Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć. Część 6
- Autor: Ewa Grudziewska redakcja naukowa
- Wydawca: Difin
- ISBN: 978-83-8270-286-6
- Data wydania: 2024
- Liczba stron/format: 188/B5
- Oprawa: miękka
Cena detaliczna
-
52.00 zł
46.80 zł
- Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46.80 zł
- Darmowa dostawa od 200 zł
- Wysyłka w ciągu 24h
10% taniej
Część szósta serii Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć zawiera propozycje programów socjoterapeutycznych adresowanych do różnych grup odbiorców, przede wszystkim przejawiających zaburzenia zachowania, a także zaburzenia w zakresie funkcjonowania emocjonalnego.
Programy socjoterapeutyczne poruszają zagadnienia dotyczące trudności m.in. w:
- budowaniu relacji u dzieci w młodszym wieku szkolnym;
- kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie wynikające z braku zaufania w relacjach z innymi ludźmi (w tym z rówieśnikami) wśród dzieci w wieku 8–10 lat;
- funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej wśród dzieci z klas VII szkoły podstawowej, będące wynikiem izolacji z powodu pandemii COVID-19.
W serii:
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Socjoterapia w pracy z młodzieżą nieprzystosowaną społecznie
Marta Porembska
Rozdział 2. „Moja reakcja w relacjach” – program socjoterapeutyczny dla uczniów klas II szkoły podstawowej doświadczających trudności w budowaniu relacji rówieśniczych
Urszula Kurtz
Rozdział 3. „Dzieci zmieniają świat” – program socjoterapeutyczny służący rozwijaniu zdrowych relacji opartych na zaufaniu oraz kształtowaniu adekwatnego obrazu samego siebie
Anna Izdebska
Rozdział 4. „Wciśnij Esc i żyj – w zgodzie ze sobą i światem” – program socjoterapeutyczny usprawniający funkcjonowanie w grupie rówieśniczej dzieci z klas VII zaburzone przez izolację z powodu pandemii COVID-19
Anna Buczek
Monografia pod redakcją dr Ewy Grudziewskiej to kolejna część wartościowej serii zapoczątkowanej w roku 2015, a mającej na celu upowszechnianie metodycznych materiałów z zakresu socjoterapii dzieci i młodzieży. (…) Prezentacja samych programów ma typową formę, ukazującą działania terapeutyczne jako aktywności celowe, ustrukturyzowane w czasie, stosujące zróżnicowane metody i techniki. Na uwagę zasługuje fakt, że obok wielkiej liczby aktywności zaczerpniętych z istniejących źródeł metodycznych, pojawiają się w projektach pomysły autorskie.
Ewa Grudziewska doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, pedagog resocjalizacyjny, arteterapeutka. Autorka dwóch serii wydawniczych: Socjoterapia w pracy z dziećmi i młodzieżą. Programy zajęć oraz Metodyka pracy socjalnej oraz książek i artykułów naukowych z zakresu resocjalizacji i pracy socjalnej.
Książki tego autora
redakcja naukowa