Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
80% taniej
Głównym celem pracy było poznanie przekonań utrudniających adaptację społeczną nieletnich przebywających w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym. Liczne badania opisane w literaturze po roku 1990 wskazują, że koncentrowanie się jedynie na zmianach behawioralnych, dostępnych obserwacji nie prowadzi do trwałych zmian w funkcjonowaniu nieletnich, a sprzyja jedynie dostosowaniu do warunków i wymogów instytucji. Istotą zmiany w funkcjonowaniu młodego człowieka o zaburzonym procesie socjalizacji jest modyfikacja jego dominujących przekonań w oparciu o które interpretuje on różne informacje dotyczące siebie, innych oraz otaczającej rzeczywistości. Każda trwała zmiana zachowania wymaga także zmiany poznawczej.Na potrzeby prezentowanego projektu zbadano wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego. Analizą objęto również autorski program pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie prowadzony w MOW, zasadniczym celem było wskazanie czy stosowane formy i sposoby pracy indywidualnej oraz grupowej wpływają na zmianę dysfunkcyjnych przekonań w grupie nieletnich.Wyniki uzyskane w tym projekcie wskazują na wysoki stopień skuteczności stosowanych oddziaływań opartych na założeniach terapii poznawczo-behawioralnej, jak również licznych zadań w procesie resocjalizacji opierających się na mocnych stronach nieletnich - ich właściwej identyfikacji i wspieraniu ich rozwoju.Publikacja stanowi przydatny materiał dla kadry pedagogicznej pracującej z młodzieżą niedostosowaną społecznie, pedagogów szkolnych działających w obszarze zagrożenia niedostosowaniem społecznym, studentów pedagogiki, psychologii czy pracy socjalnej.
Spis treści:
Wstęp
Chwile, dla których warto żyć, chwile, które nas zmieniają
Rozdział 1. System przekonań a proces adaptacji społecznej w świetle koncepcji społeczno-poznawczej
1.1. Społeczno-poznawcza koncepcja funkcjonowania człowieka1.2. Teoria społecznego uczenia się A. Bandury oraz W. Mischela1.3. Styl poznawczy a funkcjonowanie człowieka1.4. Proces kształtowania się obrazu własnej osoby i jego znaczenie w procesie adaptacji społecznej1.5. Model przetwarzania informacji społecznych N.C. Cricka i K.A. Dodge’a oraz teoria przestępczego stylu myślenia i stylu życia Glena D. Waltersa
Rozdział 2. Oddziaływania resocjalizacyjne w praktyce młodzieżowych ośrodków wychowawczych
2.1. Specy?ka wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych i projektowanych wobec nich oddziaływań2.2. Zasady i fazy oddziaływań resocjalizujących w MOW2.3. Wykorzystanie założeń terapii poznawczo-behawioralnej w resocjalizacji nieletnich2.4. Przykłady programów resocjalizacyjnych dla nieletnich2.5. Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny
Rozdział 3. Założenia metodologiczne badań własnych
3.1. Założenia wstępne, cel i przedmiot badań3.2. Problemy i hipotezy badawcze3.3. Zmienne i ich operacjonalizacja3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze3.5. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka osób badanych3.5.1. Prezentacja miejsca badań3.5.2. Przebieg badań
Rozdział 4. Konstrukcja i zastosowanie Skali Przekonań Utrudniających Adaptację Społeczną (SPUAS)
4.1. Kwestionariusze i testy psychologiczne w pedagogice4.2. Podstawy teoretyczne SPUAS4.3. Etapy konstruowania Skali Przekonań Utrudniających Adaptację Społeczną (SPUAS)4.4. Struktura czynnikowa i rzetelność podskal SPUAS. Właściwości psychometryczne narzędzia4.5. Uzyskane wyniki w procesie standaryzacji narzędzia wraz z komentarzem
Rozdział 4. Model pracy terapeutycznej i wychowawczej w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 1 w Malborku
5.1. Program Stopni Uspołecznienia: cele, wartości, zasady5.2. Opis poszczególnych stopni uspołecznienia5.3. Terapeutyczne aspekty Programu Stopni Uspołecznienia5.4. Rola i znaczenie Zespołu Wychowawczego w procesie organizacji, planowania oraz analizy działań resocjalizacyjnych
Rozdział 6. Przekonania utrudniające adaptację społeczną wychowanków oraz ich zmiana w świetle wyników badań własnych
6.1. Poziom badanych przekonań wychowanków – pomiar pierwszy i drugi6.2. Zmiana badanych przekonań, porównanie wyników w zakresie zmiennych niezależnych6.2.1. Zmiana badanych przekonań a zachowanie nieletnich w instytucji6.2.2. Doświadczenia zdobyte w dzieciństwie a poziom badanych przekonań6.3. Zmiana badanych przekonań a aktywność nieletnich w zajęciach realizowanych w ramach Indywidualnego Programu Edukacyjno-Terapeutycznego6.4. Zmiany w zachowaniu nieletnich a wiek i czas spędzony w instytucji6.5. Zmiana badanych przekonań jako cel działań podejmowanych w procesie resocjalizacji nieletnich
Rozdział 7. Analiza zmian funkcjonowania wychowanków w okresie realizacji badań – na wybranych przykładach
7.1. Badany X, Janek, pobyt w MOW sierpień 2012–czerwiec 20157.2. Badany Y, Marek, pobyt w MOW sierpień 2011–czerwiec 20157.3. Badany Z, Kamil, pobyt w MOW kwiecień 2012–czerwiec 2015
Rozdział 8. Synteza wyników badań własnych oraz sugestie dla praktyki resocjalizacyjnej
8.1. Indywidualne i grupowe programy pracy z wychowankami a zmiany w ich zachowaniu8.2. Diagnoza stopnia nasilenia przekonań utrudniających adaptację społeczną jako punkt wyjścia do projektowania działań w procesie resocjalizacji wychowanków8.3. Kierunki dalszych badań
Zakończenie
Bibliografia
Załączniki
Spis tabel, rysunków i wykresów
Abstract
Justyna Siemionow Dr hab., profesor Uniwersytetu Gdańskiego, nauczyciel akademicki, autorka ponad osiemdziesięciu publikacji naukowych. Psycholog, wieloletni praktyk w pracy z młodzieżą niedostosowaną społecznie oraz ich rodzinami. Zainteresowania naukowe autorki skupiają się wokół następujących zagadnień: proces resocjalizacji nieletnich oraz badanie jego efektywności, nowe modele pracy wychowawczej i terapeutycznej, poznawczy aspekt zjawiska niedostosowania społecznego nieletnich, pomoc psychologiczno-pedagogiczna w środowiskach wychowawczych szkoły oraz instytucji resocjalizacyjnych, wspieranie rodziny dziecka niedostosowanego społecznie oraz zagrożonego tym zjawiskiem, tworzenie indywidualnych programów pracy z dzieckiem i jego rodziną.
40.50 zł 45.00 zł Cena netto: 38.57 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł