Twój koszyk zakupów jest pusty!
Brunon Hołyst
211.50 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
W książce znajduje się opis drogi dojścia autorki do wyboru zawodu psychologa. Przedstawiony jej oczami obraz studiów na UW w latach 60. Ukazana mistrzowska szkoła prof. Haliny Spionek, twórczyni polskiej szkoły psychologii klinicznej dziecka, z której wywodzi się autorka. Następnie przedstawione zostały trudności związane z odejściem z pracy prof. Spionek i podjęciem wysiłku restytucji dyscypliny przez jej współpracowników. Powstanie Ośrodka Terapeutycznego dla Dzieci przy Instytucie Psychologii UW zmieniło formę pracy diagnostyczno-terapeutycznej psychologów, a także kształcenia studentów i przyczyniło się do powstania nowej formy terapii dzieci autystycznych i z zaburzeniami rozwoju umysłowego oraz ich rodzin. W książce przedstawione są liczne formy współpracy autorki z instytucjami naukowymi, organizacjami pozarządowymi itd., wszystkie nakierowane na poprawę sytuacji osób niepełnosprawnych w naszym kraju. Ostatni okres pracy Małgorzaty Kościelskiej wiąże się z przejściem do Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, objęciem opieką całego spektrum zagadnień psychologii klinicznej. Książka zawiera także różne przemyślenia o charakterze teoretycznym, dotyczące uprawiania nauki, dydaktyki i polityki naukowej
Spis treści:
Od autorki 1. Moja droga do psychologii Dzieciństwo – z powojenną Pragą w tle Lata licealne – w czasach tzw. komuny 2. Uniwersytet Warszawski mojej młodości. Studia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Pierwsze lata studiów. Wspaniali uczeni i koledzy z tamtych lat Wyższe lata studiów – specjalizacja Rzut oka na Uniwersytet z perspektywy półwiecza 3. Praca na Uniwersytecie Warszawskim Asystentura w Zakładzie u prof. Haliny Spionek O osobie Mistrzyni Metodologiczna koncepcja Haliny Spionek stworzenia psychologii klinicznej dziecka Osiągnięcia warszawskiej szkoły psychologii klinicznej dziecka Haliny Spionek Praca doktorska Zaburzenia psychoruchowego rozwoju i trudności szkolne dzieci z padaczką jako szczegółowy przykład podejścia metodologicznego szkoły warszawskiej Kontynuatorzy dzieła Okres naukowej samodzielności Problemy po odejściu Mistrzyni, zagrożenie specjalizacji Powstanie Ośrodka Terapeutycznego dla Dzieci Pierwsi podopieczni: dzieci z autyzmem. Czego się o nich i od nich nauczyliśmy? Dzieci z upośledzeniem umysłowym. Odkrycie poczucia sprawczości i autonomii Ja dla rozwoju funkcji intelektualnych. Rewolucja w rehabilitacji Dzieci z porażeniem mózgowym i tworzące się zręby integracji społecznej Dzieci z zakładów opieki społecznej: od horroru i beznadziei życia do prób normalizacji Rodziny dzieci z zaburzeniami rozwoju. Jak poznawaliśmy ich problemy i włączyliśmy się do pracy wspólnej Specjalne problemy rodzin zastępczych i adopcyjnych 4. Z macierzystej uczelni w świat Pierwsze kroki na zewnątrz – na Uniwersytet Jagielloński W Instytucie Psychoneurologicznym – tematy resortowe, praca nad specjalizacją Komitety Naukowe Polskiej Akademii Nauk: Psychologii i Rehabilitacji Polskie Towarzystwo Psychologiczne – zjazdy, praca nad ustawą o zawodzie i inne PTP – nurt specjalistyczny. Sekcja Psychologii Klinicznej Dziecka Współpraca z wydawnictwami Kontakty z uczelniami Krajowy Komitet do spraw Adopcji Sprawy oświatowe w nowym porządku społecznym Akcja „Rodzić po ludzku” i interwencje medialne Organizacje pozarządowe. Współpraca z ruchami rodziców i innymi podmiotami 5. Na rozdrożu – między Warszawą a Bydgoszczą Rozstanie z Uniwersytetem Warszawskim Początki na Akademii Bydgoskiej 6. Praca na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Akademickie Centrum Pomocy Psychologicznej i ciąg dalszy pracy klinicznej z dziećmi i rodzinami Dzieci z opóźnionym rozwojem i psychoterapia rodzin Dzieci z wadami genetycznymi i zjazdy rodzin Dzieci z mutyzmem i ich rodzinne tajemnice W kierunku psychologii klinicznej osób dorosłych Dorośli niepełnosprawni, problemy seksualności Chorzy psychicznie, kwestie odpowiedzialności Zaburzenia osobowości naszych czasów 7. Bilans 50-lecia. Niczego nie żałuję, ale może jednak... Bibliografia Małgorzaty Kościelskiej Indeks nazwisk
prof. dr hab. Barbara Bokus: Książka Moje życie z psychologią. Pół wieku razem to autobiografia wybitnej Uczonej, której wkład w rozwój psychologii klinicznej w Polsce jest niezaprzeczalny, a psychologia kliniczna dziecka na trwale łączona z Jej nazwiskiem. Tym samym autobiografia naukowa Profesor Małgorzaty Kościelskiej to także obraz naszej dyscypliny, jej współczesne oblicze i to, jak się ono kształtowało. (...) Dla Czytelników będzie to fascynująca lektura. Pokaże bowiem historię ośrodków akademickich powołanych do badań z psychologii klinicznej dziecka, rozwój działań tam podjętych, związki między badaniami naukowymi a praktyką psychologiczną, pracę nauczycieli akademickich wprowadzających studentów w proces diagnozowania i terapii dzieci oraz ich rodzin. (...) W książce odnajdujemy fakty, które warto uchronić od zapomnienia. Odnajdujemy w niej ludzi, którzy dla psychologii akademickiej i jej związków z szeroko rozumianą praktyką psychologiczną uczynili bardzo wiele. (...) W autobiografii, jak w soczewce ukazane są zmiany, które w okresie półwiecza miały miejsce w psychologii klinicznej jako dyscyplinie teoretycznej i stosowanej. Autobiografia naukowa Pierwszej Damy psychologii klinicznej dziecka w Polsce pokazuje, jak ta dyscyplina, początkowo służebna wobec innych nauk, stała się dyscypliną autonomiczną, z własnym obszarem badań, metodologią i rozwiązaniami proponowanymi służbie zdrowia, szkolnictwu i innym dziedzinom życia społecznego. Ta książka będzie z zainteresowaniem przyjęta przez pracowników naukowych, przez studentów (i to nie tylko psychologii), przez psychologów, pedagogów oraz medyków zatrudnionych w różnych ośrodkach pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi, a także (w co nie wątpię) przez rodziców i opiekunów osób z różnymi formami niepełnosprawności.
Małgorzata Kościelska Profesor psychologii, wieloletnia kierownik Katedry Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie Warszawskim; obecnie związana z Akademią Bydgoską. Stworzyła oryginalną koncepcję upośledzenia umysłowego jako rezultatu procesu patologii rozwoju. Jej badania nad funkcjonowaniem społecznym osób niepełnosprawnych utorowały drogę ruchowi integracji w Polsce. Otrzymała główną nagrodę Polskiego Towarzystwa Psychologicznego za osiągnięcia w łączeniu teorii z praktyką. Posiada przyznany przez ZG PTP certyfikat nr l konsultanta w psychologii klinicznej dziecka. Opublikowała ponad 120 prac.
Książka poświęcona jest analizie zastosowania interwencji poznawczo-behawioralnych jako strategii wspomagających proces redukcji masy ciała. Terapia poznawczo-behawioralna jest uznawana za jedno z najbardziej skutecznych podejść w leczeniu otyłości oraz innych zaburzeń psychicznych jej towarzyszących.W części teoretycznej monografii zostały przybliżone kwestie złożonych przyczyn oraz konsekwencji nadmiaru kilogramów. Poszczególne rozdziały książki koncentrują się zarówno na uwarunkowaniach psych..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł
Dzięki tej książce ci, dla których prawidłowy rozwój dziecka jest priorytetem, będą mogli właściwie ten proces kształtować i wspierać. Autorka, opierając się na swoim długoletnim doświadczeniu terapeutycznym, proponuje scenariusze zabaw z dziećmi, zogniskowane wokół zasadniczych obszarów rozwojowych. Omawia i prezentuje zabawy, które rozwijają i kształtują różnego rodzaju kompetencje u dzieci, stymulują sprawność fizyczną, rozwijają kompetencje społeczne, kreatywność i samoświadomość...
37.80 zł 42.00 zł Cena netto: 36.00 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać nowym wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu wzorcową dokumentację spełniającą wymagania nowych regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomiędzy organizacjami związkowymi a pracodaw..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Psychoedukacja jest jedną z kluczowych metod terapeutycznych na początkowym etapie terapii. Jej znaczenie w leczeniu osób uzależnionych od alkoholu jest ogromne. Dzięki niej pacjent staje się współodpowiedzialny za własne leczenie, a zdobywana wiedza ułatwia identyfikację z własną chorobą oraz buduje motywację do dalszego leczenia. Tylko jak tego dokonać? Każdy terapeuta doskonale zdaje sobie sprawę, jak ogromnego wysiłku wymaga jego praca.Książka będąca efektem wieloletniej ..
36.00 zł 40.00 zł Cena netto: 34.29 zł
Książkę napisana została z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w nauce. Można w niej znaleźć programy rewalidacji, które pomogą w codziennych obowiązkach oraz scenariusze zajęć z opracowanymi kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje: - wzrokową, - słuchowo-językową, - koordynację wzrokowo-ruchową oraz dla uczniów z innymi zaburzeniami m.in. zes..
49.50 zł 55.00 zł Cena netto: 47.14 zł
Publikacja uwzględnia zakres wiedzy w ramach programów dydaktycznych wydziałów prawa, administracji i nauk o bezpieczeństwie. Autorami poszczególnych tekstów są doświadczeni praktycy i naukowcy z danej dziedziny naukowej. Struktura książki różni się nieco od powszechnie przyjętych układów w innych publikacjach. Obszernie bowiem uwzględniono statystykę kryminalną w Polsce, przestępstwa z nienawiści, podkultury przestępcze, profil sprawców i ofiar przestępstw rozbójniczych, przestępczość nieletnic..
54.00 zł 60.00 zł Cena netto: 51.43 zł