Twój koszyk zakupów jest pusty!
58,50 zł
76,50 zł
49,50 zł
40,50 zł
/
Cena detaliczna
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52.20 zł
10% taniej
Wychowanie emocjonalno-społeczne jest trudnym zadaniem, jakie stoi przed dorosłymi, zajmującymi się dziećmi ze specjalnymi potrzebami. Ten obszar rozwojowy powinien być wspierany zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole. Istotne jest położenie nacisku na rozwijanie u dzieci umiejętności radzenia sobie z odreagowywaniem napięcia fizycznego i emocjonalnego oraz wspieranie umiejętności z zakresu budowania relacji w grupie. Takim dzieciom łatwiej jest sprostać nowym wyzwaniom oraz żyć w zgodzie ze sobą i innymi. Książka jest adresowana do osób zajmujących się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami. Intuicyjne podążanie za rozumowaniem dziecięcym i tłumaczenie społecznego świata jest bowiem ważnym elementem wspomagania dziecięcego rozwoju.
Spis treści:
Wstęp Część I. KSZTAŁTOWANIE ROZWOJU SPOŁECZNO-EMOCJONALNEGO DZIECI Rozdział 1. Społeczno-emocjonalny rozwój dziecka, czyli o poznawaniu i rozumieniu siebie oraz świata dr Mirosława Nerło Rozdział 2. Treningi umiejętności społecznych dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym dr Aneta Jegier Rozdział 3. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci poprzez gry i zabawy dr Anna Mikler-Chwastek Część II. WSPIERANIE ROZWOJU UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH DZIECI ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI Rozdział 1. Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się dr Anna Mikler-Chwastek Rozdział 2. Wspieranie rozwoju kompetencji społecznych u dzieci głuchych i słabosłyszących dr Joanna Kobosko Rozdział 3. Dzieci z zaburzeniem przetwarzania słuchowego (APD) mgr Joanna Rostkowska, dr Beata Wojewódzka Rozdział 4. Kształtowanie umiejętności społecznych dziecka z niepełnosprawnością ruchową mgr Agnieszka Gąstoł Rozdział 5. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie dr Patrycja Jurkiewicz Rozdział 6. Dzieci z chorobami przewlekłymi mgr Iwona Konieczna Rozdział 7. Analiza społecznego funkcjonowania dziecka z ASD – przesłanki dla praktyki terapeutycznej dr Anna Banasiak Rozdział 8. Dzieci zaniedbane środowiskowo dr Katarzyna Nawrocka Rozdział 9. Trudności w kształtowaniu umiejętności społecznych dzieci związane z różnicami kulturowymi czy językowymi mgr Agnieszka Gąstoł Rozdział 10. Dzieci zdolne i uzdolnione dr Alicja Baum, dr Joanna Łukasiewicz-Wieleba Rozdział 11. Dziecko w sytuacji rozstania rodziców dr Aleksandra Lukasek Część III. ROLA NAUCZYCIELA W KSZTAŁTOWANIU ROZWOJU EMOCJONALNO-SPOŁECZNEGO DZIECI Rozdział 1. Nauczyciel – jego wartości, przekonania i postawa dr Jolanta Jarocka-Piesik Rozdział 2. Wpływ oceny na kształtowanie umiejętności społecznych dzieci mgr Edyta Ćwikła Rozdział 3. Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka w przedszkolu Montessori mgr Kinga Chmiel Na zakończenie…
dr Ewa Drozd: (…) książkę należy polecić wszystkim zainteresowanym rozwojem emocjonalno-społecznym dzieci, czyli nauczycielom, rodzicom, wychowawcom, pedagogom i psychologom, a także studentom kierunków pedagogicznych. My- ślę, że zaprezentowane w publikacji treści dadzą powody do refleksji i staną się inspiracją do poszukiwań najlepszych sposobów i możliwości stworzenia dzieciom dobrych warunków do rozwoju emocjonalno-społecznego.
Aneta Jegier doktor nauk humanistycznych, wykładowca w Katedrze Pedagogiki Małego Dziecka w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, prezes Stowarzyszenia na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi. Jest autorką i redaktorką książek, poradników i artykułów o problemach wychowawczych i edukacyjnych w przedszkolu i szkole. W działalności naukowej podejmuje zagadnienia diagnostyczne i eksperymentalne sytuacji dzieci w placówkach edukacyjnych. Prowadzi zajęcia warsztatowe dla studentów, nauczycieli i rodziców.
Beata Szurowska doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki; adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie. Autorka licznych książek i artykułów na temat zaburzeń odżywiania oraz wychowania i wspomagania rozwoju małych dzieci. Od wielu lat współpracuje z wydawnictwami edukacyjnymi (jest autorką podręczników, pakietów dla dzieci, pomocy dydaktycznych dla dzieci i nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej oraz opowiadań, wierszy, słuchowisk radiowych). Jest laureatem Nagrody im. W. Hulewicza (przyznanej za poezję i eseistykę) i Nagrody im. L. Wiszniewskiego (przyznanej za twórczość dla dzieci). Zainteresowania naukowe i badawcze: kompleksowe wspomaganie rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, zaburzenie odżywiania.
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-..
63.00 zł 70.00 zł Cena netto: 60.00 zł
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez zorganizowane grupy przestępcze i organizacje terrorystyczne czynnościom operacyjno-rozpoznawczym i procesowym prowadzonym przez służby państw w celu ich rozbicia. Opracowanie przedstawia zasadnicze aspekty techniki przestępczej zmierzającej do ukrycia majątku związanego z przestępstwem. W publikacji scharakteryzowano możliwe sposoby działań przestępczych zmierzające do uniemożliwienia organom ścigania identyfikacji i lokalizacji mieni..
67.50 zł 75.00 zł Cena netto: 64.29 zł
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Pierwsza na rynku polskim książka poświęcona prognozowaniu zagrożeń terrorystycznych, a równocześnie jedna z nielicznych dotyczących prognozowania zagrożeń dla bezpieczeństwa. Autor podkreśla w niej powiązania pomiędzy nauką a praktyką, stąd m.in. obszerne wykorzystanie dorobku amerykańskiej szkoły analizy wywiadowczej, która w modelowy sposób łączy teorię naukową i znaczenie utylitarne. Publikacja może być wykorzystana w charakterze swoistego podręcznika tworzenia analiz i prognoz strategiczn..
Publikacja będzie służyć wsparciem dla dorosłych osób z afazją na niełatwej drodze do odzyskania utraconej sprawności językowej. Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgr..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Zagrożonym stało się życie współczesnego człowieka, kultura będąca jego wytworem, społeczeństwo, w którym żyje, państwo, którego powinnością jest zapewnienie bezpieczeństwa, kontynent, na którym przebywa i glob, gdzie zaistniało życie. Zagrożenia początkowo mało znaczące, obecnie stały się tak istotne, że człowiek zamiast czerpać radość z życia wśród tych wszystkich dóbr, które sobie wytworzył i świata, który sobie podporządkował, poczuł strach i ułomność swojej potęgi. Książka jest kon..