• Równa szkoła. Matematyka, władza i pole wytwarzania kultury

Równa szkoła. Matematyka, władza i pole wytwarzania kultury

  • Autor: Lucyna Kopciewicz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-753-0
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: 215/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 42.00 zł

    9.24 zł

  • 78% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

Problematyka książki wpisuje się w krytykę współczesnej szkoły służącej maksymalizowaniu nierównych szans w społeczeństwie; szkoły poddanej dyktatowi neoliberalnych rozwiązań. Pytania, które przyświecały powstaniu tej pracy dotyczą tego, co matematyka robi z ludźmi (w sensie społecznym), ale i tego, co ludzie robią ze szkolną matematyką. W kontekście zaprezentowanych wyników badań empirycznych, wydaje się ważne podkreślenie konieczności odejścia od języka, którym opisujemy matematykę i uczące się/ nauczające podmioty jako stałe, esencjalne, o ustalonych tożsamościach. Ważne jest również pytanie o to, kiedy matematyka zacznie rzeczywiście służyć tym, którym jest najbardziej potrzebna (marginalizowanym grupom społecznym: kobietom, mniejszościom etnicznym, osobom biednym). Może się tak stać wówczas, gdy cele edukacji matematycznej będą obejmować nie tylko rozumienie matematyki, ale i rozumienie: politycznego potencjału matematycznej wiedzy, matematycznej natury polityki oraz samej polityki tworzenia wiedzy.

Spis treści:
 
Wstęp
 
Wprowadzenie: Matematyka, władza i pole wytwarzania kultury
 
1.  Matematyka w ideologiach edukacyjnych
2.  Edukacja matematyczna i jej mitotwórcze potencjały
3.  Metodologiczna rama projektu badawczego. Postępowanie badawcze
4.  Edukacja matematyczna i jej „zasoby dyskursywne” - wyniki badań
5.  Ku równości przez matematykę
 
Zakończenie: Kiedy matematyka zacznie służyć tym, którym jest najbardziej potrzebna?
 
Bibliografia

Lucyna Kopciewicz

prof. dr hab., pracuje w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Gdańskiego. Jej zainteresowania badawcze obejmują pedagogikę feministyczną, problematykę edu­kacyjnych działań na rzecz równego statusu kobiet i mężczyzn. Autorka kilku książek oraz prac poświęconych problematyce gender.


Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane