• Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej

  • Autor: Aneta Paszkiewicz, Małgorzata Łobacz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-965-7
  • Data wydania: 2013
  • Liczba stron/format: 248/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    45.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę.

W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami – dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.

Spis treści:
 
Wstęp
 
Rozdział 1. Osobowe wychowanie ucznia
 
Rozdział 2. Relacja wychowawcy i wychowanka
 
Rozdział 3. Współczesny problem edukacji i kształcenia przed wychowaniem
 
Rozdział 4. Odrzucenie rówieśnicze
 
Rozdział 5. Uczeń wpisywany w odgrywanie określonej roli w zespole klasowym
 
Rozdział 6. Uczeń w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej
 
Rozdział 7. Uczniowie – ofiary przemocy domowej
 
Rozdział 8. Uczeń doświadczający zaniedbań ze strony środowiska domowego
 
Rozdział 9. Uczeń, którego rodzice pracują za granicą/migrują zarobkowo
 
Rozdział 10. Uczniowie – ofiary i sprawcy mobbingu
 
Rozdział 11. Niepowodzenia szkolne uczniów
 
Rozdział 12. Drugoroczność i wieloroczność uczniów
 
Rozdział 13. Odmowa chodzenia do szkoły
 
Rozdział 14. Nieśmiały uczeń w klasie szkolnej
 
Rozdział 15. Uczeń z ADHD
 
Rozdział 16. Uczeń z niepełnosprawnością
 
Rozdział 17. Uczeń niedostosowany społecznie
 
Rozdział 18. Uczeń zdolny
 
Zakończenie
 
Summary

dr hab. prof. nadzw. Alina Rynio:

(…) recenzowana publikacja, przybliżając bogatą w tradycję wychowawczą funkcję szkoły, bardzo dobrze wpisuje się w potrzebę chwili obecnej, w której tak wiele mówi się o potrzebie edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja posiada logiczną i przejrzystą strukturę, co świadczy o pogłębionej znajomości analizowanej problematyki, a jej treść odpowiada zawartemu w temacie problemowi.

(…) Książka pt. Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej adresowana jest do wszystkich nauczycieli, wychowawców i rodziców, którym leży na sercu troska o dobro dziecka. Dotyczy uczniów, którzy z różnych powodów mogą czuć się niekomfortowo w środowisku szkolnym, wymagać dodatkowych form oddziaływań wychowawczych. Okazać się ona może również przydatna studentom pedagogiki i psychologii, ponieważ w swojej przyszłej pracy zawodowej niejednokrotnie zetkną się oni z dzieckiem wymagającym zintensyfikowanych oddziaływań wychowawczych. Dla nauczycieli i wychowawców może okazać się pomocna przy konstruowaniu Planów Działań Wspierających dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane