Twój koszyk zakupów jest pusty!
Agnieszka Lasota
54 zł
/
Cena detaliczna
10% taniej
Książka ukazuje problemy związane z definiowaniem kompetencji, ich kształceniem i ocenianiem, ze zjawiskiem niedostosowania potencjału kompetencyjnego aktualnych i potencjalnych pracowników do wymagań pracodawców oraz propozycje sposobów ich rozwiązywania. Publikacja prezentuje modele kształcenia kompetencji oraz czynniki charakteryzujące ścieżkę edukacyjną i zawodową mogące sprzyjać rozwojowi kompetencji społecznych. Książka ma na celu przedstawienie czytelnikowi kompleksowej wiedzy umożliwiającej holistyczne podejście do kategorii „kompetencje” oraz świadome projektowanie ścieżki rozwoju kompetencji i zarządzanie kompetencjami.
Spis treści:
Wstęp
Część I. Teoretyczne konteksty kompetencji
Rozdział 1. Konceptualizacja pojęcia „kompetencje”Rozdział 2. Kompetencje a kwalifikacje i kapitał ludzkiRozdział 3. Typologia kompetencjiRozdział 4. Kompetencje społeczne: refleksje-dylematy-pytania
Część II. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej
Rozdział 5. Kompetencje jako podstawowa kategoria pedagogiki pracyRozdział 6. Modele i metody kształtowania kompetencjiRozdział 7. Niedopasowania kompetencyjne i kwalifikacyjne
Część III. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych
Rozdział 8. Problemy wyposażania studentów w kompetencje przydatne w pracy zawodowejRozdział 9. Z badań własnych nad kompetencjami absolwentów studiów doktoranckich
ZakończenieBibliografia
prof. dr hab. Zdzisław Wołk: Zamysł opracowania uważam za niezwykle trafny – książka jest monografią porządkującą i poszerzającą wiedzę na temat kompetencji, szczególnie przybliżającą kompetencje niezbędne przy wykonywaniu pracy zawodowej. Publikacja ta może być wykorzystywana w kształceniu akademickim na kierunkach społecznych, ekonomicznych i technicznych.
Urszula Jeruszka profesor w Katedrze Pedagogiki Pracy i Andragogiki Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie oraz w Pionie badawczym zatrudnienia i Rynku Pracy Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. Pedagog, specjalność naukowa: pedagogika pracy, zarządzanie kapitałem ludzkim. Autorka licznych publikacji naukowych oraz opracowań metodycznych dla edukatorów związanych z edukacją zawodową jako procesem (i potrzebą) ustawicznej nauki w miejscu pracy i rozwoju (w obecnej i nowej dziedzinie zawodowej).
Publikacja stanowi kompendium wiedzy niezbędnej w prowadzeniu działań taktycznych lekkiej piechoty. Dzięki kompaktowej formie wydania, dowódca pododdziału będzie mógł wykorzystać w procesie planowania i przygotowania do wykonania zadania, co w warunkach dużych obciążeń (brak snu, zmęczenie i stres) może zadecydować o powodzeniu misji.W zamyśle autorów podręcznik może również stanowić skuteczne narzędzie w procesie systematyzacji i utrwalenia posiadanej wiedzy w zakresie TTPs (Tactics, Techniques..
53.10 zł 59.00 zł Cena netto: 50.57 zł
Monografia zawiera teoretyczne rozważania na temat uwarunkowań bezpieczeństwa personalnego w aspekcie zagrożenia zamachami. Autor przedstawia także elementy dobrych praktyk w reagowaniu wraz z możliwościami ich implementacji do budowania rekomendowanych modeli zachowań w czasie ataków. Częścią główną publikacji są rozdziały poświęcone wybranym metodom działania sprawców zamachów na życie i zdrowie. Składają się one z opisu charakteru i natury ataków, analiz oraz wniosków ze studium przypadkó..
61.20 zł 68.00 zł Cena netto: 58.29 zł
Psychologia kryminalistyczna. Diagnoza i praktyka stanowi nową dziedzinę psychologii stosowanej, mającą własny obszar badań i charakteryzującą się ścisłymi powiązaniami z tradycyjnie rozróżnianymi działami psychologii. Zakres psychologii kryminalistycznej obejmuje psychologiczne aspekty kryminalistyki, czyli nauki o metodach ustalania faktu przestępstwa, sposobu jego popełniania, wykrywania sprawców i zapobiegania przestępstwom oraz innym ujemnym zjawiskom społecznym. Specyfika psychologii krymi..
211.50 zł 235.00 zł Cena netto: 201.43 zł
Prezentowana książka to przystępny przewodnik po rozpoznawaniu i terapii depresji u młodych ludzi. Bazując na cieszącym się powodzeniem podręczniku, opracowanym na potrzeby badań naukowych, publikacja ta przedstawia przegląd modelu poznawczo-behawioralnego przeznaczonego do pracy z tą grupą wiekową. Poruszane tematy obejmują kwestie dotyczące sposobu rozpoczynania terapii, angażowania młodych ludzi, wyznaczania celów terapii, a także ocenę i formułowanie zachowań poznawczych,..
Karty pracy zawierają zadania nawiązujące do wymagań i sytuacji życia codziennego. Mają one na celu usprawnianie: - funkcji wykonawczych – umożliwiają m.in. zaplanowanie dnia, monitorowanie codziennych obowiązków i wykonywanie ich chronologicznie (przygotowanie planów posiłków, miesięcznego budżetu). Dzięki nim można wyhamować niewskazane reakcje, czy też zmienić zachowanie, gdy nie przynosi pożądanych efektów. Angażują elastyczność poznawczą i funkcje językowe. - procesów..
45.00 zł 50.00 zł Cena netto: 42.86 zł
Poradnik dostarczy pracownikom działów personalnych wiedzy i narzędzi niezbędnych w codziennej pracy, pozwalających sprostać wymaganiom w zakresie ochrony danych osobowych. Omówione zostały zatem typowe dla działów personalnych procesy przetwarzania danych osobowych, od rekrutacji do rozwiązania umowy o pracę. Czytelnicy znajdą tu aktualną, zgodną ze stanem prawnym na rok 2022, wzorcową dokumentację spełniającą wymagania regulacji. Poradnik zawiera także komentarz dotyczący współpracy pomi..
58.50 zł 65.00 zł Cena netto: 55.71 zł