• Problemy uczniów niedostosowanych społecznie. Analiza historii życia pensjonariuszy Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego

Problemy uczniów niedostosowanych społecznie. Analiza historii życia pensjonariuszy Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego

  • Autor: Aneta Paszkiewicz
  • Wydawca: Difin
  • ISBN: 978-83-7641-732-5
  • Data wydania: 2012
  • Liczba stron/format: B5
  • Oprawa: miękka

Cena detaliczna

  • 60.00 zł

    9.00 zł

  • 85% taniej

  • Darmowa dostawa od 200 zł
  • Wysyłka w ciągu 24h

Dostępność: Duża ilość w magazynie

ks. prof. dr hab. Janusz Mastalski:

Jest to ciekawe kompendium wiedzy dotyczącej zjawiska niedostosowania społecznego uczniów. Książka wpisuje się w nurt dyskusji nad sposobami pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie. Tekst ma przede wszystkim charakter diagnostyczny, dzięki czemu wzrasta jej znaczenie, bowiem może być przydatna dla wielu środowisk zajmujących się wychowaniem. Zatem pojawia się na rynku wydawniczym pozycja książkowa, która systematyzując wiadomości na temat zjawiska niedostosowania społecznego, jednocześnie otwiera nowe przestrzenie dla naukowej dyskusji. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż Autorka poprzez wprawne pióro nie zniechęca, a raczej pobudza do dalszych poszukiwań. Niewątpliwie jest to też kopalnia wiedzy na temat źródeł niedostosowania społecznego.

prof. UW dr hab. Krystyna Ostrowska:

(...) pragnę z pełną odpowiedzialnością podkreślić, że recenzowana praca wnosi dodatkowe, pogłębione i usystematyzowane spojrzenie na dzieci niedostosowane społecznie kierowane do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych i może, a nawet powinna, być punktem wyjścia do dostosowania programów wychowawczych tych placówek do kondycji psychologiczno-pedagogicznej kierowanych do niej wychowanków. Innymi słowy recenzowana praca w wydatnym stopniu może pomóc zbliżeniu praktyki pedagogicznej w placówkach wychowawczo resocjalizujących do faktycznych potrzeb pensjonariuszy i środowiska, z którego się wywodzą. Co z kolei, mam nadzieję, przyśpieszy powrót dzieci i młodzieży do ich otwartego, naturalnego środowiska, a także pomoże rozwinąć bardziej efektywne programy profilaktyczne w szkole i środowisku lokalnym.

Spis treści:

Wstęp
 
Rozdział 1. Teoretyczny status pojęcia niedostosowania społecznego w kontekście historycznym
 
1.1. Niedostosowanie – nieprzystosowanie społeczne
1.2. Pojęcie niedostosowania społecznego
1.3. Jednostka niedostosowana społecznie
1.4. Typologie niedostosowania społecznego
 
Rozdział 2. Środowiskowe uwarunkowania niedostosowania społecznego
 
Rozdział 3. Biologiczne i psychologiczne uwarunkowania niedostosowania społecznego
 
Rozdział 4. Przejawy niedostosowania społecznego
 
Rozdział 5. Od niedostosowania społecznego do demoralizacji i przestępczości – perspektywa polskiego i międzynarodowego prawa
 
Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych
 
6.1. Założenia badań, przedmiot, cel i problemy
6.2. Definicje i klasyfikacja zmiennych
6.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
6.4. Teren badań i osoby badane
 
Rozdział 7. Przejawy niedostosowania społecznego występujące u objętych badaniami uczniów
 
Rozdział 8. Warunki socjodemograficzne rodzin badanych uczniów
 
Rozdział 9. Środowisko wychowawcze rodzin objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie
 
Rozdział 10. Rozwój psychoruchowy uczniów niedostosowanych społecznie na podstawie badań empirycznych
 
Rozdział 11. Osobowość uczniów niedostosowanych społecznie w świetle prowadzonych badań
 
Rozdział 12. Sytuacja szkolna objętych badaniami uczniów niedostosowanych społecznie
 
Rozdział 13. Postulaty pedagogiczne dla nauczycieli i wychowawców w postępowaniu z dzieckiem/uczniem niedostosowanym społecznie
 
Zakończenie

Aneta Paszkiewicz
doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, wieloletni pracownik Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 w Chełmie oraz wykładowca na Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Chełmie. Autorka książek oraz artykułów pomieszczonych w pismach fachowych m.in. w Problemach Opiekuńczo-Wychowawczych oraz w Psychologii w Szkole. Od kilku lat współprowadząca Szkoły dla rodziców i wychowawców; wg metody Mazlish i Faber. Zajmuje się pomocą dzieciom i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prowadzi zajęcia dla dzieci i młodzieży w szkołach, warsztaty dla nauczycieli i wychowawców.

Napisz opinię

Uwaga: HTML nie jest przetłumaczalny!
    Zły           Dobry

Najczęściej kupowane