Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka jest poświęcona problematyce mutyzmu wybiórczego (selektywnego), czyli zaburzeniu wieku dziecięcego, którego głównym objawem jest brak mowy w niektórych sytuacjach społecznych. Wątpliwości i pytania na temat mutyzmu selektywnego towarzyszą rodzicom i ich opiekunom niemal na każdym etapie diagnozy i terapii. Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na możliwie najwięcej pytań, m.in.: - Jakie są dzieci z mutyzmem wybiórczym, czego potrzebują? - Jaką strategię postępowania przyjąć, by jego rozwój przebiegał harmonijnie? - Czym grodzi nieleczony mutyzm wybiórczy? - Dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, terapią i placówką, do której uczęszcza dziecko? Patronat:
Spis treści:
Podziękowania Wstęp
1. Mutyzm wybiórczy – podstawy teoretyczne
Mutyzm wybiórczy słowami dziecka Historia Kryteria diagnostyczne Milczenie w niektórych sytuacjach – główny objaw mutyzmu wybiórczego Mutyzm wybiórczy a inne zaburzenia Zaburzenia lękowe Zaburzenia zachowania a mutyzm wybiórczy Zespół Aspergera Zaburzenia mowy i języka trudności współwystępujące Występowanie Dwujęzyczność (bilingwizm) a mutyzm wybiórczy Bilingwizm a mutyzm wybiórczy – diagnoza różnicowa Etiologia (przyczyny) Czynniki podtrzymujące objawy mutyzmu wybiórczego Mutyzm wybiórczy u starszych dzieci i młodzieży Konsekwencje nieleczenia mutyzmu wybiórczego Podsumowanie w pytaniach
2. Pomoc dziecku z mutyzmem wybiórczym i jego rodzinie
Metody terapeutyczne mutyzmu wybiórczego na świecie Terapia rodzinna Play therapy Metody behawioralne Farmakoterapia Mutyzm wybiórczy w realiach polskiego systemu edukacji i zdrowia Poradnia psychologiczno-pedagogiczna Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka Orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Odroczenie obowiązku szkolnego Poradnia Zdrowia Psychicznego Autorski model pracy terapeutycznej Barbary Ołdakowskiej-Żyłki Diagnoza Wczesne rozpoznanie i interwencja kluczem do sukcesu Wczesne oznaki mutyzmu wybiórczego Sygnał alarmowy od nauczyciela Mutyzm wybiórczy a nieśmiałość Mutyzm wybiórczy a zaburzenia ze spektrum autyzmu Mutyzm wybiórczy a zespół Aspergera Jak oznajmić rodzicom, że podejrzewamy u ich dziecka mutyzm wybiórczy? Terapia indywidualna dziecka Ważne zasady Początek terapii Jak powiedzieć dziecku o terapii? Proces terapeutyczny Specyficzne potrzeby w terapii dziecka z mutyzmem wybiórczym Priorytety w terapii Milczenie w gabinecie terapeutycznym Cierpliwość rodziców i aklimatyzacja dziecka Rodzice, dziecko, zabawa Regresy w terapii Terapia mutyzmu wybiórczego u nastolatków Technologia w terapii mutyzmu wybiórczego – AAC Praca z rodziną Emocje rodziców Klimat rodzin dzieci z mutyzmem wybiórczym Siła rodziców Terapia grupowa dzieci Praca z rodzicami równoległa do terapii grupowej dzieci Głosy rodziców Wczasy terapeutyczne „Moje dziecko czasami milczy”
3. Poradnik dla rodziców
Drodzy Rodzice! Rola rodziców i dalszej rodziny Poza gabinetem terapeuty – rola interwencji w codziennym otoczeniu dziecka Strategie pomocy w rodzinie Mutyzm wybiórczy jako problem podrzędny innym trudnościom Dziecko z mutyzmem wybiórczym w niecodziennych sytuacjach Poza szkołą – zajęcia dodatkowe
4. Poradnik dla nauczycieli i specjalistów
Dziecko z mutyzmem wybiórczym w przedszkolu i szkole Rola wychowawców i nauczycieli Strategie pomocy w placówce edukacyjnej Rola innych specjalistów Współpraca pomiędzy specjalistami Mutyzm mutyzmowi nie równy: dwie płaszczyzny pracy nad mutyzmem wybiórczym Współpraca z rodzicami Pomoc konsultacyjna na odległość
5. Studia przypadków
Mutyzm wybiórczy u bliźniąt Załącznik 1. Kwestionariusz wywiadu Załącznik 2. Zajęcia terapeutyczne dla dzieci z mutyzmem wybiórczym Załącznik 3. Scenariusze zajęć indywidualnych Bibliografia Spis tabel i rysunków
» Mutyzm wybiórczy w "Pytanie na śniadanie" »
Barbara Ołdakowska-Żyłka założycielka pierwszej w Polsce Poradni Terapii Mutyzmu Mówię oraz portalu poświęconego mutyzmowi www.mutyzmportal.pl, pedagog, trenerka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.
Katarzyna Grąbczewska-Różycka psycholog (Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej), logopeda (Akademia Pedagogiki Specjalnej), pedagog (Uniwersytet Warszawski). Ukończyła liczne staże z zakresu psychologii i pedagogiki). Współpracuje z zespołem Poradni Terapii Mutyzmu Mówię, prowadząc grupowe i indywidualne zajęcia dla dzieci. Autorka artykułów na temat mutyzmu wybiórczego.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł