Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
Spis treści:
Wstęp Część I. KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata dr Mirosława Nerło Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dr Aneta Jegier Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy dr Anna Mikler-Chwastek Część II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się dr Anna Mikler-Chwastek Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących dr Joanna Kobosko Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD) mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową mgr Agnieszka Gąstoł Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie dr Patrycja Jurkiewicz Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi mgr Iwona Konieczna Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD – przesłanki dla praktyki terapeutycznej dr Anna Banasiak Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo dr Katarzyna Nawrocka Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi mgr Agnieszka Gąstoł Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców dr Aleksandra Lukasek Część III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI Rozdział 1. Nauczyciel – jego wartości, przekonania i postawa dr Jolanta Jarocka-Piesik Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci mgr Edyta Ćwikła Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori mgr Kinga Chmiel Na zakończenie…
dr Ewa Drozd: (…) książkę należy polecić wszystkim zainteresowanym rozwojem emocjonalno-społecznym dzieci, czyli nauczycielom, rodzicom, wychowawcom, pedagogom i psychologom, a także studentom kierunków pedagogicznych. My- ślę, że zaprezentowane w publikacji treści dadzą powody do refleksji i staną się inspiracją do poszukiwań najlepszych sposobów i możliwości stworzenia dzieciom dobrych warunków do rozwoju emocjonalno-społecznego.
Aneta Jegier doktor nauk humanistycznych, wykładowca w Katedrze Pedagogiki Małego Dziecka w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, prezes Stowarzyszenia na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Jest autorką i redaktorką książek, poradników i artykułów o problemach wychowawczych i edukacyjnych w przedszkolu i szkole. W działalności naukowej podejmuje zagadnienia diagnostyczne i eksperymentalne sytuacji dzieci w placówkach edukacyjnych. Prowadzi zajęcia warsztatowe dla studentów, nauczycieli i rodziców.
Beata Szurowska doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka licznych książek i artykułów na temat zaburzeń odżywiania oraz wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci). Zainteresowania naukowe i badawcze: kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaburzenie odżywiania.
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł