• Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania

Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania

  • Autor: Danuta Borecka-Biernat
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-831-5
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 372/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 63.00 zł

    56.70 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

prof. dr. hab. Kazimierz Pospiszyl:

Praca zawiera szerokie i ciekawe spojrzenie na uwarunkowania i dynamikę zjawiska agresji u dzieci i młodzieży. Wielu autorów z różnych punktów widzenia, zarówno przez pryzmat wyników badań empirycznych, jak i poprzez próby stworzenia wartościowych konceptualizacji stara się wyjaśnić mechanizmy powstawania i funkcjonowania tego niepokojącego zjawiska. Dotykowym atutem recenzowanej pracy jest to, że zawiera ona także prace autorów zagranicznych, przez co niepokojący problem narastania agresji dzieci i młodzieży zyskuje szersze, międzykulturowe ujęcie.

prof. dr hab. Mieczysław Ciosek:

Oto literatura polska poświęcona problematyce agresji dzieci i młodzieży wzbogaca się o pozycję godną bacznej uwagi Czytelników. Nie mam najmniejszej wątpliwości, że prace zawarte w zbiorze „Zachowania agresywne dzieci i młodzieży. Uwarunkowania oraz możliwości ich przezwyciężania“ starannie zredagowanym przez Danutę Borecką-Biernat spotkają się z życzliwym przyjęciem szerokiego kręgu Czytelników i będą dla nich bardzo cennym i użytecznym materiałem do przemyśleń. Zaprezentowane artykuły bardzo dobrze świadczą o dociekliwości poznawczej i wysokim poziomie kompetencji ich Autorów.

Spis treści:
 
Wstęp
 
I. SPOŁECZNE I OSOBOWOŚCIOWE UWARUNKOWANIA AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
 
1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji
Ewa Wysocka
 
2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów
Katarzyna Borzucka-Sitkiewicz
 
3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej
Grażyna Miłkowska
 
4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów
Hanna Liberska, Mirosława Matuszewska, Dariusz Freudenreich
 
5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia
Katarzyna Walęcka-Matyja
 
6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia nad zjawiskiem resilience)
Elżbieta Napora
 
7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczycieli
Grażyna Poraj
 
8. Masmedia a agresywność dzieci
Zdenka Stránská, Kateřina Hourová, Ivana Poledňová
 
9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych
Małgorzata Cywińska
 
10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży
Anna Hibner
 
11.Temperamentalne uwarunkowania agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych
Dorota Domińska-Werbel
 
12. Emocjonalny wymiar agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży
w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie
Danuta Borecka-Biernat
 
II. PRZEJAWY I PRZECIWDZIAŁANIE AGRESJI WŚRÓD DZIECI I MŁODZIEŻY
 
13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów
Irina F. Oukhvanova, Magdalena Łuczkiewicz
 
14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży
Irena Pufal-Struzik
 
15. Kozioł ofiarny w klasie - w poszukiwaniu psychologicznego portretu
Zofia Dołęga
 
16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej
Krzysztof Zajdel
 
17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży
Jolanta Maria Wolińska
 
18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci
Lazaros A. Vlachopoulos
 
19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne
Małgorzata Prokosz

Danuta Borecka-Biernat
prof. nadzw. UWr, dr hab. Kierownik Zakładu Psychologii Edukacji i Wychowania w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują problematykę zaburzeń zachowania w podokresie wczesnej adolescencji, a szczególnie odnoszą się do determinant stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie z trudnościami w sytuacjach społecznych.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane