• Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci

Wychowanie i wspieranie rozwoju małych dzieci

  • Autor: Anna Mikler-Chwastek
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-919-0
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 146/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 37.00 zł

    18.50 zł

  • 50% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Zmiana ustawodastwa spowodował, że sześciolatki opuszczają przedszkola i rozpoczynają naukę w szkole. Decyzja ta nie pozostała jednak bez konsekwencji, mianowicie powszechną praktyką stało się kierowanie coraz młodszych dzieci (już dwuletnich) pod opiekę przedszkoli i różnego typu placówek spełniających kryteria oświaty.

Ta sytuacja powoduje z kolei konieczność stworzenia od podstaw programów wychowania i wspierania rozwoju dla bardzo małych dzieci, tych które do tej pory pozostawały pod opieką niań i rodziców domach lub uczęszczały do żłobków, gdzie tego typu programy zwykle nie były realizowane.

Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Założenia, cele i struktura programu wychowania i wspierania rozwoju dzieci dwuletnich w przedszkolnych grupach żłobkowych, żłobkach, klubach dziecięcych i domach

Rozdział 2. Realizacja programu wychowania i wspierania rozwoju dzieci dwuletnich w przedszkolnych grupach żłobkowych, żłobkach, klubach dziecięcych i domach

2.1. Zadania nauczyciela/opiekuna
2.2. Współpraca z rodzicami
2.3. Organizacja pracy
2.4. Zasady realizowania programu
 
Rozdział 3. Specyfika rozwoju psychoruchowego dzieci dwu- i trzyletnich
 
3.1. Rozwój emocjonalny i społeczny
3.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
3.3. Rozwój mowy i komunikacji
3.4. Aktywność poznawcza (z wprowadzeniem do edukacji matematycznej, przyrodniczej, przygotowanie do nauki czytania i pisania, percepcja, uwaga, pamięć)
3.5. Sprawność ruchowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa
3.6. Aktywność artystyczna
 
Rozdział 4. Treści wychowania przedszkolnego przeznaczone dla dzieci dwuletnich w przedszkolach, żłobkach i klubach dziecięcych, a także tych pozostających pod opieką rodziców i niań
 
4.1. Rozwój społeczny i emocjonalny
4.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
4.3. Rozwój mowy i komunikacji
4.4. Aktywność poznawcza (z wprowadzeniem do edukacji matematycznej, przyrodniczej, przygotowanie do czytania i pisania, percepcja, uwaga, pamięć)
4.5. Sprawność ruchowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa
4.6. Aktywność artystyczna
 
Rozdział 5. Propozycje zabaw i ćwiczeń wspierających rozwój psychoruchowy dzieci dwuletnich
 
5.1. Rozwój społeczny i emocjonalny
5.2. Samoobsługa, higiena i bezpieczeństwo
5.3. Rozwój poznawczy (wprowadzenie do edukacji matematycznej, przyrodniczej, przygotowanie do nauki czytania i pisania, percepcja, pamięć, uwaga)
5.4. Rozwój mowy i komunikacji
5.5. Rozwój ruchowy i koordynacja wzrokowo-ruchowa
5.5.1. Sprawność fizyczna
5.5.2. Koordynacja wzrokowo-ruchowa
5.6. Aktywność artystyczna
5.6.1. Plastyka
5.6.2. Muzyka
 
Rozdział 6. Zasady współpracy z rodzicami
 
6.1. Spotkania dla rodziców
6.2. Program adaptacyjny dla dzieci i ich rodziców
6.3. Zasady pozwalające przezwyciężyć trudności adaptacyjne w żłobkach i przedszkolach
 
Rozdział 7. Diagnoza rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku życia
 
7.1. Arkusze do diagnozy przesiewowej rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku życia
7.2. Arkusze do diagnozy szczegółowej rozwoju psychoruchowego dzieci w drugim roku życia
Bibliografia

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane