Rozdział 5. Metody zarządzania lokalizacją w przedsiębiorstwie
 
5.1. Modele projektowania lokalizacji
5.2. Wykorzystanie wskaźników atrakcyjności inwestycyjnej PAI w procedurze wyboru lokalizacji
5.2.1. Wprowadzenie metodyczne
5.2.2. Interpretacja wyników pomiaru atrakcyjności inwestycyjnej
5.3. Formularz lokalizacyjny jako narzędzie wyboru lokalizacji
 
Zakończenie
 
Spis rysunków
 
Bibliografia
 
Aneks

Napisz opinię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby wystawić ocenę

Globalna gospodarka i globalny kryzys

11,75 zł 47,00 zł Netto: 11,19 zł

Migracja kapitału w globalnej gospodarce

47,50 zł 95,00 zł Netto: 45,24 zł

Kryzys globalny. Pierwsze przybliżenie

12,00 zł 48,00 zł Netto: 11,43 zł

Dynamika zależności na globalnym rynku finansowym

9,68 zł 44,00 zł Netto: 9,22 zł

Kraje rozwijające się w globalnej wymianie handlowej

30,00 zł 60,00 zł Netto: 28,57 zł

Finanse publiczne w architekturze globalnej gospodarki

16,25 zł 65,00 zł Netto: 15,48 zł