Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Kim są single i singielki i ile osób żyje bez partnera w Polsce? Jaka jest dynamika życia w pojedynkę – kto i jak długo pozostaje bez pary? Jaki jest stosunek osób niemających partnera do życia w pojedynkę – ilu jest singli z wyboru, czy planują tak żyć na stałe i czy są ze swojego życia zadowoleni? Czym różni się życie singielek i singli? Jakie doświadczenia specyfikują życie bez pary przed trzydziestką, a jakie później? Jakie są biografie intymne singli i singielek – czy i w ilu związkach byli, dlaczego są sami, jakich partnerów szukają, czy prowadzą aktywne życie seksualne?Przedkładana czytelnikowi książka daje odpowiedzi na te i inne jeszcze pytania dotyczące doświadczeń osób żyjących w pojedynkę w Polsce. Celem publikacji było stworzenie szczegółowej, kompleksowej i komplementarnej charakterystyki osób żyjących w pojedynkę w odwołaniu do badań na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. Uwzględniono więc w niej różne zmienne empiryczne, których wzajemne relacje definiują charakter bycia singlem i singielką. Podjęto także próbę analizy doświadczeń związanych z życiem bez pary jako etapu biograficznego kobiet i mężczyzn. Celem było także rozpoznanie tej sfery życia singli i singielek, która dotąd w badaniach zjawiska życia w pojedynkę nie była podejmowana, czyli intymności i seksualności.Intencją autorów było przygotowanie opracowania będącego źródłem szczegółowych danych, w którym opis przeważa nad interpretacją. Raport ten przeznaczony jest nie tylko dla badaczy przemian życia intymnego, rodzinnego, ale także dla wszystkich osób szukających informacji statystycznych na temat życia w pojedynkę – studentów, dziennikarzy/publicystów itp.
Spis treści: Wprowadzenie
Rozdział 1. W parze czy w pojedynkę? Polacy według stanu cywilnego formalnego i faktycznego oraz wieku i płci
Rozdział 2. Kim są single i singielki w Polsce? 2.1. Społeczno-demograficzna charakterystyka osób niemających partnera/ki – perspektywa szerokiej definicji singla2.1.1. Osoby niemające partnera/ki wg wieku i płci2.1.2. Osoby niemające partnera/ki wg miejsca zamieszkania2.1.3. Osoby niemające partnera/ki wg stanu cywilnego formalnego2.1.4. Osoby niemające partnera/ki wg dzietności2.1.5. Osoby niemające partnera/ki wg samodzielności mieszkaniowej2.1.6. Osoby niemające partnera/ki wg wykształcenia2.1.7. Osoby niemające partnera/ki wg sytuacji zawodowej2.1.8. Osoby niemające partnera/ki wg sytuacji ekonomicznej2.1.9. Osoby niemające partnera/ki wg stosunku do wiaryPodsumowanie
2.2. Społeczno-demograficzna charakterystyka podkategorii/subkategorii osób niemających partnera/ki – perspektywa wąskiej definicji singla2.2.1. Singiel i singielka – osoba niemająca partnera w wieku powyżej 25 lat2.2.2. Singiel i singielka – osoba niemająca partnera/ki w wieku powyżej 25 lat mieszkająca samodzielnie2.2.3. Singiel singielka – osoba niemająca partnera w wieku powyżej 25 lat mieszkająca samodzielnie, w mieście, bezdzietna, stanu wolnego2.2.4. Single i singielki 25–49 lat miejscy i wielkomiejscy, mieszkający samodzielnie, bezdzietni, stanu wolnego, z wykształceniem wyższymPodsumowanie Rozdział 3. Bycie singielką i singlem jako doświadczenie niejednorazowe
3.1. Życie „bez pary”. Doświadczenia związane z byciem osobą niemającą partnera/ki3.1.1. Za krótko czy za długo? Czas życia bez partnera3.1.2. Stosunek singli i singielek do życia „bez pary”3.1.2.1. Bycie singielką i singlem – wybór czy zbieg okoliczności?3.1.2.2. Bycie singielką i singlem w przyszłości – tymczasowość czy stałość?3.1.2.3. Bycie singlem i singielką – czasowość wyboru czy mimowolna stałość?3.1.3. Dlaczego bez partnera? Przyczyny życia w pojedynkęPodsumowanie
3.2. Życie „bez pary” a życie „w parze”. Doświadczenia w związkach i stosunek do bycia w związku osób niemających partnera/ki3.2.1. Doświadczenia w związkach3.2.2. Stosunek singielek i singli do bycia w związkuPodsumowanie
Rozdział 4. Kogo szuka singielka, z kim chciałby być singiel?
4.1. Preferowane cechy potencjalnych partnerów/ek4.1.1. Preferowane cechy partnerów – ranking preferencji według płci4.1.2. Preferowane cechy partnerów – ranking preferencji według wiekuPodsumowanie
4.2. Cechy społeczno-demograficzne osób niemających partnera/ki a oczekiwania wobec cech statusowych i wykształcenia, doświadczeń w związkach, wyglądu i osobowości potencjalnego partnera4.2.1. Oczekiwania wobec potencjalnego partnera/ki w zakresie cech związanych z funkcjonowaniem w obszarze życia zawodowego i statusu4.2.2. Oczekiwania wobec potencjalnego partnera/ki w zakresie cech związanych z funkcjonowaniem w związku4.2.3. Oczekiwania w zakresie atrakcyjności fizycznej potencjalnego partnera/ki4.2.4. Oczekiwania singli i singielek w zakresie cech osobowości potencjalnego partnera/kiPodsumowanie
4.3. Doświadczenia związane z życiem w pojedynkę a oczekiwania singielek i singli wobec potencjalnych partnerów/ek4.3.1. Stosunek do życia w pojedynkę w przyszłości a oczekiwania wobec partnera4.3.2. Stosunek do bycia w związku a oczekiwania wobec partneraPodsumowanie
Rozdział 5. Styl życia singla i singielki
5.1. Prywatność, samodzielność, zadowolenie z sytuacji zawodowej5.2. Samotność, towarzyskość, zabawowość5.3. Wolność – zadowolenie ze swojego życia i atrakcyjnościPodsumowanie
Rozdział 6. Jakie jest życie seksualne singli i singielek?
6.1. Czy, jak, z kim i gdzie single i singielki uprawiają seks Preferencje i doświadczenia seksualne6.1.1. „Rok z życia seksualnego” singla i singielki – dynamika życia seksualnego i partnerzy seksualni6.1.2. „Seks w pojedynkę” – doświadczenia autoerotyzmu i opinie masturbacji6.1.3. Ryzykowne zachowania seksualne singli i singielekPodsumowanie
6.2. Czy single i singielki lubią seks? Potrzeby seksualne i zadowolenie z życia seksualnego6.2.1. Zadowolenie z życia seksualnego i rola seksu w życiu singli i singielek6.2.2. Potrzeby seksualne singli i singielek6.2.3. Kondycja seksualna singli i singielek, problemy i obawy6.2.4. Przekonania na temat seksu i marzenia seksualnePodsumowanie
6.3. #Życie seksualne# singla i singielki# on-line6.3.1. Relacje seksualne singli i singielek w społecznej przestrzeni Internetu6.3.2. Czego poszukuje w Internecie na temat seksu singielka i singiel?Podsumowanie
Rozdział 7. Status intymny: osoba niemająca partnera/ki. Wnioski z badań
7.1. Bycie singielką a bycie singlem7.1.1. „Statystyczny” singiel 7.1.2. „Statystyczna” singielka7.1.3. Płeć a różnice doświadczeń w byciu osobą niemającą partnera/ki7.2. Zmienność doświadczeń osób niemających partnera/ki7.2.1. Bycie singlem i singielką przed trzydziestym rokiem życia – status intymny „przed” lub „pomiędzy” byciem w parze7.2.2. Bycie singlem i singielką po trzydziestym roku życia – status intymny „przed”, „po”, „między” lub „zamiast” życia w parze7.2.3. Wiek a odmienność doświadczeń osób niemających partnera/kiPodsumowanie
Bibliografia
Spis wykresów
Spis tabel
prof. dr hab. Ireneusz Krzemiński:Sądzę, że mamy do czynienia z bardzo solidną i rozbijającą różne stereotypy pracą na temat „bycia singlem/singielką” we współczesnej Polsce. (…) Ważną kwestią tego badania, i jego zaletą, jest bardzo szczegółowy opis elementów, budujących samotne, samodzielne życie, a także – stworzenie dominującego w tej kategorii obrazu singla ze względu na kontekst społeczny, to znaczy – poziom życia, pozycję społeczną, wykształcenie. (…) Badanie przynosi też bogatą wiedzę na temat życia seksualnego singli, i kwestii tak ważnych dla zrozumienia i oceny życia w pojedynkę, czyli po pierwsze – wartości życiowych, po drugie – zadowolenia z własnego życia.
Emilia Paprzycka socjolog, adiunkt na Wydziale Nauk Społecznych SGGW w Warszawie, zajmuje się problematyką przemian obyczajowości i intymności, alternatywnymi formami małżeńsko-rodzinnego, dynamiką przebiegu współczesnych związków intymnych, wzorcami kobiecości i męskości. Specjalizuje się w metodologii badań ilościowych i jakościowych. Od 2003 roku prowadzi badania środowiska singli i zjawiska życia w pojedynkę. Zrealizowane projekty badawcze: Kobiecość i jej kształtowanie się u kobiet nierealizujących tradycyjnego scenariusza życia, Single - męska perspektywa, Single w Polsce, a także Płeć społeczno-kulturowa Polaków, Gender w podręcznikach, Kapitał seksualny na rynku pracy. Autorka i współautorka artykułów i raportów. Członkini polskich i międzynarodowych stowarzyszeń profesjonalnych m.in. European Sociological Association - ESA Research Network: Sociology of Families and Intimate Lives, International Association for Relationship Research, Gender and Education Association.
Zbigniew Izdebski pedagog, doradca rodzinny, seksuolog, specjalista w zakresie zdrowia publicznego. Kierownik Katedry Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Uniwersytetu Warszawskiego, Kierownik Katedry Seksuologii, Poradnictwa i Resocjalizacji Uniwersytetu Zielonogórskiego. W latach 2005-2012 Dziekan Wydziału Pedagogiki, Socjologii i Nauk o Zdrowiu UZ. Inicjator i organizator Ogólnopolskich Debat o Zdrowiu Seksualnym. Prezes Stowarzyszenia do Walki z Dziecięcą Prostytucją i Pornografią "Pro-Ecpat" (2002), Honorowy Członek Niemieckiego Towarzystwa Wychowania Seksualnego (2008), Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Naukowego "Zagrożenia Cywilizacyjne i Zdrowie Publiczne". Od 2010 roku jest Współpracownikiem Naukowym Instytutu ds. Badań nad Seksem, Płciowością i Prokreacją im. Kinsey'a w Uniwersytecie Indiana w USA. W latach 2005-2011 Sekretarz Naukowy Polskiej Akademii Medycyny, odznaczony złotym medalem Światowej Akademii Medycyny im. Alberta Schweitzera za humanizację medycyny. Jest autorem licznych polskich i międzynarodowych badań nad seksualnością człowieka. Popularyzuje wiedzę z zakresu zdrowia seksualnego w prasie, radiu i telewizji.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł