• Rodzina uczniów zdolnych

Rodzina uczniów zdolnych

  • Autor: Andrzej Edward Sękowski Sylwia Gwiazdowska-Stańczak
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-8085-575-5
  • Data wydania: 2018
  • Liczba stron/format: 190/B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 45.00 zł

    40.50 zł

  • 10% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość na magazynie

Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi.

Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.

Spis treści:

Wstęp
        
1. Rodzina w ujęciu systemowym
        
1.1. Specyfika systemu rodzinnego
1.2. Relacje i postawy rodzicielskie
1.3. Systemowość rodzinna a funkcjonowanie dziecka w domu i w szkole
        
2. Zdolności – definicje i modele zdolności
        
2.1. Charakterystyka ucznia zdolnego
2.2. Uczeń zdolny a osiągnięcia szkolne
2.3. Uczeń zdolny a rozwiązania europejskie
        
3. Rodzina ucznia zdolnego
        
3.1. Środowisko ucznia zdolnego
3.2. Model rodziny uczniów zdolnych
        
4. Rodzina w oczach uczniów z wysokimi osiągnięciami – badania własne
        
4.1. Relacje rodzinne i postawy rodzicielskie w oczach uczniów z osiągnięciami
4.2. Profile rodzin uczniów zdolnych
4.3. Weryfikacja hipotez i interpretacja wyników
4.4. A jednak rodzina – implikacje praktyczne badań nad rodzinami uczniów zdolnych
        
Zakończenie
        
Bibliografia

Andrzej Edward Sękowski
prof. dr hab., kierownik Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych, jest autorem ponad 300 publikacji. Publikuje w prestiżowych międzynarodowych czasopismach naukowych, takich jak: Journal of Personality and Social Psychology, Science, High Ability Studies, Journal of Visual Impairment & Blindness, Zeitschrift fűr Heilpädagogik. Obecnie pełni funkcję wiceprzewodniczącego Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, a także redaktora naczelnego Przeglądu Psychologicznego. Jego zainteresowania naukowe dotyczą problematyki wybitnych zdolności oraz postaw społecznych wobec osób niepełnosprawnych. Od dziesięciu lat prowadzi treningi i warsztaty psycho-logiczne ze szczególnie uzdolnionymi dziećmi i dorosłymi w Polsce, Niemczech i USA. Współpracuje z włoską organizacją rodzin dzieci zdolnych Step Net.

Sylwia Gwiazdowska-Stańczak
dr, adiunkt w Instytucie Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, współpracuje z Katedrą Psychologii Różnic Indywidualnych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Jest autorką publikacji o tematyce rodziny i zdolności. Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty dla nauczycieli i rodziców dotyczące pracy z dzieckiem zdolnym, doskonaleniem zawodowym i kompetencjami miękkimi oraz warsztaty dla dzieci m.in. w ramach Uniwersytetu Otwartego Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II. Zawodowo zajmuje się również treningami twórczości, udzielaniem nauk przedmałżeńskich oraz psychologią transportu.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane