• Emocje na głodzie  Naucz się je kontrolować i jeść w zdrowy sposób

Emocje na głodzie Naucz się je kontrolować i jeść w zdrowy sposób

  • Autor: Lindsey Smith
  • Wydawca: Laurum
  • ISBN: 978-83-8087-543-2
  • Data wydania: 2019
  • Liczba stron/format: 280/165 x 235 mm
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 49.90 zł

    42.41 zł

  • 15% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Mała ilość w magazynie!

Jesteś szczęśliwy? A może potrzebujesz pocieszenia? Nosi cię z głodu? Dopadło cię zmęczenie? Wszystko cię nudzi? Wypróbuj 100 przepisów na nudę, lęk i stres, dokuczliwy głód i smutny nastrój.

Każdy ma czasem ochotę zamknąć się w pokoju z pudełkiem lodów. Jeśli doskwierają ci smutek, stres, wyczerpanie, irytacja czy nuda, nic nie stoi na przeszkodzie, by szukać pocieszenia w jedzeniu, na które akurat masz ochotę. Zamiast jednak sięgać po przetworzone składniki, możesz wybrać to, co ci poprawi nastrój, a przy okazji dostarczy twojemu organizmowi niezbędnych składników odżywczych. Lindsey Smith pokazuje, że to możliwe. I że smakuje wyśmienicie.


Autorka, samozwańcza „dietetyczka emocjonalna”, proponuje lekką i pełną humoru książkę o diecie. Masz ochotę na brownie? Czemu nie! Ostatecznie lepiej zjeść jeden kawałek ciasta niż pięć przypadkowych przekąsek „w zamian”. Smith podpowiada, jak zmienić styl życia, aby dobierać posiłki odpowiednio do nastroju i zaspokajać swoje kulinarne zachcianki. Oprócz zagadnień psychologicznych, opisujących burzliwy związek emocji i jedzenia, dietetyczka serwuje solidną dawkę wiedzy na temat warzyw, owoców, ziół i innych produktów. Nie walczy z zachciankami, za to proponuje na przykład:
  - ciasteczkową kontrabandę,
  - smoothie wspomagające powrót na ziemię,
  - kokosowe curry na kiepski humor,
  - lody na złamane serce,
  - hummus (a do tego kilka nachosów).

Po przeczytaniu tej książki zobaczysz, jak szybko i łatwo w zdrowy sposób można zaspokoić pragnienia, które pojawiają się w stanach poruszenia emocjonalnego. W takich sytuacjach Lindsey Smith nie mówi: „nie jedz”, tylko proponuje przepisy na to, na co wszyscy mamy wtedy ochotę: coś chrupiącego, coś kremowego, coś słodkiego i coś słonego.

WPROWADZENIE

Rozdział pierwszy
Manifest diety na polepszenie nastroju

Rozdział drugi
Zrozumieć własne nastroje dietetyczne

Rozdział trzeci
Kompleksowy przewodnik po żywności wspomagającej nastrój

Rozdział czwarty
Generalne porządki w spiżarni

Rozdział piąty
Podstawy sztuki kulinarnej według Dietetyczki Emocjonalnej

Rozdział szósty
Szybkie i proste przepisy dopasowane do różnych stanów emocjonalnych

Przepisy na smutny nastrój

Przepisy na lęki i stres

Przepisy na wyczerpanie i zmęczenie

Przepisy na dokuczliwy głód

Przepisy na nudę

 

PODZIĘKOWANIA

INDEKS


Lindsey Smith
autorka książek, trenerka zdrowia i mówca. Najbardziej znana ze swoich książek Junk Foods & Junk Moods i Food Guilt No More, Lindsey pomogła tysiącom ludzi chcących poprawić swój nastrój, zmniejszyć niepokój i nauczyć się kochać samych siebie odrobinę mocniej. Regularnie pisze dla Today Show Food i Huffington Post.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane