Intercultural management issues
- Autor: redakcja naukowa Małgorzata Rozkwitalska
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-7641-684-7
- Data wydania: 2012
- Liczba stron/format: 177/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
40.00 zł
36.00 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36.00 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
The reviewed book contains a discussion on the sources of barriers in management in a cross-cultural environment. It also includes a presentation of chosen aspects of organisational behaviours that are of vital importance from the angle of a possible occurrence of cultural differences. These issues are undoubtedly practical and reflect evidence of cultural differences existing in the business reality. Choosing the right and proper problems for the discussion in the book must have been a very serious matter, particularly that the subject is of such a complex nature and there is a great spectrum of available issues to portray. I think that the authors solved this dilemma in a perfect manner and their proposition of the discussed topics is adequate. There one can find such fundamental issues in the context of organisational behaviour in the table of contents like communication and leadership as well as references to the contemporary management concepts such as knowledge management, project management or corporate social responsibility. There is no doubt that each of these areas is of tremendous significance for business and at the same time is affected by culturally contingent attitudes and behaviours of organisational members.
Spis treści:
Małgorzata Rozkwitalska
Małgorzata Rozkwitalska
Marta Szeluga-Romańska
Paweł Ziemiański
Monika Dąbrowska
Henryk Szmidt
Bożena Dancewicz
redakcja naukowa
Małgorzata Rozkwitalska
dr nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Absolwentka Zarządzania i marketingu Akademii Morskiej w Gdyni. Wykłada podstawy zarządzania oraz zarządzanie międzynarodowe. Autorka publikacji z zakresu międzynarodowych stosunków ekonomicznych i biznesu międzynarodowego w języku polskim i angielskim. Łączy teorię z praktyką, współpracuje z firmami konsultingowymi.