Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Spis treści:WstępROZDZIAŁ I. ZESPÓŁ ASPERGERA – PRZEGLĄD DONIESIEŃ NAUKOWYCH1. Determinanty zaburzeń rozwojowych2. Etiologia zespołu Aspergera3. Kryteria diagnostyczne zespołu Aspergera4. Niepożądane działanie leków na organizm człowieka a autystyczne spektrum zaburzeń5. Charakterystyka osobowości dotkniętej zespołem Aspergera6. Zaburzenia integracji sensorycznej6.1. Polisensoryczne zaburzenia w ujęciu praktycznymROZDZIAŁ II. PORADNIK DLA PEDAGOGÓW1. Pedagog kreator czy demotywator w procesie edukacji dziecka z zespołem Aspergera2. Przyczyny niepowodzeń dziecka z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych3. System rodzinny przyczyną trudności i niepowodzeń edukacyjnych dziecka z zespołem Aspergera4. Integracja społeczna – mit czy realność5. Adekwatne zaspokajanie potrzeb dziecka w placówce edukacyjnej5.1. Określenie potrzeb dziecka z zespołem Aspergera rozpoczynającego proces edukacji formalnej w placówce przedszkolnej5.2. Wspieranie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w placówce edukacyjnej5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych5.4. Adekwatne oddziaływania pedagogiczne w kontekście zaburzeń integracji sensorycznej dziecka z zespołem Aspergera5.5. Efektywna współpraca z opiekunami dzieckaROZDZIAŁ III. PORADNIK DLA RODZICÓW1. Pierwsze kroki na drodze do zaspokojenia potrzeb dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym1.1. Diagnoza1.2. Orzeczenie o niepełnosprawności1.3. Życie rodzinne dziecka z zespołem Aspergera2. Terapia dla twojego dziecka2.1. Organizacja procesu terapeutycznego2.2. Przemoc w terapii2.3. Zalecane metody terapeutyczne w pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera2.4. Efekty terapeutyczne3. Terapeutyczne oddziaływania w środowisku domowym3.1. Zaspokojenie potrzeb dziecka w środowisku rodzinnym3.2. Postawy rodzicielskie wobec niepełnosprawności4. Gdy zespół Aspergera zdiagnozowany jest u ojca, syna, a czasem matkiTytułem zakończeniaZrozumieć i pokonać lękUspołecznienie dziecka w spontanicznych interakcjachBibliografia
5.3. Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Aspergera w zakresie kompetencji społecznych
Agnieszka Kozdroń właścicielka serwisu www.agnieszkakozdron.pl, pedagog zdrowia i profilaktyki społecznej, coach, specjalista analizy biograficznej, od kilkunastu lat zawodowo zajmuje się promowaniem zdrowych wzorców życia, a przede wszystkim prawidłowych postaw wychowawczych wobec dzieci zdrowych i z deficytami, organizując szkolenia dla rad pedagogicznych, warsztaty dla rodziców, kobiet, przyszłych rodziców w szkole rodzenia, najpierw pod marką AKSON Centrum Wspierania Rodziny, teraz Agnieszka Kozdroń. Była współzałożycielem i członkiem zarządu Stowarzyszenia Rodziców po Poronieniu. Brała udział w społecznym projekcie Możesz na mnie polegać, Bież Garściami Życie realizowanym przez Fundację BGŻ. Prowadziła w radio Puławy 24 autorskie audycje Pół godziny dla Rodziny, współpracowała ze Stowarzyszeniem TYM SPOSOBEM oraz Domem Kultury AMIK w Puławach w charakterze pedagoga i coacha. Współpracowała w charakterze wykładowcy z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim oraz w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Jest autorką kilku artykułów naukowych wydanych przez: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Filia w Piotrkowie Trybunalskim, Państwową Wyższą Szkołę Zawodową w Ciechanowie, Akademię im. Jana Długosza w Częstochowie oraz przez Uniwersytet Rzeszowski. W 2019 roku otworzyła przewód doktorski na Uniwersytecie Rzeszowskim, Wydział Pedagogiczny. Jest autorką kilku artykułów wydanych w miesięczniku Bliżej Przedszkole oraz wydała pod marką własną kilka e-poradników.
311Bibliografia Al-Khamisy D. (2006). Edukacja przedszkolna a integracja społeczna. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „ŻAK”. Attwood T. (1998). Zespół Aspergera. Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo.Ayres A.J. (2015). Dziecko a integracja sensoryczna. Gdańsk: Harmonia Universalis. Bee H. (2004). Psychologia rozwoju człowieka. Poznań: Wydawnictwo ZYSK i S-ka. Blanchard K. (2007). Przywództwo wyższego stopnia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Bluestone J. (2012). Materia autyzmu. Łączenie wątków w spójną teorię. Warszawa: Fundacja Rozwiązać Autyzm. Borkowska m., Wagh K. (2010). Integracja sensoryczna na co dzień. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Brandem N. (2014). 6 filarów poczucia własnej wartości. Łódź: Wydawnictwo Feeria.Brauner A. i F. (1993). Dziecko zagubione w rzeczywistości, historia autyzmu od cza-sów baśni o wróżkach. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Brazelton T.B., Sparrow J.D. (2013). Rozwój dziecka od 0 do 3 lat. Sopot: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Bremond A., Couet J.-F Davie A. (2006). Kompendium wiedzy socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Chauvel D., michel V. (1999). Pierwsze doświadczenia naukowe przedszkolaka. War-szawa: Wydawnictwo Cyklady. Cieszyńska J., Korendo m. (2007). Wczesna interwencja terapeutyczna, stymulacja rozwoju dziecka od noworodka do 6 roku życia. Kraków: Wydawnictwo Eduka-cyjne.Copeland J. (1995). Z miłości do Ani. Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Synapsis. Cyrulnik B. (1997). Anatomia uczuć. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B. Cytowska B. (2006). Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka (w:) B. Cytowska, B. Winczura (red. nauk.). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”. Cytowska B., Wilczura B. (2006). Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. Cytowska B., Wilczura B., Stawarski A. (2006). Dziecko z zaburzeniami w rozwoju. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. De mello A. (2006). Przebudzenie. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Delacato C.H. (1991). Dziwne, niepojęte. Autystyczne dziecko. Warszawa: Wydaw-nictwo SYNAPSIS. 312Di Nicola G.P., Danese A. (2010). Mężczyzna i kobieta z perspektywy personalizmu. Lublin: Wydawnictwo KUL.Doroszewska J. (1989). Pedagogika specjalna. Warszawa: Zakład Narodowy Osso-lińskich. Duraj-Nowakowa K. (2008). Podejście całościowe do pedagogiki. Rzeszów: Wydaw-nictwo UR.Eker T.H. (2012). Bogaty albo biedny, po prostu różni mentalnie. Warszawa: Wydaw-nictwo Studio EmKA. Emmons P.G., Anderson L.m. (2007). Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Warszawa: Wydawnictwo K.E. Liber.Fairbair G. i S. (2000). Integracja dzieci o specjalnych potrzebach, wybrane zagadnie-nia etyczne. Warszawa: Centrum metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedago-gicznej mEN. Fletcher H., Hickey I., Winter P. (2011). Genetyka. Warszawa: PWN.Florczykiewicz J. (2014). Model resocjalizacyjnej zmiany w działaniu arteterapeuitcy-znym [w:] B. Łozay, A. Chmielnicka-Plaskoty (red. nauk.) Arteterapia cz. 1, War-szawa: DIFIN SA.Frith U. (2005). Autyzm i zespół Aspergera. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL. Frith U. (2008). Autyzm wyjaśnienie tajemnicy Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psy-chologiczne.Gałecki P., Pilecki m., Rymaszewska J., Szulc A., Sidorowicz S., Wciórka J. (2018). Kryteria diagnostyczne zaburzeń psychicznych DSM V. Wrocław: Edra Urban & Partner.Gazzaniga m.S. (1997). O tajemnicach ludzkiego umysłu, biologiczne korzenie myśle-nia, emocji, seksualności, języka inteligencji. Warszawa: Wydawnictwo Książka i Wiedza. Gerrig R.J., Zimbardo. P.G. (2006). Psychologia i życie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Giddens A. (2004). Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Goleman D. (2014). Fokus. Sztuka koncentracji jako ukryte dążenie do doskonałości. Poznań: media Rodzina Sp. z o.o.Goleman D., Boyatzis R., mcKee A. (2002). Naturalne przywództwo, odkrywanie mocy inteligencji emocjonalnej. Warszawa: JS & CO Dom Wydawniczy Sp. z o.o.Grandin T. Scariano m.m. (1995). Byłam dzieckiem autystycznym. Wrocław: PWN. Han-Ilgiewicz N. (1961). Trudności wychowawcze i ich tło psychiczne. Warszawa: Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. Hill D. (1998). Mężczyźni. Warszawa: Pruszyński i S-ka. Isaacson R. (2010). Opowieść ojca przez mongolskie stepy w poszukiwaniu cudu. Warszawa: Nasza Księgarnia. Izdebska H. (1975). Aby szkoła dała się lubić. Warszawa: Nasza Księgarnia. Jackson L. (2005). Świry, dziwadła i zespół Aspergera. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna we współpracy z Wydawnictwem Fundacja SYNAPSIS. Kalat J.W. (2006). Biologiczne podstawy psychologii. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.313Karga m. (2006). Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji senso-rycznej u małego dziecka [w:] B. Cytowska, B. Winczura (red. nauk.) Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawni-cza „ImPULS”.Kaufman B.N. (1995). Uwierzyć w cud, prawdziwa historia Robertita. Warszawa: Fun-dacja SYNAPISIS. King G. (2003). Umiejętności terapeutyczne nauczycieli. Gdańsk: Gdańskie Wydaw-nictwo Pedagogiczne. Kiyosaki R. (2013). Dlaczego piątkowi uczniowie pracują dla trójkowych, a czwór-kowi zostają urzędnikami, Osielsko: Instytut Praktycznej Edukacji.Kołakowski A., Pisula A. (2012). Sposób na trudne dziecko, przyjazna terapia behawio-ralna. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Kostkiewicz J. (2003). Wprowadzenie do pedagogiki ogólnej. Stalowa Wola: Oficyna Wydawnicza Fundacji Uniwersyteckiej.Kozdroń A. (2018). Trudne doświadczenia rodzinne. Jak się z nich wyzwolić i być szczęśliwym? Warszawa: DIFIN SA.Kruk-Lasocka J. (2012). Epidemia autyzmu – pułapki cywilizacyjne czy trudności diagnostyczne [w:] m. Sekułowicz, m. Oleniacz (red. nauk.) Niesamodzielność. Studia z pedagogiki specjalnej. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.Krzywisz-Rynkiewicz B. (2008). Odpowiedzialność podmiotowa dzieci. Jak rozumieć i inspirować jej rozwój. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. Kupisiewicz Cz. (1995). Podstawy dydaktyki ogólnej. Warszawa: Polska Oficyna Wydawnicza „BGW”. Kutscher m. (2007). Dzieci z zaburzeniami łączonymi. Warszawa: Wydawnictwo K.E. Liber.Leventhal H. Patrick-miller L. (2005). Emocje a choroby somatyczne – przyczyny i wskaźniki podatności na zachorowania [w:] m. Lewis, J.m. Haviland-Jones (red. nauk.) Psychologia emocji. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. Liberska H. (2011). Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym – możliwości i ogranicze-nia rozwoju. Warszawa: Difin SA. Łuczak B. (2000). Niepowodzenia w nauce, przyczyny, skutki, zapobieganie. Poznań: Oficyna Wydawnicza Poznań G & P. maas V.F. (1998). Uczenie się przez zmysły: wprowadzenie do teorii integracji senso-rycznej. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne Spółka Akcyjna.maas V.F. (2007). Integracja sensoryczna a neuronauka – od narodzin do starości. War-szawa: Fundacja Innowacja i Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna. maciarz A. (1996). Poradnik Opiekuńczo – Wychowawczy. Zielona Góra: Wydawnic-two „YERBUm”. maciarz A., Drała D. (2010). Dziecko autystyczne z zespołem Aspergera. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. michałowski S. (1993). Pedagogika wartości. Bielsko-Biała: Wydawnictwo DEBIT.Niehoff D. (2011). Biologia przemocy. Poznań: media Rodzina. Nowicka A. (2001). Psychospołeczna integracja dzieci przewlekle chorych w szkole podstawowej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”. 314Oatley K. Jenkins J.m. (2003). Zrozumieć emocje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Ogińska-Buli N., Juczyński Z. (2010). Stres a zdrowie. Warszawa: Wydawnictwo DIFIN SA. Okoń W. (2001). Słownik pedagogiczny. Warszawa: PWN. Olechowicz H. (1997). Dobre chwile z naszym dzieckiem. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne.Pacyna S.m.B. (1998). Rodzinne uwarunkowania zachowania dziecka w świetle psy-chologii klinicznej. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne. Palak Z., Bujanowska A. (2008). Kompetencje pedagoga specjalnego. Lublin: Wydaw-nictwo UmSC. Pennock K. (1992). Ratowanie dzieci z uszkodzeniem mózgu. Toruń: Bookinista – Wydawnictwo. Pisula E. (2000). Autyzm u dzieci. Diagnoza, klasyfikacja etiologia. Warszawa: Wydaw-nictwo Naukowe PWN. Pisula E. (2005). Małe dziecko z autyzmem, diagnoza i terapia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.Pisula E. (2010). Autyzm przyczyny, symptomy, terapia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnic-two Psychologiczne.Pospiszył K. (1980). Ojciec a rozwój dziecka. Warszawa: Wiedza Powszechna.Przetacznikowa m. (1967). Rozwój psychiczny dzieci i młodzieży. Warszawa: Pań-stwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych. Przyrowski Z. (2012). Integracja sensoryczna. Wprowadzenie do teorii, diagnozy i terapii. Warszawa: Empis. Radziwiłłowicz W. (2004). Rozwój poznawczy dzieci w młodszym wieku szkolnym. Kraków: Oficyna Wydawnicza „ImPULS”.Randall P. Parker J. (2002). Autyzm jak pomóc rodzinie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnic-two Psychologiczne.Richardson R.W., Richardson L.A. (1999). Najstarsze, średnie, najmłodsze. Jak kolej-ność narodzin wpływa na twój charakter. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psy-chologiczne.Rostowski J. (2010). Rozwój mózgu człowieka w cyklu życia. Warszawa: DIFIN SA.Rothschild B. (2014). Ciało pamięta. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiel-lońskiego.Rozporządzenie ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 w sprawie ramo-wych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. nr 61, poz. 624).Rozporządzenie ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 w sprawie organi-zowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z dnia 12 lutego 2009). Rudnicka-Drożak E. (2014). Czynniki kształtujące stan zdrowia (w:) T.B Kulik, A. Pacian (red. nauk.) Zdrowie publiczne. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Sajdera J. (2006). Edukacja przedszkolna w teorii i praktyce. Opole: Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Sakson-Obada O. (2009). Pamięć ciała, JA cielesne w relacji przywiązania i w traumie. Warszawa: DIFIN SA.315Satir V. (2000). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psy-chologiczne. Schaffer H.R. (2006). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN.Schaffer H.R. (2010). Psychologia rozwojowa, podstawowe pojęcia. Kraków: Wydaw-nictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Seach D., Lloyd m., Preston m. (2006). Pomóż dziecku z autyzmem. Warszawa: Wydawnictwo K.E. Liber.Seley H. (1960). Stres życia. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie. Senator D. (2012). Więź zdezorganizowana jako czynnik ryzyka patologii w dzieciń-stwie i dorosłości [w:] B. Tryjarska (2012). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciń-stwie a zaburzenia w dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.Smith A. (1989). Umysł. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie.Spitzer m. (2007). Jak uczy się mózg. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Steuden m. (2008). Struktura i funkcja układu nerwowego [w:] Ł. Domańska, A.R. Bor-kowska (red. nauk.) Podstawy neuropsychologii klinicznej. Lublin: Wydawnictwo UmCS. Strumińska A. (2003). Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne. Sztompka P. (2012). Socjologia. Analiza społeczeństwa. Kraków: Wydawnictwo Znak. Szulc W. (2011). Arteterapia. Warszawa: DIFIN SA. Szulc. W. (2014). Szkoły i programy kształcenia arteterapuetów (w:) B. Łozay, A. Chmielnicka-Plaskoty (red. nauk.) Arteterapia cz. 1, Warszawa: DIFIN SA. Szymańska A. (2003). Elementy psychoterapii w zajęciach hipoterapeutycznych (w:) A. Strumińska (red. nauk.) Psychopedagogiczne aspekty hipoterapii dzieci i mło-dzieży niepełnosprawnych intelektualnie. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne.Taylor P.G. (2011). Spektrum zaburzeń autystycznych. Przewodnik dla początkują-cych. Podstawowe informacje dla rodziców i pedagogów. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Tombak m. (1999). Droga do zdrowia. Łódź: Firma Księgarska Serwis Galaktyka Sp. z o.o. Turner J.S., Helis D.B. (1999). Rozwój człowieka. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.Vasta R., Haith m.m., miller S.A. (1995). Psychologia dziecka. Warszawa: WSIP.Von der Kolk B.A. (1994). The body keeps the score. Harvard: Harvard Review of Psy-chiatry, 1.Wciórka J. (2008). Kryteria diagnostyczne według DSM-IV-TR. Wrocław: Elsevier Urban & Partner. Wiela-Hejeńska A., Łapiński Ł. (2010). Niepożądane działania leków – rodzaje, podział, przyczyny i skutki ekonomiczne. Warszawa: Farm Pol. Wilczek-Rużyczka E. (2002). Empatia i jej rozwój u osób pomagających. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Wilmot W.W., Hocker J.L. (2011). Konflikty międzyludzkie. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. 316Winter m. (2006). Zespół Aspergera. Co nauczyciel wiedzieć powinien. Warszawa: Fraszka Edukacyjna. Witak-Światłowicz L. (2006). Wczesne komunikowanie się dziecka, narodziny miłości (w:) B. Cytowska, B. Winczura (red. nauk.) Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.Woynarowska B. (2010). Edukacja zdrowotna. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.Zoller D. (1995). Gdybym mógł z wami rozmawiać, autystyczny chłopiec szuka poro-zumienia. Warszawa: Wydawnictwo Fundacja Synapsis. netografiaŹródło: http://czydelfinoterapia.Pl/artykuly/nie-ma-dowodow-naukowych-ale-efekty-sie-pojawiaja/.Źródło: http://bycblizejsiebie.Pl/.Źródło: http://czydelfinoterapia.pl/artykuly/zaskakujace-stanowisko-dr-nathansona-o-uzyciu-sztucznego-delfina-w-dat/. Źródło: http://pl.Wikipedia.Org/wiki/akceptacja. Źródło: http://www.autism-society.org/about-the-autism-society/history/.Źródło: http://www.dsm5.org/.Źródło: http://www.giffordlectures.org/author.asp?authorid=240. Źródło: http://www.nobelprize.org/nobel_prizes/medicine/laureates/1932/sherrington--bio.html. Źródło: http://www.parpa.pl/download/remedium/zespolstycz.pdf.Źródło: https://dictionary.cambridge.org/pl/dictionary/english/integration.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/eugen_bleuler.Źródło: https://polskiautyzm.pl/klasyfikacje-diagnostyczne-autyzmu/.Źródło: https://ptfarm.pl/pub/file/farmacja%20polska/2010/04-2010/08%20%20ndl.pdf.Źródło: www.icd-code.de/icd/code/f84.5.html.Źródło: www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/2419.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł