Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Autorka przedstawiła psychologię w kontekście aplikacyjnym, specyficznym dla prowadzenia procesu terapii zajęciowej, odnoszącym się przede wszystkim do budowania właściwej relacji z uczestnikiem terapii opartej na wzajemnym zrozumieniu, właściwej komunikacji wpisującej się w podejście Person-Centered Practice. Ważnym elementem publikacji jest także ukazanie problematyki udzielania wsparcia społecznego osobom znajdującym się w sytuacjach trudnych. Wykonywanie zawodu terapeuty wymaga również dbałości o własne zasoby psychiczne poprzez profilaktykę wypalenia zawodowego, radzenie sobie ze stresem czy zarządzanie energią własną. Wiedza psychologiczna podlega ciągłej aktualizacji, pojawiają się nowe subdyscypliny. Jednym z celów niniejszej książki jest wykazanie możliwości stosowania w działaniach terapeutycznych stosunkowo nowej subdyscypliny psychologii – psychologii pozytywnej. Książka zainteresuje terapeutów zajęciowych, niezależnie od ich miejsca zatrudnienia, dla których wiedza z zakresu psychologii wydaje się być kluczowa dla powodzenia realizowania procesu terapii zajęciowej. Adresatami zawartych w niej treści są także członkowie zespołu interdyscyplinarnego, w szczególności lekarze, pielęgniarki, psychologowie czy fizjoterapeuci, dla których interesujące może być poznanie specyfiki pracy terapeutów zajęciowych oraz nabycie wiedzy dotyczącej kierunku zmian dokonujących się w ramach profesjonalizacji zawodu terapeuty, które są zorientowane na dostosowanie do europejskich i światowych standardów. Publikacja może stanowić źródło informacji dla studentów kierunku terapia zajęciowa, którzy dopiero rozpoczną swoją karierę zawodową.
Spis treści:
Wprowadzenie
Rozdział 1. Miejsce psychologii w praktyce terapii zajęciowej
1.1. Rewizja rozumienia terapii zajęciowej w Polsce 1.2. Zadania terapeuty zajęciowego w pracy z różnymi typami klientów 1.3. Znaczenie posiadania podstawowej wiedzy psychologicznej w pełnieniu roli terapeuty zajęciowego
Rozdział 2. Podejście skoncentrowane na osobie (Person-Centered Practice) jako podstawa relacji terapeutycznej
2.1. Podstawowe założenia psychologii humanistycznej 2.2. Czynniki determinujące skuteczność terapii wg Carla Rogersa 2.3. Podejście Person-Centered Practice w terapii zajęciowej
Rozdział 3. Komunikacja w procesie terapii zajęciowej
3.1. Istota komunikacji interpersonalnej 3.2. Komunikacja werbalna 3.2.1. Sztuka słuchania 3.2.2. Sztuka zadawania pytań 3.2.3. Korzystanie z milczenia 3.3. Komunikacja niewerbalna 3.4. Komunikacja w procesie ustalania celów terapeutycznych 3.5. Metody udzielania informacji zwrotnych dotyczących postępów w terapii 3.6. Komunikacja z rodziną uczestnika terapii
Rozdział 4. Udzielanie wsparcia społecznego
4.1. Definiowanie wsparcia społecznego 4.2. Rodzaje wsparcia społecznego 4.3. Znaczenie wsparcia społecznego dla osoby znajdującej się w sytuacji trudnej 4.3.1. Utrata zdrowia jako sytuacja trudna 4.3.1.1. Niepełnosprawność nabyta 4.3.1.2. Choroba 4.3.2. Niepełnosprawność wrodzona 4.3.3. Zaburzenia psychiczne 4.3.4. Wykluczenie i zagrożenie wykluczeniem społecznym 4.3.4.1. Bezdomni 4.3.4.2. Seniorzy 4.3.4.3. Dzieci i młodzież z rodzin zagrożonych ubóstwem i patologiami 4.3.4.4. Inne grupy
Rozdział 5. Psychologia pozytywna w terapii zajęciowej
5.1. Dlaczego psychologia pozytywna? 5.2. Od pesymizmu do optymizmu 5.3. Nadzieja 5.4. Inteligencja emocjonalna w pracy terapeuty 5.5. Wzrost potraumatyczny
Rozdział 6. Dbanie o zasoby terapeuty zajęciowego
6.1. Radzenie sobie ze stresem 6.1.1. Asertywność jako sposób na obronę swojego terytorium psychologicznego 6.1.2. Model zarządzania energią własną 6.2. Profilaktyka wypalenia zawodowego 6.2.1. Charakterystyka wypalenia zawodowego 6.2.2. Superwizja 6.2.3. Grupy Balinta 6.2.4. Równowaga między życiem zawodowym a prywatnym – work-life balance
Podsumowanie
Bibliografia
dr hab. Katarzyna Popiołek, prof. Uniwersytetu SWPS: Terapia zajęciowa w Polsce jest od wielu lat w fazie stagnacji. Rzeczą konieczną jest tchnięcie w nią nowego ducha poprzez wykorzystanie światowych trendów funkcjonujących w tej dziedzinie (…). W ten właśnie nurt świetnie wpisuje się przedstawiona mi do recenzji książka Edyty Janus. Przedstawiona mi do recenzji książka Edyty Janus stanowi kompendium wiedzy psychologicznej potrzebnej terapeucie zajęciowemu, a także dostarcza praktyczne wskazania do jej wykorzystania w pracy. Autorka dokonała bardzo trafnego wyboru treści, opierając się zarówno na klasycznych, jak i najnowszych rozwiązaniach, jakie można znaleźć w literaturze. Na szczególną uwagę zasługuje przystępna forma przekazywania informacji o skomplikowanych procesach, logiczna i czytelna struktura całości książki sprawiającą, że czytelnik nie gubi się w wielości przekazywanych zagadnień, lecz wręcz przeciwnie układają mu się one w klarowny system. (…) Książkę uważam za niezwykle interesującą, napisaną kompetentnie i bardzo potrzebną nie tylko terapeutom zajęciowym, ale także innym czytelnikom zainteresowanym psychologią, zwłaszcza pomocą psychologiczną. dr hab. Aneta Bac: Książka jest niewątpliwie pierwszym tego typu opracowaniem na rynku polskim, dającym doskonałą podstawę do nabycia wiedzy z zakresu psychologii w terapii zajęciowej. W sposób logiczny i uporządkowany, omawia poszczególne problemy psychologii w odniesieniu do praktyki terapeuty zajęciowego, przedstawiając nie tylko podstawy wiedzy czy klasyczne kanony postępowania, lecz również odnosząc się do najnowszej wiedzy z zakresu psychologii, jaką bez wątpienia jest psychologia pozytywna. Niezwykle cenny jest fakt, iż Autorka odniosła całe opracowanie do kompetencji terapeuty zajęciowego zgodnych z wytycznymi Unii Europejskiej i Światowej Federacji Terapii Zajęciowej (WFOT).
Edyta Janus dr nauk humanistycznych w dyscyplinie socjologii, magister psychologii, magister socjologii, absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych (MISH), trener szkoleniowiec. Adiunkt w Katedrze Terapii Zajęciowej na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej Akademii Wychowania Fizycznego im. Bronisława Czecha w Krakowie. O kilku lat zaangażowana w rozwijanie w Polsce nowoczesnej terapii zajęciowej oraz badanie i opisywanie specyfiki wykonywania zawodu terapeuty zajęciowego. Certyfikowany Teacher Training in Occupational Therapy Theory, Practice and Education. Wiedzę i umiejętności z zakresu terapii zajęciowej nabywała w placówkach krajowych, a także w Portugalii, Słowenii, Wielkiej Brytanii.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł