LEGO w terapii autyzmu
- Autor: Daniel B. LeGoff Gina Gómez de la Cuesta G.W. Krauss Simon Baron-Cohen
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- ISBN: 978-83-233-4734-7
- Data wydania: 2019
- Liczba stron/format: 176/14,5x20,5cm
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
38.00 zł
32.30 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32.30 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
15% taniej
Poznaj terapeutyczną moc klocków LEGO®
Daniel
B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii
autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik,
pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała
zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie
konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności
dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego
oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych.
Stworzony przez
autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone
strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego
umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele
praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet
terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
„Najlepsza terapia to taka, która jest tak dobrą zabawą, że dziecko
nawet jej nie zauważa. Terapia z zastosowaniem klocków LEGO® wpisuje się
w tę definicję”.
Dr Lynn Koegel, Clinical Director, Koegel Autism Center, University of California, Santa Barbara, CA
„Oto
praktyczny przewodnik pokazujący, jak dzięki czystej magii klocków
LEGO® uczestnicy programu mogą spędzać razem czas i wspólnie tworzyć”.
Prof. Uta Frith, Emeritus Professor of Cognitive Development, Institute of Cognitive Neuroscience, University College London
Daniel B. LeGoff
jest licencjonowanym neuropsychologiem
dziecięcym, a także pionierem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO.
Specjalizuje się w diagnozowaniu i leczeniu zaburzeń neurorozwojowych
oraz neurobehawioralnych u niemowląt, dzieci i nastolatków.
Gina Gómez de la Cuesta
uzyskała stopień doktora w 2008
roku w Centrum Badań Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii.
Prowadziła i oceniała terapię z wykorzystaniem klocków LEGO pod
nadzorem Daniela LeGoffa, Simona Baron-Cohena oraz Ayli Humphrey. Jest
wykwalifikowanym nauczycielem i prowadził Kluby LEGO w szkołach oraz
szpitalach.
G.W. Krauss
od sześciu lat pracuje wraz z dr. LeGoffem
nad rozwojem i wdrażaniem terapii z wykorzystaniem klocków LEGO.
Zajmuje się wprowadzaniem tego podejścia do planu społecznego uczenia
się w szkole oraz klinice Y.A.L.E. w Cherry Hill w stanie New Jersey,
gdzie pracuje jako licencjonowany neuropsycholog kliniczny.
Simon Baron-Cohen
jest profesorem psychopatologii
rozwojowej na Uniwersytecie Cambridge, a także dyrektorem Centrum Badań
Autyzmu w Cambridge w Wielkiej Brytanii. Prowadzi klinikę dla dorosłych z
zespołem Aspergera i jest zaangażowany w badania nad terapią z
wykorzystaniem klocków LEGO.