Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
75% taniej
Prezentowane w publikacji badania stanowią wstępne rozpoznanie problemu wzajemnych zależności zachodzących pomiędzy autoedukacją a odpowiedzialnością jednostki. Zostały one zainspirowane wynikami szeroko zakrojonych badań, prowadzonych przez autorkę w latach 2012-2013 nad stanem i uwarunkowaniami autoedukacji studentów studiów pedagogicznych i niepedagogicznych. Łącząc podejście ilościowe i jakościowe, stanowiły one próbę holistycznego ujęcia autoedukacji studentów. Analizując wypowiedzi autobiograficzne osób badanych zauważono między innymi pewną prawidłowość świadcząca o tym, że podejmowanie, przebieg i efekty autoedukacji są związane z gotowością człowieka do bycia odpowiedzialnym, odpowiedzialnego postępowania i ponoszenia odpowiedzialności za swoje decyzje i czyny.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I. Problematyka autoedukacji – aspekty teoretyczne i niektóre badania naukowe
1.1. Pojęcie i podstawowe komponenty procesu autoedukacji1.2. W poszukiwaniu teoretycznych podstaw autoedukacji na gruncie psychologii poznawczej1.3. Niektóre uwarunkowania autoedukacji1.4. Problematyka autoedukacji. Przegląd badań
Rozdział II. Problematyka odpowiedzialności. Przegląd stanowisk
2.1. Odpowiedzialność jako problem filozoficzny2.2. Odpowiedzialność z perspektywy pedagogicznej2.3. Socjologiczne ujęcie odpowiedzialności2.4. Odpowiedzialność i poczucie odpowiedzialności w świetle psychologii – teoretyczne koncepcje i badania naukowe2.5. Odpowiedzialność i autoedukacja – próba uchwycenia wzajemnychpowiązań
Rozdział III. Metodologia badań własnych
3.1. Przedmiot badań, cele, problemy badawcze3.2. Zmienne i wskaźniki3.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze3.4. Charakterystyka grupy badawczej
Rozdział IV. Poczucie odpowiedzialności studentów a ich aktywność autoedukacyjna. Prezentacja wyników badań własnych
4.1. Aktywność autoedukacyjna studentów pedagogiki4.1.1. Stopień aktywności autoedukacyjnej studentów w sferze poznawczej, instrumentalnej, społecznej, biologicznej i duchowej4.1.2. Ogólny stopień aktywności autoedukacyjnej studentów4.2. Stopień poczucia odpowiedzialności badanych studentów pedagogiki4.3. Związek pomiędzy stopniem aktywności autoedukacyjnej a poczuciem odpowiedzialności studentów pedagogiki
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis wykresów
Spis aneksów
Aneksy
dr hab. Janina Świrko-Pilipczuk, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego:Istotne zalety książki dr Violetty Rodek to przede wszystkim bardzo duża zawartość informacyjna, wsparta niezwykle bogatą bibliografią. Najważniejszym walorem pracy jest jednak jej problematyka, głównie kategoria autoedukacji. Aktywność autoedukacyjna może być istotnym czynnikiem realizacji podstawowej wartości, jaką dla każdego człowieka jest mądrość wolności. Książka stanowi dobra podstawę ich własnych refleksji oraz tworzenia innych koncepcji analiz i badań w zaprezentowanym w tej pracy (i nie tylko) zakresie merytorycznym.
Violetta Rodek doktor nauk humanistycznych, adiunkt w Instytucie Pedagogiki w Zakładzie Dydaktyki Ogólnej i Pedeutologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Posiada certyfikaty Mentora i Tutora Akademickiego. Zainteresowania naukowe: autoedukacja w szkole wyższej rozumiana szeroko jako samodzielna praca nad własnym rozwojem w różnych sferach osobowości, jej podstawowe komponenty oraz uwarunkowania. Jest autorką dwóch monografii oraz ponad 30 artykułów zamieszczonych w takich periodykach naukowych, jak: The New Educational Review, Chowanna, Świat i Słowo oraz w pracach zbiorowych. Od 2013 roku realizuje na studiach pedagogicznych program autorski w ramach przedmiotu fakultatywnego dla studentów: Autoedukacja, czyli samodzielna praca nad własnym rozwojem.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł