Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka stanowi istotny głos w dyskusji nad uwarunkowaniami, specyfiką, sposobami przezwyciężania i skutkami sytuacji trudnych, które są udziałem młodzieży. Umożliwi ona pogłębienie refleksji nad znaczeniem sytuacji trudnych, ich istotą, poszukiwaniem sposobów konstruktywnego rozwiązywania tych sytuacji przez młodzież.
Spis treści:
Wstęp
Część pierwsza. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży dorastającej w sytuacji konfliktu społecznego w relacji do rodzinnych uwarunkowań
Rozdział 1. Problematyka strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego z uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań – w literaturze przedmiotu
1. Sytuacja konfliktu społecznego jako sytuacja trudna 2. Strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w kontekście sytuacji konfliktu społecznego 3. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego 4. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego
Rozdział 2. Założenia metodologiczne i prezentacja metody badań
1. Problem badawczy 2. Metoda i narzędzia badawcze 3. Badana grupa i procedura badania
Rozdział 3. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego w świetle wyników badań
1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego 2. Strategie radzenia sobie rodziców w sytuacji konfliktu społecznego w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie w sytuacji konfliktu społecznego 3. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii destruktywnego i konstruktywnego radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego 4. Podsumowanie wyników badań
Część druga. Radzenie sobie młodzieży z niepełnosprawnością w sytuacjach trudnych
Rozdział 1. Dorastanie jako okres zmagań z sytuacjami trudnymi
1. Obszary zadań rozwojowych i sytuacji trudnych młodzieży 2. Aktywność zaradcza młodzieży wobec sytuacji trudnych 3. Uwarunkowania i efektywność radzenia sobie
Rozdział 2. Typowe i specyficzne sytuacje trudne oraz aktywność zaradcza młodzieży z niepełnosprawnością
1. Niepełnosprawność jako czynnik psychologicznego stresu zadaniowego i społecznego 2. Społeczne i osobiste oblicza sytuacji trudnych młodzieży niepełnosprawnej 3. Dynamika radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością w kontekście uniwersalnego procesu przystosowania 4. Specyficzne sytuacje trudne i radzenie sobie różnych grup młodzieży niepełnosprawnej 4.1. Młodzież z zaburzeniami widzenia 4.2. Młodzież z zaburzeniami słyszenia 4.3. Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną 4.4. Młodzież z dysfunkcją narządu ruchu 4.5. Młodzież przewlekle chora
Rozdział 3. Pomoc młodzieży niepełnosprawnej w przezwyciężaniu sytuacji trudnych w kontekście różnych podejść teoretycznych
Rozdział 4. Metody badania doświadczeń stresowych i aktywności zaradczej młodzieży niepełnosprawnej
Część trzecia. Autodestruktywne zachowania młodzieży w sytuacjach trudnych
Rozdział 1. Adolescencja czasem niepokoju i buntu
1. Specyfika okresu dorastania w psychologicznej perspektywie 2. Stresory sytuacji trudnych i ich konsekwencje dla adolescentów 3. Etiologia agresji i autoagresji nastolatków 3.1. Agresja 3.2. Autoagresja
Rozdział 2. Wybrane przejawy zachowań autodestruktywnych
1. Samozniszczenie – samobójstwo, samookaleczenia 2. Uzależnienia substancyjne 3. Uzależnienia behawioralne – kult ciała 3.1. Piercing i tatuowanie 3.2. Zaburzenia łaknienia 3.3. Dysmorfofobia 4. Zaburzenia pozorowane
Rozdział 3. Wspomaganie dorastającej młodzieży
Zakończenie Bibliografia Biogramy autorów
Dariusz Adamczyk, Seminare. Poszukiwania naukowe, tom 41 nr 1 (2020)
Prof. dr hab. Bogusława Lachowska: Recenzowana monografia stanowi bardzo rzetelne oraz bardzo ciekawe opracowanie naukowe, wartościowe ze względów teoretycznych i praktycznych. Opracowanie to wypełnia ważną lukę w badaniach nad dobrostanem młodzieży, koncentrując się na kwestii radzenia sobie przez dorastających w sytuacjach konfliktu społecznego. Cennym aspektem książki jest uwzględnienie wewnętrznego zróżnicowania populacji młodzieży, które znajduje swoje odzwierciedlenie w specyfice sytuacji trudnych oraz w strategiach radzenia sobie z nimi. Zwrócono również uwagę na niepełnosprawność, jako czynnik różnicujący interesujące Autorów zjawisko. Prof. dr hab. Danuta Rode: Zmaganie się młodzieży z sytuacjami trudnymi, w tym grup młodzieży pełnosprawnej i niepełnosprawnej, poznanie ich możliwości, strategii w radzeniu sobie z nimi, uwarunkowań aktywności zaradczej adolescentów, to niezaprzeczalnie duża wartość tej monografii. Tematyka tekstów odnosi się do ważnych społecznie oraz interesujących profesjonalnie zagadnień podejmowanych na gruncie dyscyplin naukowych usytuowanych na pograniczu psychologii, pedagogiki i socjologii. Uważna ich lektura pozwoli znaleźć szereg interesujących propozycji i przykładów konkretnych rozwiązań, które mogą być zastosowane w pracy psychologów i innych specjalistów, stanowiąc podstawę działań profilaktycznych, wspierających i korekcyjnych.
Agata Woźniak-Krakowian
psycholog, socjolog, logopeda, doktor, pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu im. Jana Długosza w Częstochowie, kierownik Zakładu Psychologii w Instytucie Nauk Społecznych i Bezpieczeństwa. Jej zainteresowania naukowe i badawcze mają interdyscyplinarny charakter i oscylują wokół problemów: patologii i dewiacji społecznych, pomocy psychologicznej i społecznej, pracy socjalnej.
Danuta Borecka-Biernat prof. nadzw. UWr, dr hab. Kierownik Zakładu Psychologii Edukacji i Wychowania w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują problematykę zaburzeń zachowania w podokresie wczesnej adolescencji, a szczególnie odnoszą się do determinant stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie z trudnościami w sytuacjach społecznych.
Paweł Kurtek
doktor psychologii, pracownik Zakładu Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Jego zainteresowania badawcze dotyczą podmiotowych i sytuacyjnych uwarunkowań adaptacji osób niepełnosprawnych. Szczególne miejsce zajmuje problematyka radzenia sobie młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w sytuacjach trudnych.
44.10 zł 49.00 zł Cena netto: 42.00 zł
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł