• Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych

Scenariusze lekcji wychowawczych dla nauczycieli i wychowawców w starszych klasach szkoły podstawowej i w szkołach ponadpodstawowych

  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-349-2
  • Data wydania: 2017
  • Liczba stron/format: 281/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 50.00 zł

    45.00 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka stanowi propozycję 40 zajęć prowadzonych metodami aktywizującymi, w tym metodą dramy. Znakomita pomoc metodyczna dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

To praktyczny przewodnik po wartościach i problemach współczesnej młodzieży. Scenariusze dotyczą różnorodnej tematyki, takiej jak konflikty, agresja, zaniżona samoocena ucznia, odrzucenie, wybór drogi, mobbing, tolerancja, rozbita rodzina, patriotyzm, wiara. Wykorzystano w nich teksty piosenek, filmy, literaturę. Scenariusze mogą być realizowane na godzinach wychowawczych, lekcjach przygotowujących do życia w rodzinie, na języku polskim, historii czy warsztatach pozaszkolnych.

Patronat:

Spis treści:

Od autorki

Scenariusze zajęć

Rozpoznawanie problemów młodzieży

Temat 1: Czy to mój problem?
Temat 2: Czy mój świat jest dla mnie bezpieczny? O zagrożeniach
Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja

Moja Ojczyzna – duża i mała

Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości?
Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną
Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna?
Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny
Temat 8: Być rycerzem to… (tradycje polskie)
Temat 9: Czy człowiekowi potrzebna jest tradycja?
Temat 10: Czy można ochronić świat?

Problemy w domu

Temat 11: Mój dom to…
Temat 12: Współczesna rodzina – jaka?
Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ…
Temat 14: Miłość matki jest ślepa…

Problemy w szkole

Temat 15: Współczesna szkoła – jaka jest?
Temat 16: Zdarzyło się…

Wartości

Temat 17: Rozmawiać z drugim człowiekiem to wielka sztuka
Temat 18: O wykluczeniu społecznym
Temat 19: O różnych obliczach prawdy
Temat 20: Rewers to film o wyborach życiowych – czy tylko?
Temat 21: Moja droga – prosta czy kręta?
Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość?

Konflikty wynikające z nieumiejętnej komunikacji

Temat 23: Kim są ludzie wokół mnie? Co dla mnie znaczą?
Temat 24: O umiejętności słuchania
Temat 25: Czy jestem asertywna? Czy jestem asertywny?

Problemy wynikające z braku etyki i wartości w życiu

Temat 26: Czym jest wolność dla współczesnego człowieka?
Temat 27: Mobbing to…
Temat 28: Proszę, odnoś się do mnie z szacunkiem
Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny?
Temat 30: Czym jest dla mnie sprawiedliwość?
Temat 31: O problemach ludzi starych
Temat 32: Starość nie musi być przykra
Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem
Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności

Zrozumieć siebie

Temat 35: Nietykalni to film o…
Temat 36: „Wędrówką jedną życie jest człowieka” – czy tylko?
Temat 37: Kim jestem? Czy potrafię się zaprezentować?
Temat 38: Problemy związane z dorastaniem
Temat 39: W obliczu nieszczęścia
Temat 40: Jak oceniać swoje możliwości i zachowanie?

Drama jako metoda wychowania

Bibliografia

» snap.edu.pl »


Aleksandra Charążka, pedagog, trener ART, trener grupowy, nauczyciel wychowania do życia w rodzinie:

Walorem książki […] jest dobór tematyki scenariuszy. Obejmują one szeroki zakres wartości i stanowią cenny materiał do rozważań dla współczesnego nauczyciela, a zwłaszcza dla nauczyciela wychowawcy. W dzisiejszym świecie nowinek technologicznych, zaniku kontaktów personalnych między ludźmi, braku czasu na rozmowę w rodzinie tym istotniejsze wydają się być pozycje poruszające tematy ważne. Niewiele jest na rynku wydawniczym prac z dziedziny wychowania, dotyczących kwestii etycznych w wychowaniu młodego człowieka. Co istotne – publikacja nie jest książką teoretyczną, ale wprowadza w świat wartości w sposób niejako praktyczny, warsztatowy, co tym bardziej może trafić do młodego człowieka.

KARTA PRACY - Temat 3: O problemach współczesnej młodzieży. Inna wersja (s.31)
KARTA PRACY - Temat 4: Czy powinniśmy rozmawiać o przeszłości? (s.38)
KARTA PRACY - Temat 5: Ojczyzna Chopina jest moją ojczyzną (s.46)    
KARTA PRACY - Temat 6: Co znaczy dla mnie ojczyzna? (s.54)    
KARTA PRACY - Temat 7: Mój obowiązek wobec ojczyzny (s.62)    
KARTA PRACY - Temat 8: Być rycerzem to? (tradycje polskie) (s.69)    
KARTA PRACY - Temat 10: Czy można ochronić świat? (s.79)    
KARTA PRACY - Temat 11: Mój dom to? (s.86)    
KARTA PRACY - Temat 13: Mój ojciec jest dla mnie autorytetem, ponieważ? (s.98)
KARTA PRACY - Temat 14: Miłość matki jest ślepa? (s.103)    
KARTA PRACY - Temat 15: Współczesna szkoła - jaka jest? (s.107)    
KARTA PRACY - Temat 19: O różnych obliczach prawdy (s.128)    
KARTA PRACY - Temat 22: Czym jest dla człowieka miłość? (s.143)    
KARTA PRACY - Temat 24: O umiejętności słuchania (s.154)    
KARTA PRACY - Temat 27: Mobbing to? (s.169)
KARTA PRACY - Temat 29: Czy jestem odważna? Czy jestem odważny? (s.188)    
KARTA PRACY - Temat 32: Starość nie musi być przykra (s.206)    
KARTA PRACY - Temat 33: Uczę się ciebie i uczę. I wciąż cię jeszcze nie umiem (s.212)
KARTA PRACY - Temat 34: Rozważania o odpowiedzialności (s.217)    
KARTA PRACY - Temat 36: Wędrówką jedną życie jest człowieka - czy tylko? (s.229)
KARTA PRACY - Temat 38: Problemy związane z dorastaniem (s.248)
KARTA PRACY - Temat 39: W obliczu nieszczęścia (s.255)

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane